Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Kjøttkaker i brun saus med erterstuing, gulrøtter og potet :) Og tyttebærsyltetøy som svigermor har laget

😢

😉

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg er syk så blir det enkelt; fine rundstykker med ost og sjokolademelk ved siden av. Dritgodt.

Skrevet

I dag tok jeg meg en tur ut, så det ble hamburger på restaurant med faren min. Lenge siden jeg har spist det. :)

• Liker 1
Skrevet

Idag skal jeg lage greske kjøttboller :) Serveres med ris, gresk salat og tzatziki. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ulike salater med avocado, granateplekjerner, agurk, tomat, stekte potetterninger, og reker stekt sammen med hvitløk og chili. Kjører "sunn kost"-uke før julas etegilde flesker til.

Skrevet

Kyllingsuppe. Njaaa, eller mer grønnsakssuppe kokt på kyllingskrog som det var litt kjøtt på. 

Skrevet

Ble tidlig middag i dag. Gratinert blomkål med bacon.

Skrevet

Spekesild med poteter og flatbrød. Mannen min fikk fløtepudding i kvit saus med gulrot og poteter, da han ikke liker spekesild.

• Liker 1
Skrevet

Fiskegrateng med potet og grønnsaker.

Skrevet (endret)

Ikke akkurat dagens middag.

Men hodesylte ligger kokt i pressa nå.  😀

Å beine ut et grisehue for første gang er ikke lett. Men det gikk..over flere dager. ☺

"How to debone and cook a pig's head".  -Scott Rea. YouTube.

Scott er slakter og har mange fantastiske videoer.  😀

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet

I dag, torsdag :

En forsmak på jula.  Et lite "ribbeavkapp", en halv julepølse, et par medisterkaker, surkål, rosenkål, tyttebær og brun FEIT saus.

:spise:

Skrevet

Oksesmåstek med potet, ertestuing og rørte tyttebær. Godt, men begynner å bli ganske lei av husmannskost.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Svarte ravioli fylt med laks i en lett tomat-concasse. Granateplekjerner og khakifrukt til dessert. 

Skrevet

Prøvde noe jeg aldri har gjort før: Torsk med søtpoteter og FRUKT

I form i ovn: Søtpoteter i terninger med god olivenolje, pepperblanding og rosmarin. Bitene snus etter halvgått tid. Torskefilét på en seng av clementinbåter, eplebiter, chili og små stangselleribiter gikk også inn i ovnen. Mer olivenolje, pepper og rosmarin.

Nam!!

Skrevet

Her ble det ovnsbakte poteter med rosenkål og bacon.

Skrevet

Teriyaki med nudler og grønnsaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...