Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Deler middagen i to i dag, ungen har lenge ønsket seg pølse i brød lenge så hun får det. Mor og far skal ha pasta med chorizokjøttboller og er veldig glad for det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal teste ut:

PEPPES SQUARE
MANHATTAN PEPPERONI

i dag :) 

Skrevet

I dag blir det langtidskokt biff bourguignon. Trengte en sånn oppmuntring i  dag i dette drittværet. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ovnsform med fersk seifilet, fennikel, squash, cherrytomater, sjalottløk, olivenolje, chiliflak og fennikelfrø, med sitronbåter, kald ramsløksaus, og knafrie rundstykker. Grønnsakene fikk en liten halvtimes forsprang, og fisken fikk 6-7 minutter i formen tilslutt.

Utrolig lettlaget og smaksrik hverdagsmiddag. :spise: Og sausen er egentlig ikke nødvendig engang (faktisk vel så godt uten etter min smak, så lenge grønnsaker og fisk er friske og gode).

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sen middag i dag, så det ble ostesmørbrød. 

Skrevet

Tomatsuppe med makaroni og kjøttboller. Brød til.

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det stekt kyllinglår file med blåmuggostsaus, brokkoli og ris til :) 

• Liker 1
Gjest Trynefaktor
Skrevet
Hunter7 skrev (På 5.3.2021 den 13.27):

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften/fremgangsmåten, og her er mine endringer:

- etter at jeg har snittet skinnet, salter jeg det, og lar så brystet ligge i 20-30 minutter. Rett før det går i panna, tørker jeg av evt. væske som er dratt ut, salter litt til hvis nødvendig, og peprer kjøttet lett. I mellomtiden forbereder jeg det som skal serveres til.

- herligheten has i ei støpejernspanne, og så settes alt på stekeplata. Lar det varmes opp sakte (altså lav varme - trinn 1 på min ovn som går fra 1 til 3). Presser kjøttet ned nå og da vha. stekespaden når jeg kan høre stekelyd. PS! Utsted besøksforbud på kjøkkenet, skru av lydkilder. Andebrystet krever oppmerksomhet (ihvertfall hvis man er like lett å distrahere som meg). 

- jeg heller ikke av stekefettet, men øser det over kjøttsiden av brystet. 

- Når skinnet er blitt fint og gyllent, skrur jeg temperaturen opp til 2, og steker videre i et minutt før jeg vender kjøttet og lar det få steke til det har fått ei fin stekeskorpe. Så bruker jeg ei klype, og steker brystet raskt på hver langside (ca. 30 sek hver side).

- Tar andebrystet ut av panna, og lar det hvile i 10-15 minutter før jeg skjærer det i skiver langs snittene. I denne perioden gjør jeg ferdig resten som skal serveres, f.eks. puré og saus.

Å steke andebryst er i min erfaring ikke ulikt hvordan man steker biff - man må rett og slett utvikle en gefyl for når det er ferdig. 

Åh, nam! 
Vi hadde taco i dag. Kjedelig, kjedelig, men ungene er fornøyde. 

Skrevet

Pizza 🍕 

• Liker 1
Skrevet

Gode oster, baguette, kjeks, druer, valnøtter, pære og fikensyltetøy

• Liker 1
Skrevet

Tagine med kylling og oliven.

• Liker 1
Skrevet

Vi bestiller pizza i kveld 

• Liker 2
Skrevet

I dag har min søster vært på middag, og vi koste oss med plukkfisk. det er opprinelig en restemiddag, jeg lager det som festmiddag, er jo så utrolig godt :) 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kylling med grønnsaker og bulgur. 

Skrevet

Fiskekaker med poteter, gulerøtter og kålrot.

• Liker 2
Skrevet

"Taco" i pitabrød i dag. Enkelt og godt

• Liker 1
Skrevet

Lasagne fra fryseboksen med nystekte rundstykker ved siden av. :) 

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (13 minutter siden):

Lasagne fra fryseboksen med nystekte rundstykker ved siden av. :) 

Det er utrolig gildt med ting i fryså, det er som regel ikke mer arbeid å lage store porsjoner når en først er i gang :tommelopp:

• Liker 2
Skrevet (endret)
elien skrev (13 timer siden):

Det er utrolig gildt med ting i fryså, det er som regel ikke mer arbeid å lage store porsjoner når en først er i gang :tommelopp:

Helt enig, jeg gjør nesten alltid det. :) 

Plukkfisk hørtes forresten godt ut, men jeg tenker din variant var den originale med hvit saus? Jeg vokste opp med plukkfisk som en rett der restepoteter og løk ble godt stekt og så stekte vi fiskerester oppi. Det var veldig godt når vi hadde brød og smør ved siden av. 

Dagens middag blir nok en omelett med løk, bacon og ost. Pleier å bruke purre i den, men av en eller annen grunn ble ikke purren med hjem fra butikken på torsdag. :ler:

Endret av Brunhilde
Glemte middagen
  • Liker 2
Skrevet

Enten pølsegrateng eller taco 😛 Kommer an på hva jeg føler for senere. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...