Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har planer om en meget sen entrecôte. [Det viste seg å være lam] Vi får se på tilbehøret. Jeg oppdaterer.

Ris, kokosmelk, clementiner. Soyasaus. Sitronsaft. Pepper. Litt lite tilbehør, siden det ble så sent :Gjesp:

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt potet Jamie Oliver-style :)

Den er så god, mye bedre enn standard bakt potet. 

Tar store poteter og pensler skallet med olivenolje. Putter de i ovnen på 200g i ca 1 time (eller lengre, til poteten er gjennomkokt). Steker opp bacon, kutter opp tomater i små biter (fjerner det våte inni tomatene), sjalottløk i små biter og mais. Når potetene er ferdige så skjærer jeg av toppen og tar jeg ut fyllet men bevarer potetskallet. Putter fyllet i en bakebolle og blander oppi tomat, bacon, løk og mais, et par never revet ost og rømme. Blander godt sammen og smaker til med salt og pepper. Putter fyllet tilbake i potetskallet og tar på revet ost. Tilbake i stekeovnen igjen til osten er gratinert.

Supergodt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på besøk hos faren min. Da ble det store mengder pinnekjøtt. Åh, så godt. 

I dag ble det servert lettsaltet torsk med gulrotstuing og potet. Godt det også, men en mye mer fornuftig porsjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Squashlasagne.

Og igår var det italiensk pizza, måtte teste ut pizzasteinen jeg fikk til jul :) 

1 juledag hadde vi tradisjonen tro bacalao

Julaften var det julemiddag med pinnekjøtt, kålrabistappe og mandelpoteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det koteletter med hjemmelaget potetstappe og soppstuing. I dag er jeg invitert bort, så det blir spennende å se hva jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...