Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg fant dypt nede i fryseren, makrell så det blir det i dag, med potet, brokkoli og rømme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Catalina Culès skrev (12 minutter siden):

Jeg fant dypt nede i fryseren, makrell så det blir det i dag, med potet, brokkoli og rømme. 

:jolie:          ...neida. kos deg. Makrell er nydelig.   😀

Tenker det blir Fattigmanns Hawaiiburger her i dag.

• Liker 1
Skrevet

Her blir det "millionbøf" med ris.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Jerry Lee skrev (7 minutter siden):

:jolie:          ...neida. kos deg. Makrell er nydelig.   😀

Tenker det blir Fattigmanns Hawaiiburger her i dag.

Takk. I like måte, men hva mener du med  Fattigmanns Hawaiiburger ?

Skrevet (endret)
Catalina Culès skrev (15 minutter siden):

Takk. I like måte,

men hva mener du med  Fattigmanns Hawaiiburger ?

Takk. 

Skinke, ost, krydder, løk og ananas mellom smurte brødskiver stekt i panne.  ☺  En ostesandwich +++, egentlig.

Skikkelige Hawaiiburgers og Hawaiipizzas har ananas og mekkes på vanlig måte.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Brunhilde skrev (16 minutter siden):

Her blir det "millionbøf" med ris.

Kan jeg få slippe å gåggle...?   😉

Skrevet
Jerry Lee skrev (5 timer siden):

Kan jeg få slippe å gåggle...?   😉

Jada, det er rett og slett kjøttdeig som brunes så den er i helt små biter (millioner av dem :) ) sammen med løk og paprika, salt og pepper og til slutt en god prosjon brun saus og gulrot i biter. Eller mais, Eller grønne erter, det man har. Serveres med potetmos, men jeg hadde ferdigkokt ris i fryseboksen, og det er også godt.

• Liker 1
Skrevet

Skinnstekt skreifilet, ovnsstekte mandelpotetbåter, ertepuré og hjemmelaget tartarsaus.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Her blir det pasta penne med pesto, cherrytomater og torskefilet! En skikkelig digg og enkel pastarett som anbefales på det varmeste. 

Anonymkode: 25058...65b

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (9 timer siden):

Jada, det er rett og slett kjøttdeig som brunes så den er i helt små biter (millioner av dem :) ) sammen med løk og paprika, salt og pepper og til slutt en god prosjon brun saus og gulrot i biter. Eller mais, Eller grønne erter, det man har. Serveres med potetmos, men jeg hadde ferdigkokt ris i fryseboksen, og det er også godt.

Ai...Takk.   Høres jo bare nydelig ut.  😁

• Liker 2
Skrevet

Har hatt middagsbesøk av min søster i dag også, og vi koste oss med en nydelig svinestek med surkål, gulrot, poteter, saus og tyttebær :) 

• Liker 1
Skrevet
Innsikten skrev (18 timer siden):

I dag prøvde jeg meg på Instagram pasta/tiktok pasta.  Må si det var nedtur :( Sjeldent vi ikke spiser opp maten vår her i heimen,men desverre gikk mye her i søpla. Det var så ille at mannen kjøpte seg baguette til kvelds. Vi spiser normalt ikke kvelds her i heimen.  

Uff og huff. I- landsproblemer altså 😅

Hva var det du ikke likte med den? Jeg elsker alle ingrediensene i den retten så tenker at den må være dritgod. Selv om jeg sikkert hadde justert pittelitt på noen ting. Ser at dagbladet skrev at den ble for syrlig blant annet.

Skrevet
Aintnofun skrev (8 minutter siden):

Hva var det du ikke likte med den? Jeg elsker alle ingrediensene i den retten så tenker at den må være dritgod. Selv om jeg sikkert hadde justert pittelitt på noen ting. Ser at dagbladet skrev at den ble for syrlig blant annet.

Det kan jeg godt tenke meg at den blir, og det er jo helt avhengig av sødmen i cherrytomatene, som slett ikke alltid er like bra (særlig ikke nå midt på vinteren).

Dessuten synes jeg generelt at feta blir veldig lite tiltalende når den ovnsbakes - kornete og skilt konsistens, og lite delikat. Så jeg skjønner ikke hypen, dvs skjønner at det blir et fint motiv før formen går i ovnen, men ikke at konseptet med retten skal framstå så banebrytende og fristende. Man lager mye bedre pasta med tomatsaus og feta (eller chèvre) om man lager sausen for seg i en gryte, og tilsetter osten tilslutt.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 3
Skrevet
Catalina Culès skrev (7 timer siden):

Nam. Fikk skikkelig sommerfølelse nå. Makrell er bare så godt. 

• Liker 1
Skrevet

Sørlandsk fiskesuppe kjøpt hos en fiskebutikk i Arendal. Med ferskt surdeigsbrød, godt smør og et glass hvitvin til. 

• Liker 1
Gjest Innsikten
Skrevet
Aintnofun skrev (4 timer siden):

Den ble for syrlig og salt rett og slett. Fetaosten ble kornete og jeg likte ikke konsistensen den fikk sammen med pastaen.  

Jeg forestilte meg også at det skulle smake kjempegodt :( Jeg elsker jo cherrytomater, fetaost og pasta, men det ble helt feil sammen.  

Skrevet

Kjøttboller i fløtesaus med potetmos og rosenkål.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nattmatmiddag av rester, som var kylling, løk og poteter. Hadde det i passe biter stekte på panne, hadde på tomatpure så den fikk frest seg i pannen, hadde så i fløte og litt krydder. Det ble veldig godt :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...