Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat forspist oss på bacalao:) Nydelig god mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indrefilet av svin, fløtegratinerte poteter, brokkoli og béarnaisesaus.

Skrevet

I går ble det baconsurret indrefilet av svin, potetbåter, blomkålpuré, brokkoli og en egenkomponert fløtesaus :)

I dag vet jeg ikke, da vi skal bort å spise.

Skrevet (endret)

Blir grilling på nytt i dag. Er besøket som har handlet, så jeg vet ikke hva enda.

Edit: Det ble nakkekoteletter og svinekoteletter.

Endret av Aricept
Skrevet

Det blir grilling her også!

Skrevet

Røkt skinke med poteter, gulrøtter, kålrabistappe, potetgull og sennepssaus.

Skrevet

I dag skal vi ha flere typer vårruller. Skal lage mange slik at jeg kan fryse ned.

Skrevet

Lammelår med ovnsbakte poteter, grønnsaker og rødvinssaus. Sjokolademousse til dessert.

Skrevet

I kveld blir det tikka masala fra glass. Hadde helt glemt å planlegge middag for i dag og av og til er det deilig å ikke gjøre noe særlig på kjøkkenet :P

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ingenting, siden mannen min fikk jobbopodrag og måtte haste videre...og jeg ligger på sofaen og klarer nesten ikke bevege meg. Har ikke spist siden kl 08:30 :sukk:

Skrevet

I går ble det gatekjøkkenjunk i ellevetiden på kvelden, sånn er det å utnytte barnevakttid til å få ferdig oppussingen. I dag ble barnevaktene invitert på grønn thai curry med kalkunfilet og masse masse grønnsaker.

Skrevet

I går ble det gatekjøkkenjunk i ellevetiden på kvelden, sånn er det å utnytte barnevakttid til å få ferdig oppussingen. I dag ble barnevaktene invitert på grønn thai curry med kalkunfilet og masse masse grønnsaker.

Det hørtes godt ut! Vil du legge ut oppskrift?

I dag blir det enchiladasuppe hos oss :)

Skrevet

Eh, svensk salat? :P

Skulle egentlig ha gresk salat, men så oppdaget mannen at vi ikke hadde feta. Og SÅ oppdaget han at vi hadde Västerbottenost. Så de ble det med det

• Liker 1
Skrevet

Det hørtes godt ut! Vil du legge ut oppskrift?

Går ut i fra at du mener curryen og ikke junken :fnise:

Men jeg har ikke egentlig noen oppskrift. Nå lagde jeg en kjempediger porsjon siden vi fikk mange gjester så jeg gjorde omtrent følgende. Nedjuster gjerne, dette ble middag til mange.

Vasket, skrelte, renset og skar opp 4 store gulrøtter, en hel stangselleri, en stor squash, to røde paprika, to bokser minimais, to rødløk og en bunt vårløk.

Så surret jeg ingefær, hvitløk, ørlite chili, og grønn currypaste i en stor gryte, tilsatte tre bokser kokosmelk, søt chilisaus og fiskesaus. Og lot det koke litt. Kunne godt ha brukt mer chili om jeg ikke tok hensyn til "sarte" middagsgjester. Tilsatte 1 kg kalkunfilet i strimler og lot det koke opp. Så woket jeg grønnsakene i MANGE porsjoner og hadde dem over i sausen etterhvert. De grønne toppene på vårløken gikk rett i sausen til slutt, og så smakte jeg til med litt mer fiskesaus og chilisaus og angret på at jeg glemte å kjøpe fersk koriander før jeg serverte med basmatiris.

Skrevet

mandag ble det taco, i går tacorester og i dag pannekaker.

Hva pleier dere å ha på pannekakene? Her jeg bor er det vanlig med syltetøy og/eller sukker. Jeg synes ikke noe om det, blir ikke middag, men dessert. Jeg pleier ofte ha gulost og paprika, noen ganger røkelaks og agurk.

Skrevet

Hva pleier dere å ha på pannekakene?

- blåbær

- sukker

- sukker og sitron

- bacon og lønnesirup

- verdens beste kombo: bacon, rårørte blåbær med bare litt sukker, og noen terninger skikkelig god og kraftig blåmuggost

- fylte pannekaker! Fylles med hva som helst, f.eks feta+rødløk+chorizo+spinat eller kylling og sopp i litt tjukk, kremet saus, en slags bolognese, eller noe helt annet. Ost på toppen, inn i ovnen og gratinerte i noen min, serveres med salat. Mye mer mat og næring enn i vanlige pannekaker. :)

Skrevet

Karbonader, potetmos, grønnsaker og stekt løk.

Skrevet

I går ble det take away pizza.

I dag ble det hjemmelaget tikka med villris, hjemmebakt naan, mangochutney, raita og soyasaus. Og lassi til "dessert".

Gjest Cevita
Skrevet

nachos med enorme mengder deilig hjemmelaget guacamole (som egentlig er det beste med hele nachosen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...