Gjest Frosk Skrevet 2. mars 2009 #22801 Del Skrevet 2. mars 2009 Det hørtes godt ut! Men jeg har egentlig aldri vært borti erter Kanskje det må prøves en dag. Kikerter er helt genialt, jeg bruker fryktelig mye - for eksempel i curry, i hummus, i kikertburgere... Du burde absolutt prøve kikerter, kjempegodt og supersunt Her står litt generelt om kikerter (kalles også garbanzobønner, står ofte det på boksen om man kjøper hermetiske) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 2. mars 2009 #22802 Del Skrevet 2. mars 2009 Kikerter er helt genialt, jeg bruker fryktelig mye - for eksempel i curry, i hummus, i kikertburgere... Du burde absolutt prøve kikerter, kjempegodt og supersunt Her står litt generelt om kikerter (kalles også garbanzobønner, står ofte det på boksen om man kjøper hermetiske) Genial blogg, spørs om ikke noe av det må prøves Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 2. mars 2009 #22803 Del Skrevet 2. mars 2009 I dag hadde vi pizza med gresskar, feta og rosmarin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. mars 2009 #22804 Del Skrevet 3. mars 2009 Viestads macaroni and cheese med stekt bacon til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 3. mars 2009 #22805 Del Skrevet 3. mars 2009 Hjemmelagd fiskegrateng med torsk og sei. Kokte poteter og råkost med eple til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. mars 2009 #22806 Del Skrevet 3. mars 2009 Røkt torsk med poteter og gulrotstuing til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 3. mars 2009 #22807 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Det blir enten pasta med ravigotte-saus, eller 5minuttersrisgrøt. - Det blei det ikke. Det blei mager kjøttpølse og potetmos Endret 3. mars 2009 av desperate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Blaise Skrevet 3. mars 2009 #22808 Del Skrevet 3. mars 2009 Idag skal vi ha pasta bolognese. Igår hadde vi moussaka=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 3. mars 2009 #22809 Del Skrevet 3. mars 2009 Tomatsuppe, bønneburger med hjemmelaget burgerbrød. Salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #22810 Del Skrevet 3. mars 2009 Vi har hatt middagsgjester, og servert følgende: - Bocuse-inspirert ertesuppe (sjalottløk, kyllingkraft, hvitvin, erter, kremfløte) med ostegougères til. Petit Chablis. - Benfri stek av lammelår, brunet og langtidsstekt på meget lav varme. Sarladaisepoteter, lammesjysaus med rødvin, honning og timian, duxelletomater, kremet jordskokkpuré og dampet asparges. Rioja. - Mørk sjokolademousse med mangosaus tilsmakt med lime og vanilje. Kan du legge ut oppskrift av dette er du snill?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. mars 2009 #22811 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) I går: Lun potetsalat med mandelpoteter, artisjokkhjerter, små plommetomater, rødløk, fetaost, soltørkede tomater, ruccolasalat og litt rømme- og sennepsdressing. Mannen fikk hjemmelagde burgere ved siden av. I dag: Grønn curry med reker, tomat, grønn paprika, løk, sjampinjong og frisk koriander. Jasminris ved siden av. + en liten dessert av rester av ananas og pasjonsfrukt. Endret 3. mars 2009 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. mars 2009 #22812 Del Skrevet 3. mars 2009 Blodpølse, ovnsbakte potetbåter, bacon og stekte tomater. Ypperlig barselmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 3. mars 2009 #22813 Del Skrevet 3. mars 2009 Korma med steinbitkaker (blir det riktig skrevet sånn.. eller heter det steinbitkake-korma? :klø rødløk, lime og andre div grønnsaker, + fersk hakket koriander over, med ris til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 3. mars 2009 #22814 Del Skrevet 3. mars 2009 Trøndersodd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. mars 2009 #22815 Del Skrevet 4. mars 2009 Foliebakt laks med kokte poteter, brokkoli, gulrøtter og hjemmelaget urtemajones. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. mars 2009 #22816 Del Skrevet 4. mars 2009 Kan du legge ut oppskrift av dette er du snill?? Jeg kjenner ikke at jeg orker og har tid til å skrive ned alt , men kort fortalt: Suppen har jeg ingen presis oppskrift på, den har jeg forsøkt å gjenskape etter et restaurantbesøk, med de ingrediensene jeg nevner. Surr løk, ha i hvitvin, kok inn, ha i kyllingkraft og fløte, kok litt inn, ha i erter, kok et par min., kjør i blender og press gjennom sil, varm forsiktig og smak til. Lammestek burde det være greit å finne oppskrift på. Jeg lager pommes sarladaise etter en Rick Stein-oppskrift som jeg ikke finner på nett (fra "French Oddysey"-boken), men noe sånt (minus sopp, pluss trøffelolje til slutt). Sausen finner jeg heller ikke på nett, den kommer fra Michel Roux' "Sauser". Duxelletomater. Jordskokkpuré er rett og slett kokte jordkokker (og litt pastinakk i dette tilfellet) som kjøres til puré med en fløteskvett og smakes til med salt, pepper og sitron. Sjokolademousse med mangosaus (smakt til med vanilje og lime i dette tilfellet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. mars 2009 #22817 Del Skrevet 4. mars 2009 Middagen i dag blir forresten hjemmelagde kjøttkaker med ditto saus og ertestuing, og selvfølgelig poteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HellCat Skrevet 4. mars 2009 #22818 Del Skrevet 4. mars 2009 Indisk! Korma eller Tikka masala, med nan brød. Noen som vet om couscous egner seg som tilbehør til indisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crow Jane Skrevet 4. mars 2009 #22819 Del Skrevet 4. mars 2009 Fiskekaker og poteter med revet gulrot. Litt tradisjonelt må det være av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Blaise Skrevet 4. mars 2009 #22820 Del Skrevet 4. mars 2009 Idag hadde vi Tikka Masala - igjen Har fått helt dilla på Tikka om dagen=) mmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå