Gjest Innsikten Skrevet 3. mars 2021 #51442 Skrevet 3. mars 2021 I dag blir det stekt laks, rømme, stekte poteter og agurksalat.
Brunhilde Skrevet 3. mars 2021 #51443 Skrevet 3. mars 2021 I dag ble det pannekaker. Hadde noen vaktelegg jeg måtte bruke opp, og pannekaker fristet etter lang tur i skauen. Ble ukas vegetar, det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #51444 Skrevet 3. mars 2021 I dag be det indisk daal med naan Anonymkode: f78b4...2d1 1
Kruset Skrevet 3. mars 2021 #51445 Skrevet 3. mars 2021 Fiskekaker, poteter, kokte gulrøtter og brokkoli, smeltet smør. 2
Dr. Ops Skrevet 3. mars 2021 #51447 Skrevet 3. mars 2021 Ovnsbakt torsk med pesto, gulrøtter og poteter. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #51448 Skrevet 4. mars 2021 Fiskekaker med ovnsbakte småpoteter. Koker brokkoli, blomkål og gulrøtter som tilbehør. Anonymkode: 2ec7c...336
MarianneE Skrevet 4. mars 2021 #51449 Skrevet 4. mars 2021 Vi er dristige og tar tacoen på en torsdag! 2 1
elien Skrevet 4. mars 2021 #51450 Skrevet 4. mars 2021 Har satt Crook-Poten i gang med chili con carne med høyrygg og biffdeig.Blir sein middag i dag, kom seint i gang. Men denne gryten er som alle andre slik gryter best på oppvarming etterpå Å må bare tilføye at den Crook-Poten er et gildt leketøy, og brukes jevnlig 2
Hut Skrevet 4. mars 2021 #51452 Skrevet 4. mars 2021 Pannestekt skreifisket med saltbakte poteter og hollandaise. Aspargesbønner og kokte rødbeter som tilbehør.
Hut Skrevet 4. mars 2021 #51453 Skrevet 4. mars 2021 Hut skrev (Akkurat nå): Pannestekt skreifilet med saltbakte poteter og hollandaise. Aspargesbønner og kokte rødbeter som tilbehør.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #51454 Skrevet 4. mars 2021 Vi laget fiskekaker av fersk lysing i kveld, med kokte amandinepoteter, kålrabistappe og smeltet smør med vårløk. Anonymkode: ad006...80d 2 1
Hunter7 Skrevet 4. mars 2021 #51455 Skrevet 4. mars 2021 Mens jeg var på matbutikken og slendret hyllelangs, meldte min staselige nabo seg. Han akket og uffet seg over at nå begynte han å bli vel lei av å hele tiden bestille mat. Det er jo ikke bare-bare å ha hjemmekontor og knapt nok være i stand til å koke pastavann. Så han bød seg selv på hjemmelaget middag. Ikke at jeg er noen Bocuse d'Or-kandidat, men jeg skjønner at av og til kan det være greit å i det minste få hjemmelaget mat. Var noe villrådig hva jeg skulle servere, så tok en etterhvert garantert vinner: Andebryst (jeg har nemlig fått dreisen på å steke disse luringene slik at skinnet blir sprøtt og kjøttet saftig). Middagen i dag bestod av nevnte andebryst med potet-pastinakk-puré og appelsinsaus, samt en liten salatbukett. Og desserten var vaniljeis og nybakte myke kjeks med hasselnøtter og sjokolade. Min staselige nabo gikk nettopp hjem - mett og meget fornøyd. 2
MarianneE Skrevet 5. mars 2021 #51456 Skrevet 5. mars 2021 Hunter7 skrev (9 timer siden): Andebryst (jeg har nemlig fått dreisen på å steke disse luringene slik at skinnet blir sprøtt og kjøttet saftig). Del gjerne hemmeligheten! Her i huset blir det pai med ost og skinke. Om jeg får til glutenfri bunn da. 1
elien Skrevet 5. mars 2021 #51457 Skrevet 5. mars 2021 I dag kommer min søster på middag, og vi skal kose oss med ovnsbakt skrei med hjemmelaget potetstappe, baconvinagrette og asberges bønner til. Gleder meg 1
FrankDrebin Skrevet 5. mars 2021 #51458 Skrevet 5. mars 2021 I dag blir det wienerpølser i lompe, med sennep, ketchup, rekesalat og sprøstekt løk. 2 1
Hunter7 Skrevet 5. mars 2021 #51459 Skrevet 5. mars 2021 5 hours ago, MarianneE said: Del gjerne hemmeligheten! Her i huset blir det pai med ost og skinke. Om jeg får til glutenfri bunn da. Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften/fremgangsmåten, og her er mine endringer: - etter at jeg har snittet skinnet, salter jeg det, og lar så brystet ligge i 20-30 minutter. Rett før det går i panna, tørker jeg av evt. væske som er dratt ut, salter litt til hvis nødvendig, og peprer kjøttet lett. I mellomtiden forbereder jeg det som skal serveres til. - herligheten has i ei støpejernspanne, og så settes alt på stekeplata. Lar det varmes opp sakte (altså lav varme - trinn 1 på min ovn som går fra 1 til 3). Presser kjøttet ned nå og da vha. stekespaden når jeg kan høre stekelyd. PS! Utsted besøksforbud på kjøkkenet, skru av lydkilder. Andebrystet krever oppmerksomhet (ihvertfall hvis man er like lett å distrahere som meg). - jeg heller ikke av stekefettet, men øser det over kjøttsiden av brystet. - Når skinnet er blitt fint og gyllent, skrur jeg temperaturen opp til 2, og steker videre i et minutt før jeg vender kjøttet og lar det få steke til det har fått ei fin stekeskorpe. Så bruker jeg ei klype, og steker brystet raskt på hver langside (ca. 30 sek hver side). - Tar andebrystet ut av panna, og lar det hvile i 10-15 minutter før jeg skjærer det i skiver langs snittene. I denne perioden gjør jeg ferdig resten som skal serveres, f.eks. puré og saus. Å steke andebryst er i min erfaring ikke ulikt hvordan man steker biff - man må rett og slett utvikle en gefyl for når det er ferdig. 1
Gjest SVK Skrevet 5. mars 2021 #51460 Skrevet 5. mars 2021 (endret) On 3/4/2021 at 9:29 PM, Hunter7 said: Middagen i dag bestod av nevnte andebryst med potet-pastinakk-puré og appelsinsaus, samt en liten salatbukett. Og desserten var vaniljeis og nybakte myke kjeks med hasselnøtter og sjokolade. Du skulle vært naboen min! And er en av mine favoritter. Iskrem, sjokolade og hassenøtter også. Endret 5. mars 2021 av SVK
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå