Gjest hockeyfrue Skrevet 14. juni 2016 #36541 Del Skrevet 14. juni 2016 I går ble det spaghetti bolognese. Sausen fikk stå og putre i nesten to timer, og det ble helt nydelig! Toppet det hele med finrevet parmesan. I dag har vi hatt strimlet kyllingfilet og wokede grønnsaker (løk, paprika, brokkoli, minimais, bambusskudd, vannkastanjer, gulrøtter og sukkererter) i en hjemmelaget woksaus bestående av chilisaus, soyasaus, fish sauce, ingefær, finhakket chili og hvitløk. Servert med fullkornsris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom/Loki Skrevet 15. juni 2016 #36542 Del Skrevet 15. juni 2016 I dag skal jeg lage lasagne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 15. juni 2016 #36543 Del Skrevet 15. juni 2016 Ingen av oss var noe særlig lystne på en ordentlig middag i dag, så vi gjør det enkelt med hjemmelaget tomatsuppe med hvitløkskrutonger til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. juni 2016 #36544 Del Skrevet 16. juni 2016 Grillede røkte sommerkoteletter og nypoteter med hvitløkssmør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 17. juni 2016 #36545 Del Skrevet 17. juni 2016 Igår grillet vi kylling. Idag blir det lasagne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 17. juni 2016 #36546 Del Skrevet 17. juni 2016 Biff stroganoff 2 heftige porsjoner: 400 gram strimlet MØRT biffkjøtt 1 stor løk 2 store ferske sjampinjong 4 store gulrøtter 1 boks tomatpure 1 pakke kremfløte 2 toppede ss kjøttbuljong 4 store skiver rødbeter olje til steking litt vann (bruk gjerne kraften fra de kokte gulrøttene for ekstra smak) Fremgangsmåte: Kutt gulrøttene og kok dem myke Skjær det møre kjøttet i strimler/biter, på tvers av fibrene Stek sammen med en god dose olje, og krydre godt med grillkrydder og pepper. Ta ut kjøttet og legg i en kasserolle, men la litt av den krydrede oljen være igjen i stekepannen Kutt løken og sjampinjongen, stek sammen med oljen fra kjøttet til det er mykt, ha det i sammen med kjøttet. Kutt rødbetene og ha i kasserollen Tilsett de kokte gulrøttene og litt av kraften, avhengig av hvor tykk eller tyntflytende man ønsker stroganoffen Tilsett resten av ingrediensene og rør sammen, kok opp og la putre i 20 minutter mens jasmin-risen kokes. Serveres over en seng av jasminris! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 19. juni 2016 #36547 Del Skrevet 19. juni 2016 I dag har vi grillet Ytrefilet av svin med lettsaltede småpoteter (kokt først, og så slang vi de på grillen i noen minutter), en salat bestående av ruccola, mango, avokado, rødløk og finhakket chili, og så toppet vi det hele med litt aioli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. juni 2016 #36548 Del Skrevet 19. juni 2016 Makrell! Fisket for sånn ca. tre timer siden.. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 21. juni 2016 #36549 Del Skrevet 21. juni 2016 Grønnsakssuppe med pesto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. juni 2016 #36550 Del Skrevet 21. juni 2016 Det ble taco i dag. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juni 2016 #36551 Del Skrevet 21. juni 2016 Kveite med ovnsbakte grønnsaker, poteter og hummersaus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 23. juni 2016 #36552 Del Skrevet 23. juni 2016 Pasta med pesto og røkt ørret . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvalen Skrevet 23. juni 2016 #36553 Del Skrevet 23. juni 2016 Big one som jeg slang i ovnen. Etter på så lagde jeg innbakte pølser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 23. juni 2016 #36554 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Den 15.6.2016 at 18.39, hockeyfrue skrev: Ingen av oss var noe særlig lystne på en ordentlig middag i dag, så vi gjør det enkelt med hjemmelaget tomatsuppe med hvitløkskrutonger til. Dere "gjør det enkelt" med hjemmelaget tomatsuppe? Haha, da er jeg glad ingen her inne vet hvor enkel vår middag er til tider. (Hint: Fjordland.) (Dette er forresten ikke et gjøre-narr-av-deg-innlegg, men heller en slags herlighet-så-flink-du-er-i-motsetning-til-meg-innlegg. ) Redigert: kan vel legge til at jeg er usikker på om det blir middag idag, isåfall blir det en veldig sen en. Men jeg har begynt å prøve meg på lavkarbo, så igår ble det "hjemmelaget" hamburger av kjøttdeig, med "hjemmelaget" hamburgerdressing og salat. Ble helt nydelig. Endret 23. juni 2016 av PaperFlower 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #36555 Del Skrevet 23. juni 2016 Feiret St. Hans i dag, og planen var rømmegrøt, men ble hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget spekeskinkesalat med jordbær og melon, grillings, øl og pølser til barna Anonymkode: 979df...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 23. juni 2016 #36556 Del Skrevet 23. juni 2016 1 time siden, PaperFlower skrev: Dere "gjør det enkelt" med hjemmelaget tomatsuppe? Haha, da er jeg glad ingen her inne vet hvor enkel vår middag er til tider. (Hint: Fjordland.) (Dette er forresten ikke et gjøre-narr-av-deg-innlegg, men heller en slags herlighet-så-flink-du-er-i-motsetning-til-meg-innlegg. ) Redigert: kan vel legge til at jeg er usikker på om det blir middag idag, isåfall blir det en veldig sen en. Men jeg har begynt å prøve meg på lavkarbo, så igår ble det "hjemmelaget" hamburger av kjøttdeig, med "hjemmelaget" hamburgerdressing og salat. Ble helt nydelig. Haha, jeg er ikke såå flink altså, men jeg synes faktisk tomatsuppe er noe av det kjappeste og letteste å lage. (Du er ikke alene om å ty til Fjordland forresten, både det og grandis er populært her i huset i travle tider ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. juni 2016 #36557 Del Skrevet 23. juni 2016 Rømmegrøt.... O Lord, jeg lot meg friste. Tåler ikke melk, så trenger vel ikke utbrodere hvordan kvelden og natta til nå har vært for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. juni 2016 #36558 Del Skrevet 25. juni 2016 Pulled beef sandwich med coleslaw og potetbåter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 25. juni 2016 #36559 Del Skrevet 25. juni 2016 Crock pot med rester fra kjøleskapet og entrecote samt litt rødvin oppi. Supergodt. Tar gjerne i mot crock pot oppskrifter som er utprøvd altså. Finner masse amerikanske, men de har jo så mye rart vi ikke får tak i her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 26. juni 2016 #36560 Del Skrevet 26. juni 2016 i går spiste jeg pulled pork, coleslaw og potetbåter. I dag blir det pølsegrateng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå