Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Brunhilde skrev (43 minutter siden):

Heldiggris! Jeg kjente jeg ble litt misunnelig her jeg sitter. Kos deg

Grenser for hva jeg orker med 30 grader i skyggen på hytta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullkornsspaghetti med brokkoli, blomkål, hvitløk, chili, salte ansjos, ristede pinjekjerner og revet parmesan.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slike kyllingspyd med sitron og pepper eller noe fra butikken stekt i panna sammen to store sopp, en halv agurk og litt paprika. Mens det stekte maulet jeg en halv mozzarlla og cherrytomater 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Stillehavsøsters? Var de gode, i så fall?

Anonymkode: f3a4e...620

Det vet jeg dessverre ikke. Men skal jeg tippe, så kommer de sannsynligvis heller fra et eller annet sted langs Frankrikes kyst. 
(Og når du sier det, neste gang jeg er innom den restauranten (et av mine stamsteder), så skal jeg jøjeminnsan spørre eieren)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restemiddag, litt kyllinglår filet som var marinert i soya, og en choritzopølse delt i skiver som fikk surret seg i stekepanna. Blandet så inn rester av kokt ris fra frysen. Ble helt ok med litt soyasaus på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ha: nypoteter med røkt bøkling og rømmesaus med hvitløk, sitron og annet krydder.

Til og med potetene var i kjelen, sausen og en salat klar. Men det ble rugbrød med smør og røkt bøkling . Kald pils til.

Så satt jeg da på balkongen og min tyrkiske nabo vinket og inviterte til vannmelon, feta og raki. Veldig hyggelig og godt😃.

Endret av LittDiva
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foliepakke med steinbitfilét i gode biter på grill...MYE smør, gressløk, paprika, asparges, et par ananasringer, kokte halve poteter, sukkererter og løk. Grovmalt pepper.

Serveres med potetsalat, agurksalat, revet gulrot, rå løk, cherrytomater og spekeskinke (ja, faktisk) i småbiter.  +  kanskje noe annet godt jeg kommer på.     Flatbrød og akevitt.

( Endel rester går med her...må spise opp!)

 

Dette ser merkelig ut sjøl for meg   ...og mye jobb jeg sjelden gidder.   Men...nuh, jävlar,  som svensken sier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen få kyllingklubber igjen i en pose jeg kjøpte for en stund siden. De har ligget og kost seg i marinade, og nå skal jeg steke dem  sammen med en hvitløksbagett. Jeg liker fingermat på fredagskvelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattmat"middag"...

"Fiskepinneburger".  Fiskepinner, løkringer, revet gulrot og remulade mellom smurte brødskiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt årets varmeste dag her i dag med opp mot 32 grader. Vi tok en bestemmelse i går om at løsningen blir ostesmørbrød 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...