Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag ble det kremet kyllingsuppe og grove baguetter til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha ovnsbakt torskefilet, poteter, grønnsaker og aïoli.

Skrevet

Grovpølse, med kålrabistappe og kokte poteter.

Skrevet

Fersk hysefilet bakt i form med fløte, sitron, purre, hvitløk, bladpersille, små klasetomater og mozzarella. Basmatiris med løk og gurkemeie ved siden av.

Skrevet

Speltpasta med saus av tomater, kalamataoliven og masse hvitløk. Litt parmesan på toppen.

Skrevet

I butikken i dag ville de ha 34 kr. for 2 hjertesalater som i tillegg var litt brune i kantene, så da jeg oppdaget prisen i kassa ba jeg om ikke å få kjøpe den likevel. Og så gadd jeg ikke gå innom et annet sted og kjøpe en annen type salat, men grønnmat blei det likevel: oliven, tomater, fetaost, en håndfull valnøtter, vårløk med en smule balsamikoeddik og olivenolje. Mhm ...! Ved siden av nakkekotelett og skikkelig villris.

Skrevet

Fondue med forskjellige typer kjøtt og grønnsaker, et par sauser og ovnsstekte potetbåter.

Skrevet

Skal til en venninne og spise. Er spent på hva det blir!

Skrevet

Og jeg skal på indisk og er også spent på hva jeg velger når jeg sitter der :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har nettopp spist lammestek med dampede grønnsaker, potet og saus basert på sjyen. Nam nam!

Skrevet

Baconsurret kyllingfilet med friske salvieblad. Tilbehør braisert spinat med hvitløk og muskat og puré av selleri, epler og litt potet. Côtes du Rhône å drikke til.

Pønsket ut denne kominasjonen i går etter å ha sett en oppskrift på selleri/eplepuré på BBC Food. Det var godt, men sellerismaken (av en hel, diger sellerirot) ble forbausende lite framtredende i forhold til eplene.

Ellers er det overveiende sannsynlig at det snart blir en kopp kaffe og litt "hjemmelaget" dansk konfekt til dessert. :)

Skrevet

Karristuing (oksekjøtt i en ganske mild karrisaus med løk, hvitløk, sitron og rosiner). Serveres med basmatiris, chutney og peanøtter.

Skrevet

Grønn curry med ryggfilet av brosme, kokosmelk og frisk koriander. Tilbehør blir safranris med cashewnøtter og sultanarosiner.

Oppskrift fra kokeboken til La Porte des Indes (nyanskaffet ;) ), en fransk-indisk restaurant i Brüssel og London.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...