Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fish & Crisp med poteter, kokt gulrot, revet gulrot, remulade, smeltet smør og ovnsbakte små søte tomater med maldonsalt, estragon og olivenole :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det en hverdagsklassiker som barn elsker;  pasta med hjemmelaget tomat- og basilikumsaus

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester etter julas medisterkaker, rester etter julas mandelpotet som skal moses, rester etter julas frosne grønnsaksblanding.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakte fylte cannelloni (spinat og ricotta) i tomatsaus med bladsalat til. Ricotta-pannekaker med blodappelsin til dessert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tøff dag på tirsdag, så i går ble det mat levert på døren. Fritert spinat, glaserte valnøtter, rekechips, ristede cashewnøtter og fisketofu som forrett/snacks. Halv hummer og skalldyrspyd med kamskjell, laks, breiflabb og scampi. Ris og Man Tal til. 

Det var utrolig godt! Tror nok det blir asiatisk takeaway snart igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelagde fiskekaker av sei med hvit saus med karri, raspa gulrot, mandelpoteter og rørte tyttebær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble alle planer nudd opp ned.   Har spist Fjordland rømmegrøt i to dager, tror jeg skal variere med fjordland byggøt i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksepanne i dag, grønnsaker og fisk go'gjør seg i panna med litt fløterester. Ris ved siden av 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt hekta på søtpotet for tiden, i dag blir det søtpotetsuppe med bacon og nystekte bagett til og en dasj cremefresh på toppen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (13 minutter siden):

Ble takeaway igjen 🤪🤪 vi er to som skal dele 

20220113_160719.thumb.jpg.cd25388c55417275962edb2d574038c6.jpg

Å.... sushi ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (16 minutter siden):

Å.... sushi ❤

Er deilig med litt lett mat etter flere uker med julemat og enda noen uker hvor jeg spiste rester og nedsatt pinnekjøtt 😊 Og noen ganger må man bare unne seg takeaway. Heller det enn klesshopping for min del iallfall 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (Akkurat nå):

Fajitas med chili og limemarinert kylling, stekt paprika, rødløk og hjemmelaget guacemole. 

Limemarinert kylling må prøves en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk skikkelig lyst på karrikylling i pitabrød ja, da blir det fredagsmiddagen.

Ferdigstekt kylling, majones, creme fraish, ananasjuice, hvitløk, noen finhakkede soltørka tomater i olje, masse karri, sort pepper, salt, og kajennepepper blandes sammen og settes avkjøt noen timer før servering. 

Serveres med pitabrød, rødløk, ananas, mais, kikerter, ruccola, tomater og fetaost, jepp, fetaost! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig at en venninne kom på kaffebesøk og hadde med lasagne til meg. Den gleder jeg meg til å varme litt senere. Kanskje jeg til og meg varmer en bit hvitløkbagett og har ved siden av. Det er jo fredag. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 timer siden):

Jeg fikk skikkelig lyst på karrikylling i pitabrød ja, da blir det fredagsmiddagen.

Ferdigstekt kylling, majones, creme fraish, ananasjuice, hvitløk, noen finhakkede soltørka tomater i olje, masse karri, sort pepper, salt, og kajennepepper blandes sammen og settes avkjøt noen timer før servering. 

Serveres med pitabrød, rødløk, ananas, mais, kikerter, ruccola, tomater og fetaost, jepp, fetaost! :)

Endring i planene, blir ut å spise entrecote i dag så da får karrikyllingen stå å kose seg i kjøleskapet til i morgen. Den blir helt sikkert enda bedre da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant poteter (tror jeg siden høst, bare har kjøpt poteter til full pris en gang) og fløte på dato salg i går, å hadde indrefile fra tidligere dato salg i fryså, så det motte bare  bli biff med fløtepoteter i dag, hadde asbergesbønner og onvsbakte tomater til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...