Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av og til får jeg så lyst på brødskiver, så i dag blir middagen nybakt brød med smør og pålegg og en kopp varm sjokolade ved siden av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dampet pinnekjøtt igjen i går, fra Stranda denne gangen. Dampet kjøttet rett på mandelpoteter og en håndfull kinesisk hvitløk. 

Lagde potetmos av mandelpotetene, helt enkel mos kun tilsatt sjy fra dampingen. Ovnsbakt brokkoli og gulrøtter ved siden av. 

Jeg blir alltid fristet til å kjøpe pinnekjøtt fra diverse produsenter når det er nedsatt etter jul. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... planen er lapskaus. Problemet er at etter denne ble laget så satte jeg hele kjelen, og den ble stor, på trappa siden det var rundt 0 grader ute. Men, så ble det betydelig kaldere ute og ned mot 11-12 minus og da var det for sent å ta inn kjelen for å fordele maten i porsjoner så jeg må ta inn den kjelen og håpe den tiner tidsnok.

Beklager avhandling 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer x-mannen og vi skal ha en familie middag, på menyen står kylling i satay saus med kokt ris til, og så blir det nok noe is og brettspill til desert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks med en yogurt/sitron-saus jeg fant på nettet her om dagen. Har med potetbåter og dampet brokkoli.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker noen perlepoteter i ovnen med rosmarin på. Så steker jeg en kotelett, lager en rask salat av tomat og rødløk og topper hele greia med fetaost og oliven. Tror det kan komme til å smake godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spagetti carbonara. Med eggeplommer, olivenolje, guanciale, pecorino og masse nykvernet pepper. Og bittelitt skvis av sitron. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langversjon: En kry kylling - fullstappet av fersk sitron og persille - var på fest i jerngryta sammen med gulrøtter, løk, hvitløk, timian, og masse hvitvin i mange timer. På Tallerken Diskotek traff de Pelle Pastinakk, Petra Persillerot, Severin Sellerirot, Rita Rød Gulrot, og Gunvald Gulrot som hadde vært i Syden en tur (altså stekeovnen), og Silje Salat. 

Kortversjon: Langtidsstekt kylling, ovnsbakte rotgrønnsaker, og salat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rester fra helgen, stekt ris med kylling fra lørdag, vårløk, rødløk, løk, gulrot, paprika, egg og skinke i :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det hjemmelaget tikka masala fantastisk godt. Restene gikk i frysen. 

I dag blir det langtidskokt salt svinebog i leirgryte med poteter, gulrøtter, løk, hvitløk, pastinakk, purre, pepper, laurbærblad osv 🤤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivet søtpotet i ovnen med sitron, hvitløk, estragon i pisket smør, og banket kyllinglår file vendt i mel, salt og pepper, før de får steke i panne med mer hvitløk og estragon :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...