Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I morgen får jeg familiebesøk, så da blir det i hvertfall gratinert kyllinfilet surret med bacon i urtesaus, samt salat og fløtegratinerte poteter. Brownies til dessert. I dag er fortsatt uvisst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Skinnstekt lysingfilet, sitronbåter, ovnsbakte potetbåter, grillede vårløk og romescosaus.

Oster til dessert (Stilton, vellagret cheddar og chèvre med kvedepuré og honning+valnøtter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen skal vi ha stekt lysing her også faktisk, men med sautert bok choi, gulbete og villris. soyareduksjon til.

i dag derimot.. noe suppe av noe slag. influensaen herjer fortsatt :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde mye "middag" i dag. I 2 tiden spiste vi innbakte pølser. I 5 tiden spiste vi hamburger på mcdonalds. Og i 21 tiden ble det taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunisiske lammekjøttboller med grønnsaksstuing og couscous. Karamelliserte bakte bananer med pisket krem til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiche med grønnkål, løk, hvitløk og alskens osterester. Grønn salat.

Jeg er litt nysgjerrig, for jeg tror vi bor i samme by, så jeg lurer på hvor du kjøper grønnkål? Jeg har kjøpt på bondens marked, men synes prisen er litt stiv; 50 kr betalte jeg for 1/2 kg som viste seg å være 350 gram (og ellers 5 kr pr blad). Vet at det går an å kjøpe direkte fra gård i større kvanta, hva betaler man da, ca? Skulle gjerne kjøpt endel og fryst ned :)

Her blir det kyllingmiddag, jeg har lyst til å lage dakshini murgh - lenge siden vi har spist noe annet enn norsk og "norskliknende" mat her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig, for jeg tror vi bor i samme by, så jeg lurer på hvor du kjøper grønnkål? Jeg har kjøpt på bondens marked, men synes prisen er litt stiv; 50 kr betalte jeg for 1/2 kg som viste seg å være 350 gram (og ellers 5 kr pr blad). Vet at det går an å kjøpe direkte fra gård i større kvanta, hva betaler man da, ca? Skulle gjerne kjøpt endel og fryst ned :)

Her blir det kyllingmiddag, jeg har lyst til å lage dakshini murgh - lenge siden vi har spist noe annet enn norsk og "norskliknende" mat her...

Jeg har kjøpt på Bondens marked og betaler vanligvis 2-3 kroner per blad. Det er mulig prisene varierer veldig mellom de ulike bodene? :klø: Ellers pleier jeg å kjøpe på Ultra - der koster det 17-20 kr for en pakke som jeg tror er på 200 gram (husker ikke). :)

Jeg kjenner ikke til gårder man kan kjøpe fra, men det kunne jeg også tenkt meg å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt på Bondens marked og betaler vanligvis 2-3 kroner per blad. Det er mulig prisene varierer veldig mellom de ulike bodene? :klø: Ellers pleier jeg å kjøpe på Ultra - der koster det 17-20 kr for en pakke som jeg tror er på 200 gram (husker ikke). :)

Jeg kjenner ikke til gårder man kan kjøpe fra, men det kunne jeg også tenkt meg å gjøre!

Takk for svar :) Det sto om grønnkål i avisen for noen uker siden, og da nevnte de en gårdbruker som hadde. Jeg skal se om jeg har en gammel brukerkonto (eller lage en ny) så jeg kan sende deg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det indisk-inspirert roast chicken, roast potatoes and parsnips, noe grønt til og saus på kyllingsjy og balti paste. (Herlig språkblanding her, ja... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...