Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Både HusetsHerre og Ungen hadde planer på ettermiddagen så da blir det ostesmørbrød på meg tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går ble det mørbradbiff på grillen med potetsalat og grønn salat. 

I dag blir det også grilling, men hva finner jeg ut i løpet av dagen. Skal ha maiskolbe med smør og salt, det er så digg 🌽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølselapskaus tidligere i dag, og hamburger nå, med smørristet brioche brød, salat, syltet rødløk, tomat, cheddar og gugge (senep, maiones, ketshup) :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grill i dag. Ventepølse og grillribbe. Mais og stekte poteter ved siden av. Godt og lettvint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (15 timer siden):

I går ble det mørbradbiff på grillen med potetsalat og grønn salat. 

I dag blir det også grilling, men hva finner jeg ut i løpet av dagen. Skal ha maiskolbe med smør og salt, det er så digg 🌽

Det ble pølser, burgere, maiskolber og bakte poteter. Servert med smør, salt, pepper, rømme 🤤🤤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (7 timer siden):

Det ble pølser, burgere, maiskolber og bakte poteter. Servert med smør, salt, pepper, rømme 🤤🤤

Sånn omtrent det samme står på menyen her i dag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restetapas fra  kjøleskapsdag da vi reiser på ferie nå i helgen. Horn fra fryseren, rester av sild på glass, hardkokt egg, spekeskinke, rester av brie og blåmuggost, paprika og rødbeter med fetaost. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte fersk flyndre, og stekte godt. Kjøpte ferdig kokte poteter og stekte( ikke verdens beste, men gikk ned) Hadde salat ned vannmelon til. Skikkelig sommermat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en kjempegod fiskegrateng med alskens rester i går. Raspede grønnsaker, ost, torsk, hvitløk, gurkemeie med litt makaroni og tjukk hvitsaus. Spiser det samme i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste et karbonadesmørbrød på café. Nå skal jeg ikke klage på mat, så sier ikke mer. Har funnet overnattingsplass og får servert lapskaus og dessert senere. Har leid et lite anneks på en gård, og de tre andre som leier her, skryter uhemmet av alt i disse sinnsykt vakre omgivelsene. (V.Sognefjorden) Også maten. Så blir nok bra 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stekt blomkål"biff" med kremet blomkålpure og ovnsstekt bacon med litt lønnesirup på. Nydelig og enkel mat :) 

blomkål.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke vanlig lapskaus dette. Det var kjøttstykker og grønnsaker i ganske store biter i brun saus, og servert med fløtegratinerte poteter og ripssyltetøy. Det er helt nydelig, og er første gang jeg spiser. Til dessert er is og hjemmelaget saus. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...