Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blinis med Kalixløyrom til forrett , deretter gratinert hummer til hovedrett. Sjokoladefondant med bringebær til dessert.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ribberester med JackDaniles glaze (laget selv fra bunnen) med ovnsbakte båtpoteter, salat av finsnittet kål, gulrot og rødløk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsmiddagen bestod av:

Forrett: Lett og frisk salat med spiselige blomster og hestereker (til tross for navnet, er de ganske små disse rekene)

Hovedrett: 

  • Ovnsbakte rosenkål som fikk en påfølgende runde i stekepanna med bacon og lønnesirup-glace
  • Fløtegratinerte poteter med masse hvitløk og Gruyere 
  • Bakt og most sellerirotpuré med ternet Granny Smith-eple og ricotta
  • Viltsaus
  • Stekt skogssopp
  • Langtidsstekt elgstek (80° C frem til steketermometeret viste 55°. Deretter pakket godt inn i alufolie og håndduk, med en knapp times hviletid. Mørt og über-saftig kjøtt akkurat i nedre grenseområde for "medium rare")

Dessert: Vi var begge så mette at vi rett og slett ikke orket så veldig mye dessert. Det ble med en liten kule blodappelsinsorbet og doble espresso.

Siden vi fikk besøk senere på kvelden, ble det litt fingermat - ymse grønnsaker kuttet i staver og skiver, hummus i flere variasjoner, blåmuggelost-dip, guacamole, salsa, aïoli, dadler i bacondrakt, sorte og grønne oliven, patatas bravas, kjeks/crackers, saltstenger, chips, og nybakt ciabatta. 

I dag har jeg kun vært på kjøkkenet for å lage kaffe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester i dag. Pinnekjøtt og kålrabistappe + tandoorikylling med hvitløksnan

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukt noen timer av natten til å lage en stor kjele med god hvit saus, og med terninger av fiskepudding fra delikatessen. Har raspet gulrøtter til å toppe med, reker og legge oppi når de varmer før servering, og skjært bacon klart til å steke som siste ingrediens til fylte terteskjell. Har også bakt skjellene i natt, og brukte små risboller til former. De ønsket seg noe veldig hverdagslig her i dag, så det blir det etter all julemat i mange dager.

Selv skal jeg ha resten av fiskepuddingen med kokte gulrøtter og remulade pluss brocolli, og blomkålpure til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal bort på middag idag, det blir deilig :) har på følelsen det blir svinestek med tilbehør

Anonymkode: b10ed...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så matlei nå at jeg ikke helt hva jeg skal fore kroppen med.. 

Det får bli kyllingpølser med potetmos, stekt løk, ketchup og sennep... 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en form for "biffsnadder" eller pytt-i-panne. Entrecôte stekt med småpoteter, løk, paprika og sopp. Slenger i en liten fløteskvett til slutt. Godt og enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ble en "det jeg har i skapet" gryterett i dag. Søtpotet, gulrot, løk, hvitløk, hakkede tomater, kokosmelk, linser med div krydder og juicen fra en lime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte så utrolig for mye potet i går, å det må brukes. Laget noe som jeg ikke har spist siden jeg var barn (å, det er lenge siden, ca på 70-tallet) Potetkarbonader! Var utrolig godt, å noe jeg kommer til å lage mer av, oppgraderte de litt då :) 

potetkarbonader.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 1/1/2022 den 9.45):

Gladkokkens lørdagskylling står på menyen i dag. 

Rester i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (2 timer siden):

Kokte så utrolig for mye potet i går, å det må brukes. Laget noe som jeg ikke har spist siden jeg var barn (å, det er lenge siden, ca på 70-tallet) Potetkarbonader! Var utrolig godt, å noe jeg kommer til å lage mer av, oppgraderte de litt då :) 

potetkarbonader.jpg

Det så veldig godt ut😋😋😋!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...