Arkana Skrevet 13. februar 2009 #22661 Del Skrevet 13. februar 2009 Lakseburger i brød med diverse garnityr og dressing av bl.a. rømme, Dijon-sennep, revet eple og revet sellerirot. Ovnsbakte potetbåter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. februar 2009 #22662 Del Skrevet 13. februar 2009 I dag har jeg planer om vegetarisk og litt tyrkiskinspirert mat: - Hummus, pitabrød og oliven. - Ovnsbakte paprikaer med fyll av bulgur, rosiner, tørkede aprikoser, pinjekjerner, feta, bladpersille og dill, krydret med kanel, allehånde og safran. Sitronbåter og grønn salat til. Og kanskje en libanesisk rødvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #22663 Del Skrevet 13. februar 2009 I dag ble det hjemmelaget pizza med pølser, grønn paprika, løk og champignon, ost og pizzasaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 13. februar 2009 #22664 Del Skrevet 13. februar 2009 Samboers beste hjemmelagede pizza med kjøttdeig, løk og tomat! Namnam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 13. februar 2009 #22665 Del Skrevet 13. februar 2009 Pizza fra den lokale pizzabakeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pizzaguri Skrevet 13. februar 2009 #22666 Del Skrevet 13. februar 2009 Samboers beste hjemmelagede pizza med kjøttdeig, løk og tomat! Namnam. Hoho, er du min samboer? Vi har iallefall hatt samme middag og min samboer er like fornøyd som deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 14. februar 2009 #22667 Del Skrevet 14. februar 2009 Hehe, ja kanskje det Men jeg tror nok at min samboer heller ville skrevet på ett fotball-forum enn kvinneguiden gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. februar 2009 #22668 Del Skrevet 14. februar 2009 Forrett: Salat av ovnsbakte krydrete gulrøtter, fetaost, spinat, ristede gresskarfrø og vinaigrette. Brød og aïoli til. Hovedrett: Kylling Chasseur med potetmos og aspargesbønner. Dessert: Lemon Posset med lemon shortbread til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillebille_* Skrevet 14. februar 2009 #22669 Del Skrevet 14. februar 2009 Lakseburger i brød med diverse garnityr og dressing av bl.a. rømme, Dijon-sennep, revet eple og revet sellerirot. Ovnsbakte potetbåter til. Hei! Du har vel ikke mulighet til å legge ut detaljert oppskrift? Det hørtes så godt ut, nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. februar 2009 #22670 Del Skrevet 14. februar 2009 Stekt breiflabb, tomat- og fennikelgrateng, sautert spinat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. februar 2009 #22671 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei! Du har vel ikke mulighet til å legge ut detaljert oppskrift? Det hørtes så godt ut, nemlig! Jeg følger ingen detaljert oppskrift, men til ca 500 g laksefilet bruker jeg 1 egg, et par ss seterrømme, finhakket gressløk og litt salt og pepper. Til et beger lettrømme bruker jeg 1 revet eple, ½ revet sellerirot og 2 ss Dijonsennep og i tillegg salt, pepper. sukker og sitronsaft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. februar 2009 #22672 Del Skrevet 14. februar 2009 Ovnsbakt ryggfilet av brosme med soltørkede tomater og frisk timian, og parmaskinke surret rundt. Tilbehør aspargesbønner med ramsløk og puré av mandelpoteter og sellerirot med revet parmesan. Leitz riesling å drikke til. Tilslutt en liten pære- og sjokoladedessert, og en kopp espresso. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. februar 2009 #22673 Del Skrevet 14. februar 2009 Tilslutt en liten pære- og sjokoladedessert, og en kopp espresso. For en genial dessert! *bokmerke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. februar 2009 #22674 Del Skrevet 14. februar 2009 For en genial dessert! *bokmerke* Den er veldig grei å lage om man har pærer liggende, og ekstra enkel om man bruker ferdigmalte mandler/mandelmel (som jeg har tenkt å forsøke i dag). Godt med en teskje cognac over pærene i hver porsjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. februar 2009 #22675 Del Skrevet 14. februar 2009 Den er veldig grei å lage om man har pærer liggende, og ekstra enkel om man bruker ferdigmalte mandler/mandelmel (som jeg har tenkt å forsøke i dag). Godt med en teskje cognac over pærene i hver porsjon! Den så både kjempeenkel og kjempegod ut og dessuten litt uvanlig - det sistnevnte har jeg alltid sansen for. Dessuten er oppskrifter med eggehviter alltid kjærkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 14. februar 2009 #22676 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nachos. Med bønner, karbonadedeig, skivet purre, skivede svarte oliven, jalapenos, ost , rømme og "hot" hjemmelaget salsa. Salat ved siden av. Samt margeritas.... I morgen: Tagliatelle og hjort med blåmuggsaus, ristede solsikkefrø, og ruccola. Salat ved siden av. Beste man kan få... :rødme: Endret 14. februar 2009 av missLynch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 15. februar 2009 #22677 Del Skrevet 15. februar 2009 Raklett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. februar 2009 #22678 Del Skrevet 15. februar 2009 Hjemmelaget lys lapskaus av svineknoke. Nigellas sticky toffee pudding med pisket fløte til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. februar 2009 #22679 Del Skrevet 15. februar 2009 Andelår fylt med bl.a. rosmarin, parmesan og hvitløk. Myk polenta, rødvinssjy, honningstekt pastinakk og små smørfreste sjampinjonger til. Corte Giara ripasso å drikke. Saftig sjokoladekake, posjerte pærer og crème fraîche til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 15. februar 2009 #22680 Del Skrevet 15. februar 2009 Andelår fylt med bl.a. rosmarin, parmesan og hvitløk. Myk polenta, rødvinssjy, honningstekt pastinakk og små smørfreste sjampinjonger til. Corte Giara ripasso å drikke. Saftig sjokoladekake, posjerte pærer og crème fraîche til dessert. Dette høres ut som et overjordisk godt måltid, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå