Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fish & Crisp med poteter, kokt gulrot, revet gulrot, remulade, smeltet smør og ovnsbakte små søte tomater med maldonsalt, estragon og olivenole :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det en hverdagsklassiker som barn elsker;  pasta med hjemmelaget tomat- og basilikumsaus

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester etter julas medisterkaker, rester etter julas mandelpotet som skal moses, rester etter julas frosne grønnsaksblanding.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakte fylte cannelloni (spinat og ricotta) i tomatsaus med bladsalat til. Ricotta-pannekaker med blodappelsin til dessert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tøff dag på tirsdag, så i går ble det mat levert på døren. Fritert spinat, glaserte valnøtter, rekechips, ristede cashewnøtter og fisketofu som forrett/snacks. Halv hummer og skalldyrspyd med kamskjell, laks, breiflabb og scampi. Ris og Man Tal til. 

Det var utrolig godt! Tror nok det blir asiatisk takeaway snart igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelagde fiskekaker av sei med hvit saus med karri, raspa gulrot, mandelpoteter og rørte tyttebær. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble alle planer nudd opp ned.   Har spist Fjordland rømmegrøt i to dager, tror jeg skal variere med fjordland byggøt i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksepanne i dag, grønnsaker og fisk go'gjør seg i panna med litt fløterester. Ris ved siden av 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt hekta på søtpotet for tiden, i dag blir det søtpotetsuppe med bacon og nystekte bagett til og en dasj cremefresh på toppen :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (13 minutter siden):

Ble takeaway igjen 🤪🤪 vi er to som skal dele 

20220113_160719.thumb.jpg.cd25388c55417275962edb2d574038c6.jpg

Å.... sushi ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (16 minutter siden):

Å.... sushi ❤

Er deilig med litt lett mat etter flere uker med julemat og enda noen uker hvor jeg spiste rester og nedsatt pinnekjøtt 😊 Og noen ganger må man bare unne seg takeaway. Heller det enn klesshopping for min del iallfall 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (Akkurat nå):

Fajitas med chili og limemarinert kylling, stekt paprika, rødløk og hjemmelaget guacemole. 

Limemarinert kylling må prøves en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk skikkelig lyst på karrikylling i pitabrød ja, da blir det fredagsmiddagen.

Ferdigstekt kylling, majones, creme fraish, ananasjuice, hvitløk, noen finhakkede soltørka tomater i olje, masse karri, sort pepper, salt, og kajennepepper blandes sammen og settes avkjøt noen timer før servering. 

Serveres med pitabrød, rødløk, ananas, mais, kikerter, ruccola, tomater og fetaost, jepp, fetaost! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig at en venninne kom på kaffebesøk og hadde med lasagne til meg. Den gleder jeg meg til å varme litt senere. Kanskje jeg til og meg varmer en bit hvitløkbagett og har ved siden av. Det er jo fredag. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 timer siden):

Jeg fikk skikkelig lyst på karrikylling i pitabrød ja, da blir det fredagsmiddagen.

Ferdigstekt kylling, majones, creme fraish, ananasjuice, hvitløk, noen finhakkede soltørka tomater i olje, masse karri, sort pepper, salt, og kajennepepper blandes sammen og settes avkjøt noen timer før servering. 

Serveres med pitabrød, rødløk, ananas, mais, kikerter, ruccola, tomater og fetaost, jepp, fetaost! :)

Endring i planene, blir ut å spise entrecote i dag så da får karrikyllingen stå å kose seg i kjøleskapet til i morgen. Den blir helt sikkert enda bedre da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant poteter (tror jeg siden høst, bare har kjøpt poteter til full pris en gang) og fløte på dato salg i går, å hadde indrefile fra tidligere dato salg i fryså, så det motte bare  bli biff med fløtepoteter i dag, hadde asbergesbønner og onvsbakte tomater til :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...