Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag blir det restemat: Hjemmelagde kjøttboller i tomatsaus og falafel fra fryseren. Basmatipilaff med løk og gurkemeie, grønn salat og yoghurtsaus ved siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det restemat: Hjemmelagde kjøttboller i tomatsaus og falafel fra fryseren. Basmatipilaff med løk og gurkemeie, grønn salat og yoghurtsaus ved siden av. :)

Hvor har du lært å lage all den forskjellige maten? Pilaff? Falafel? Har ikke hørt om halvparten av alle tingene du bruker engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lært  å lage all den forskjellige maten? Pilaff? Falafel? Har ikke hørt om halvparten av alle tingene du bruker engang...

:ler:

Jeg lager mye mat (med god hjelp av mannen min) og lærer gjennom prøving og feiling - sånn er det vel for de fleste? :) Er slett ikke noen spesielt avansert eller begavet kokk i det hele tatt, men antakelig litt ekstra opptatt av mat. :sjenert:

Og så samler på kokebøker, må man vel nesten si, og leser mye i dem, i tillegg til å lese litt oppskrifter på nettet.

Feks på BBC Food, der man feks kan finne ulike oppskrifter på falafel - eller krydrede kikertboller/kaker.

Pilaff kunne jeg strengt tatt spart meg for å skrive :rodme: , for det er ikke noe annet enn ris surret i olje med noen ekstra ingredienser (i dette tilfellet løk og gurkemeie) før den kokes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

Det ble noe som var fort å lage etter trening: 1 avocado, 2 tomater og en pakke fetaost med sorte oliven fra Arla. En dæsj balsamico over og litt basilikum. Det smakte rett og slett godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...