Bolla! Skrevet 29. april 2014 #32701 Skrevet 29. april 2014 Tjaaa, nå må jeg tenke Det går liksom på autopilot mår jeg står på kjøkkenet. Jeg blander creme fraiche og philadelphiaost og smører det i en ildfast form, både i bunnen og opp på sidene. Så steker jeg kjøtt, krydrer med tacokrydder, har det over i formen. Heller over litt knuste tomater, hakket løk, fersk koriander. Her kan man egentlig bruke hva man vil eller hva man har. Hender jeg tar oppi noen rester fra kjøleskapet, som purre, vårløk, paprika, fefferoni, jalapenos osv. Har ost på toppen og gratinerer det i ovnen. Mannen min pleier å ha nachos (? Slike trekanter) ved siden av. Siden jeg spiser lavkarbo, så pleier jeg å lage ostekjeks ved siden av. Ostekjeks lager du ved å skjære skiver av gulost, deler skivene opp i passe store biter, legger de på bakepapir. Kan krydres med hva du måtte ønske, eller bare ha de uten noen ekstra smak. Legger de i mikroen, full styrke i 3 minutter. Takk takk det skal prøves ut en dag!
Gjest Funky Punk Skrevet 29. april 2014 #32702 Skrevet 29. april 2014 Takk takk det skal prøves ut en dag! Veldig enkelt å lage, og veldig godt Glemte å sk at jeg pleier å servere med en litt syrlig salat ved siden av også. Enten vanlig salat med litt limesaft over, eller om jeg kjøper inn salat som smaker litt syrlig (husker ikke hva de heter,men det kjøpes på innvandrerbutikker) 1
Skogstjernen Skrevet 29. april 2014 #32703 Skrevet 29. april 2014 Mmm, den tacogratengen skal jeg prøve, det hørtes godt ut! Supert å kunne ha ostekjeks til.
Gjest Funky Punk Skrevet 29. april 2014 #32704 Skrevet 29. april 2014 Ja den ostekjeksen har reddet meg mange ganger Spesielt siden potetgull har vært den ene tingen jeg virkelig elsker over alt her i verden, haha
Butter Skrevet 30. april 2014 #32705 Skrevet 30. april 2014 I dag skal jeg lage laks stroganoff etter oppskrift i heftet "tinas mat" fra kiwi. Synes det er gøy å utvide " fiskefronten" med nye måter å tilberede fisk/laks på. Håper det blir godt.
FantasDick Skrevet 1. mai 2014 #32706 Skrevet 1. mai 2014 Tester Fotballfrues siste oppskrift, laks med gratinert squash. Tror det blir godt; hvitløk, parmesan, lime.. Laksen står i ovnen nå!
Gjest hulderjenta Skrevet 1. mai 2014 #32708 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Kikertkaker (med lime og spinat), fullkornspasta, hjemmelaget tomatsaus og litt paprika og svarte oliven slengt med på siden. Endret 1. mai 2014 av hulderjenta
MissStiles Skrevet 1. mai 2014 #32709 Skrevet 1. mai 2014 Grillet for første gang i dag. Enkel middag. Grillpølser, baconpølse og bratwurst.
Gjest Funky Punk Skrevet 1. mai 2014 #32710 Skrevet 1. mai 2014 Fuck ukesmeny og slanking. I dag går jeg for en shwarmarull fra den lokale kebabsjappa 2
Zinnia Skrevet 1. mai 2014 #32712 Skrevet 1. mai 2014 Så enkelt, og så syyykt godt! Sitter og spiser en skål med bacon dandert oppå brokkolimos bestående av kokt brokkoli, kraft fra oksehalebein, arrowroot, salt, pepper og masse ingefær. Meget fornøyd, jeg er litt av et kokke-emne
Skogstjernen Skrevet 2. mai 2014 #32713 Skrevet 2. mai 2014 I dag har jeg kjøpt fersk torsk! Her er dagens middagsoppskrift. Har laget det en gang før, helt nydelig!
Edie Skrevet 2. mai 2014 #32714 Skrevet 2. mai 2014 Hvitløk- og urtemarinert laks, stekt på grillen. Servert med sopp og kesam.
Teriyaki Skrevet 5. mai 2014 #32717 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Thai-aktig suppe: Sellerirot, persillerot, ingefær, lime, chili, hvitløk, løk, paprika, litt gulrot, kokosmelk og grønnsaksbuljong, pepper. Kjempegod! Smaker veldig likt tom yum-suppe. Endret 5. mai 2014 av Teriyaki
finkel Skrevet 5. mai 2014 #32718 Skrevet 5. mai 2014 I dag blir det faktisk ribbe! Sorterte i fryseren en dag og fant en som burde brukes. Så får vi se om svoren blir sprø... 2
MarianneE Skrevet 5. mai 2014 #32719 Skrevet 5. mai 2014 Rotet litt i fryseren. Det blir middagspølser, grønnsaker og makaroni i form. Blandes med en ostesaus og gratineres i ovnen.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2014 #32720 Skrevet 5. mai 2014 I dag blir det laksefilet med cremefraiche og fetaost. Kommer vel til å woke grønnsaker og ha ved siden av. Typ purre, løk, vårløk, paprika, hvitløk, salatblader (husker ikke hva de heter, kjøpte de i en innvandrerbutikk og de kunne brukes i wok også)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå