Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Torske loins i ovn i en tomatisert saus med hvitløk, rødløk, løk, sølvløk, vårløk, paprika, kapers og kikerter med kokt ris til. Nydelig mat :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det lutefisk light, dvs. vanlig lettsaltet torsk med ribbefett, bacon og ertestuing. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andeconfit og frites av mandelpoteter stekt i andefett, med dampede rosenkål og hjemmelaget rødkål med eple, balsamico, frisk ingefær og stjerneanis. I glasset en lagret Bordeaux.

Til dessert blir det siste rest av julens riskrem med bringebærsaus og hele bringebær - med en god del friskpresset sitron i sausen, slik at den blir ekstra frisk og fin etter den litt tunge hovedretten.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aften ble det charcuterie-brett med godt brød til. Hverken sambo eller jeg orket noe større julemåltid, og siden vi kom hjem fra julefeiring med familie først i natt og butikkene har stengt, var det helt greit å meske seg med skinker, pølser, oster, og ymse frukter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza står på menyen i dag. Jeg får en ung venn på middagsbesøk og det var middagsønsket, så da blir det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært gjennom både ribbe, lufefisk og medisterkaker, så i dag blir det pizza Grændioosa. ;)

Endret av FrankDrebin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin skrev (3 timer siden):

Nå har jeg vært gjennom både ribbe, lufefisk og medisterkaker, så i dag blir det pizza Grændioosa. ;)

Ælle elsker Grændioosa...

Hee blir det rester av julepølse og medisterkaker sammen med potetmos 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Ælle elsker Grændioosa...

Hee blir det rester av julepølse og medisterkaker sammen med potetmos 

Jeppjepp. xD Skal bli godt med litt lettere føde igjen. 

Bon appetit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rester av raspeball/klubb/komle/kompe (velg din variant av navnet) fra tidligere i uka. Stekes i meierismør og nytes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg teste ut de Engelske potetene som Rene laget kvelden før kvelden, med stekt rosenkål med lønnesirup, pecannøtter og bacon, stekte sosisser til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...