Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hjemmelagede panerte fiskekaker med poteter, grønnsaker og smeltet smør.

Åååå panerte fiskekaker, oppskrift?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå panerte fiskekaker, oppskrift?:)

Følger vel ikke egentlig noen fast oppskrift. Jeg lar torskefilet (laks er også godt) trekke i melk sammen med laurbærblad og hel pepper. Fisken flakes/moses grovt og blandes med kokte, moste poteter, hakket gressløk og/eller persille, salt, pepper, litt smør og evt litt av melken fisken ble trukket i. Sett kaldt minst 30 minutter, så blandingen blir mer fast. Dette formes til kaker som vendes i hvetemel, så vispet egg og til slutt i loffsmuler og stekes i panne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laget bevisst så mye middag i går at det skulle bli nok til i dag også,så da blir det komler,kjøtt og pølser og tilbehøret som hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får tak i hyse blir det nystekte fiskekaker med ovnsbakte rotgrønnsaker og aioli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en pastasalat med jalapeno-pølser i biter, aldri laget det før ,men bare slenger sammen div grønnsaker fra kjøleskapet så blir det sikkert bra.

Lage en dressing og servere hvitløksbaguetter til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasalat med varmrøkt krydderlaks, kokt egg og god fiskepudding oppi. Samt tomat, paprika, agurk, hjertesalat, dampet fennikel og dampede aspargesbønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Omelett med tunfisk (og aspargesbønner, erter, soltørket tomat og oliven), med enkel salat til (hjertesalat, små plommetomater og sukkererter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bond

i går var det middelhavsinspirerte wraps med kylling, oliver og fetaost

i dag var det stekt ørret med wok-grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det ovnsbakte laksefileter. Skal lage en blanding av Cremê Fraiche, fersk persille og gressløk, salt, pepper, sitron og finhakket hvitløk, som jeg pensler over laksen før den ovnsbakes.

Potet- og gulrotstappe til. Agurkbiter ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Frosk

Bønneburgere - av cannellinibønner, quinoa, vårløk, friske urter og diverse. Salat til, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...