Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Stekt ørretfilet med poteter, grønnkålsalat og rømme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble tidlig middag i dag, pga strømmen blir dyrere senere. Men hadde stekte sosisser med potetstappe og rosenkål :) 

Skrevet

Ovnsbakte rotgrønnsaker, stekt røkt julepølse, kokt rødbet med epleeddik og hvitløk.

Skrevet

Fylt paprika med kjøttdeig blandet med hakkede tomater, diverse krydder og ost på toppen. 

Anonymkode: ff9dd...8d0

Skrevet

La noe wokgrønnsaker, gul løk og purreløk i en ildfast form. Hakket hvitløk oppi. Stekte litt sopp og la oppi. Salt og pepper.

Stekte koteletter kjapt i panne og krydret med salt pepper og grillkrydder.

La de oppå det andre i formen. I ovnen i 15 min på 200 grader :)

Mandelpoteter og peppersaus til

Skrevet

I går hadde vi gjester og det ble servert blåskjellsuppe, helstekt kylling med epler og svisker, potetmos og fløtesaus, til dessert ble det kake med pasjonsfrukt.

I kveld blir det lutefisk med klassisk tilbehør.

Anonymkode: af5dd...7f9

• Liker 2
Skrevet

bestilt pizza idag 😄 guttungen feirer jul med pappan sin

Anonymkode: b10ed...ac8

Skrevet

Risengrøt i dag, lager alltid litt ekstra så vi har både til mat i dag, og riskrem på julaften :) 

• Liker 1
Skrevet

Spaghetti bolognese sammen med kjekke og staute herremenn - sambo og en ishockey-spiller som er farlig kjekk.

• Liker 2
Skrevet

Andeconfit,hjemmelaget rødkål, appelsinglaserte gulrøtter og mandelpotetpuré. 

• Liker 1
Skrevet

Hentepizza og rødvin.

Til dessert konfiterte klementiner med vanilje og ingefær, noen friske litchis, litt vanlijeis og et par kransekakestenger. 

:nissevink: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Skrevet

pinnekjøtt med tilbehør og multekrem ❤️

Anonymkode: b10ed...ac8

• Liker 1
Skrevet

Toast Skagen, kalkun med karamiliserte poteter, rødkål, waldorfsalat, kokte epler/svisker/aprikos og fløtesaus, sitronfromasj.

Anonymkode: af5dd...7f9

• Liker 1
Skrevet

Skulle ha vært ribbe og alt som hører med, men siden jeg må holde meg hjemme blir det fiskekake på brød. :P 

• Liker 1
Skrevet

Julaften ble ribbe, med sprø svor uten bruk av grill denne gangen også. Hjemmelagde medisterkaker og julepølse ved siden av sammen med poteter, surkål og saus. Tyttebærrømme fulgte også med.

I dag blir det helst brødskiver og godteri, tenker jeg, har hele dagen for meg selv. :)

Skrevet

Jul i all utlendighet, men kan ikke klage. Villsvin, rosenkål, potetball, rødkål, og saus. 
Trillet som ei klinkekule i menneskekostyme fra bordet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/22/2021 den 21.26):

Hentepizza og rødvin.

Til dessert konfiterte klementiner med vanilje og ingefær, noen friske litchis, litt vanlijeis og et par kransekakestenger. 

:nissevink: 

Anonymkode: ad006...80d

Den desserten så sjukt god ut! 

Skrevet

Medisterkaker med poteter og surkål pluss tyttebærsyltetøy. Ikke saus eller flere grønnsaker, liker de med lite tilbehør

Skrevet

Ble igjen masse Ribbe i går, så kjører en dag til med Ribbe etterpå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...