Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest hockeyfrue

I går ble det spaghetti bolognese. Sausen fikk stå og putre i nesten to timer, og det ble helt nydelig! Toppet det hele med finrevet parmesan. 

I dag har vi hatt strimlet kyllingfilet og wokede grønnsaker (løk, paprika, brokkoli, minimais, bambusskudd, vannkastanjer, gulrøtter og sukkererter) i en hjemmelaget woksaus bestående av chilisaus, soyasaus, fish sauce, ingefær, finhakket chili og hvitløk. Servert med fullkornsris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hockeyfrue

Ingen av oss var noe særlig lystne på en ordentlig middag i dag, så vi gjør det enkelt med hjemmelaget tomatsuppe med hvitløkskrutonger til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff stroganoff

2 heftige porsjoner:

400 gram strimlet MØRT biffkjøtt

1 stor løk

2 store ferske sjampinjong

4 store gulrøtter

1 boks tomatpure

1 pakke kremfløte

2 toppede ss kjøttbuljong

4 store skiver rødbeter 

olje til steking

litt vann (bruk gjerne kraften fra de kokte gulrøttene for ekstra smak)

Fremgangsmåte:

Kutt gulrøttene og kok dem myke

Skjær det møre kjøttet i strimler/biter, på tvers av fibrene

Stek sammen med en god dose olje, og krydre godt med grillkrydder og pepper.

Ta ut kjøttet og legg i en kasserolle, men la litt av den krydrede oljen være igjen i stekepannen

Kutt løken og sjampinjongen, stek sammen med oljen fra kjøttet til det er mykt, ha det i sammen med kjøttet.

Kutt rødbetene og ha i kasserollen

Tilsett de kokte gulrøttene og litt av kraften, avhengig av hvor tykk eller tyntflytende man ønsker stroganoffen

Tilsett resten av ingrediensene og rør sammen, kok opp og la putre i 20 minutter mens jasmin-risen kokes.

Serveres over en seng av jasminris!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

I dag har vi grillet :) Ytrefilet av svin med lettsaltede småpoteter (kokt først, og så slang vi de på grillen i noen minutter), en salat bestående av ruccola, mango, avokado, rødløk og finhakket chili, og så toppet vi det hele med litt aioli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15.6.2016 at 18.39, hockeyfrue skrev:

Ingen av oss var noe særlig lystne på en ordentlig middag i dag, så vi gjør det enkelt med hjemmelaget tomatsuppe med hvitløkskrutonger til. 

Dere "gjør det enkelt" med hjemmelaget tomatsuppe? Haha, da er jeg glad ingen her inne vet hvor enkel vår middag er til tider. (Hint: Fjordland.)

(Dette er forresten ikke et gjøre-narr-av-deg-innlegg, men heller en slags herlighet-så-flink-du-er-i-motsetning-til-meg-innlegg. :fnise: )

Redigert: kan vel legge til at jeg er usikker på om det blir middag idag, isåfall blir det en veldig sen en. Men jeg har begynt å prøve meg på lavkarbo, så igår ble det "hjemmelaget" hamburger av kjøttdeig, med "hjemmelaget" hamburgerdressing og salat. Ble helt nydelig. :sikle:

Endret av PaperFlower
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret St. Hans i dag, og planen var rømmegrøt, men ble hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget spekeskinkesalat med jordbær og melon, grillings, øl og pølser til barna ;)

Anonymkode: 979df...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue
1 time siden, PaperFlower skrev:

Dere "gjør det enkelt" med hjemmelaget tomatsuppe? Haha, da er jeg glad ingen her inne vet hvor enkel vår middag er til tider. (Hint: Fjordland.)

(Dette er forresten ikke et gjøre-narr-av-deg-innlegg, men heller en slags herlighet-så-flink-du-er-i-motsetning-til-meg-innlegg. :fnise: )

Redigert: kan vel legge til at jeg er usikker på om det blir middag idag, isåfall blir det en veldig sen en. Men jeg har begynt å prøve meg på lavkarbo, så igår ble det "hjemmelaget" hamburger av kjøttdeig, med "hjemmelaget" hamburgerdressing og salat. Ble helt nydelig. :sikle:

Haha, jeg er ikke såå flink altså, men jeg synes faktisk tomatsuppe er noe av det kjappeste og letteste å lage. 

(Du er ikke alene om å ty til Fjordland forresten, både det og grandis er populært her i huset i travle tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rømmegrøt.... 

O Lord, jeg lot meg friste. 

Tåler ikke melk, så trenger vel ikke utbrodere hvordan kvelden og natta til nå har vært for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crock pot med rester fra kjøleskapet og entrecote samt litt rødvin oppi. Supergodt. Tar gjerne i mot crock pot oppskrifter som er utprøvd altså. Finner masse amerikanske, men de har jo så mye rart vi ikke får tak i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg pulled pork, coleslaw og potetbåter. I dag blir det pølsegrateng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...