Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ovnsstekt laksefilet med lettmatfløte- gratinerte poteter :daane:

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Strekt makrell med ovnsbakte småpoteter og kokte gulrøtter. Nam nam. 

Skrevet

Stekt kyllingfilet og salat.

Voldsomt tiltak med den middagen om dagen føler jeg. Meldt 30 grader her igjen og egentlig er det lite som frister.

AnonymBruker
Skrevet

Har mørbradbiff liggende i kjøleskapet som må brukes opp i dag, men som MarianneE skriver over her så er det tiltak å lage mat i denne varmen. Er allerede 33 varmegrader utenfor kjøkkenvinduet og klokka er bare 09:15 😩😩😩

Kommer vel kanskje til å steke den og skive den opp før jeg har den i en salat. Eventuelt servere salaten og kjøttet sammen i en wrap

Anonymkode: 88090...5b2

Skrevet

I går ble det tortilla med hummus, stekt sopp, aubergine, paprika, løk, tomat, salsa, jalapeno og guacomole. 

I dag blir det linsetaco med resten av guacomolen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Thai take away i dag - det ble bare en slik dag da det framsto som eneste alternativ.

Med en rest hjemmelaget gulrotkake og noen friske jordbær til dessert, jeg synes kremen på gulrotkake er så god sammen med jordbær. 

Festlig menysammensetning i det minste. :eeeh:  :spise: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Igår: Bimimbap med gutta

I dag: Lagde bacalao med fersk torsk og overdrevne mengder chili. I og for seg liker jeg at det sparker fra, men det var kanskje ikke så smart i 30+ grader og høy luftfuktighet. Koker på såvel ut- som innsiden av kroppen. 

Skrevet

Jeg tror sterk mat i varmen er bra @Zeitgeist :).

Når det er så varmt ute som nå (30+) er det veldig vanskelig både å være kreativ og ha matlyst. 

I dag blir det en ceviche-variant i taco-lefse.

Skrevet

I dag blir det pastarør (eller muligens skruer, pasta er pasta) med kjøttdeig og tomatsaus. :)

Skrevet

Masse grønnsaker som måtte brukes. I gryte med bulgur, kikerter og soya " smulder". Løk, hvitløk og chili. Tyrkisk youghurt på toppen på tallerken. 

Blir nok is til dessert. 

• Liker 1
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Singelmiddag i dag, familien er bortreist. Ravioli, tomatsaus med grillede grønnsaker, og litt ekstra stekt løk og paprika blandet sammen. Et glass hvitvin til. 

Skrevet (endret)

Soya" smulder", raspet gulrot og squash, løk, hvitløk. Lager brunsaus av dette. Knifta nypoteter til.

Edit: det over blir i morgen. I dag ble det frossenpizza mozzarella, med pølsebiter, tomat, ekstra ost og chilisaus til. 

Endret av LittDiva
Skrevet

I dag blir det en av mine favoritter: Medisterpølse med ertestuing, poteter, smeltet smør og naturligvis en liten klatt med tyttebærsyltetøy. Herligheten dekoreres med moderate mengder sennep og ketchup, og skal nytes med en kald øl. :)

Skrevet

I dag blir alt kaldt; brie, grove kjeks, moreller, vannmelon, tomater og oliven. Is til dessert :ninja:

Skrevet

"Grillribbe" aka Oumph med BBQ-marinade, ris, gresk salat, maiskolbe og, av alle ting, Thousand Island-dressing. Dette er et av de sterkeste sommerminnene jeg har fra barndommen. Vi hadde ALLTID grillribbe med ris, salat og Thousand Island hver sommer. Riktignok bare én gang i løpet av sommeren, men det var sååå godt!

Skrevet

Skal "nuke" litt lasagne en gang i løpet av dagen. xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...