Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 minutter siden, elien said:

I dag ble det endelig Flautas (sikkert skrevet det feil), med guakomole, salsa og rømme :) 

Er det fajitas du mener? 😅
Det er det nærmeste jeg kommer med utgangspunkt i "Flautas". Og det serveres også med guacamole, salsa, og rømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Er det fajitas du mener? 😅
Det er det nærmeste jeg kommer med utgangspunkt i "Flautas". Og det serveres også med guacamole, salsa, og rømme. 

Nei, Flautas betyr fløyte. Frityrstekt fylt tortilla. Har ikke fulgt noen spesifik oppskrift, men legger ved min inspirasjon

https://www.google.com/search?q=Flautas&rlz=1C1GGRV_enNO750NO751&oq=Flautas&aqs=chrome..69i57j69i59j69i60j69i65j69i60l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, elien said:

Nei, Flautas betyr fløyte. Frityrstekt fylt tortilla. Har ikke fulgt noen spesifik oppskrift, men legger ved min inspirasjon

https://www.google.com/search?q=Flautas&rlz=1C1GGRV_enNO750NO751&oq=Flautas&aqs=chrome..69i57j69i59j69i60j69i65j69i60l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Aha. Skjønner! Jeg er ikke så velbevandret i det meksikanske kjøkkenet. Uansett, det ser skummelt godt (slik frityrstekt mat ofte er), så kos deg masse med maten. 

Her tror jeg det blir laks i en eller annen variant. Siden det er så varmt (+30°) og lummert ender jeg mest sannsynlig på laks med rucola og jordbær og vi får se. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (3 timer siden):

I dag blir det en nakkekotelett i biter med nudler og wokblanding, en form for stekte nudler, egentlig. Tenker jeg slenger oppi litt chili og litt ketjap manis i tillegg til soyasaus.

Jeg steker nesten alltid ris og pasta jeg. Og nudler er absolutt best stekt. Noe jeg "lærte" av min asiatiske venninne! Du hadde ganske asiatisk mat i dag, av den gode sorten 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått servert smørstekt Lange med ovnsbakte grønnsaker og med urter. Jeg tror det er noe av det beste jeg har fått av fisk servert. Alt var passe stekt og kokt, og smakene satt perfekt sammen. Drakk eplecider til, med isbiter. Dessert var vaniljeis med bringebærsaus og raspet sjokolade over. Herregud for et nydelig måltid. Og dette er langt fra et seks stjerners hotell! Jeg så at folk skrøt hemningsløst av maten, og det samt utsikten gjorde at jeg bestilte. Dette hotellet har flinke kjøkkenansatte. Det er sikkert. Da lever jeg fint med mitt slitt men RENT rom 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen min i dag blir ellers spaghetti med brokkoli, salte ansjos, chili, hvitløk, pinjekjerner og parmesandryss. Med litt iskald Pouilly-Fumé til, siden vi også har over 25 grader i dag der hvor jeg befinner meg. :) 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (1 minutt siden):

 

Aha. Skjønner! Jeg er ikke så velbevandret i det meksikanske kjøkkenet. Uansett, det ser skummelt godt (slik frityrstekt mat ofte er), så kos deg masse med maten. 

Her tror jeg det blir laks i en eller annen variant. Siden det er så varmt (+30°) og lummert ender jeg mest sannsynlig på laks med rucola og jordbær og vi får se. 

Takk for det :tommelopp:Det er enkelt å lage, og var veldig godt. Neste gang tenker jeg å ha salat eller meksikansk ris til :kokk:

Fikk sykt lyst på jorbær nå, skrive på listen.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Jeg steker nesten alltid ris og pasta jeg. Og nudler er absolutt best stekt. Noe jeg "lærte" av min asiatiske venninne! Du hadde ganske asiatisk mat i dag, av den gode sorten 🙂

Det ble godt, men jeg brukte ferdige wokgrønnsaker, og egentlig syns jeg dette blir aller best med løk, finsnittet kål og gulrot som stekes. Gjerne litt bambusskudd også om jeg har. Snakk om å være kravstor på egne vegne. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sitron og papaya marinert kylling , de fra Kiwi- kjempegode!

Ris og et eller annet med blomkål og gulrøtter til.

Lager kyllingen sakte og lenge i leirgryte. Øser masse av den deilige kraften over risen😃.

Endret av LittDiva
Tyrkleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er energien på bunn, så det blir frossenpizza. Rustica Ham & Cheese, syntes den er veldig god, har på litt ekstra ost :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bestilt skalldyrcoctail til forrett og biff med bakte poteter og løkringer. Hmm 

Til dessert blir det karamellpudding . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laget nettopp en stor porsjon med coleslaw og skal spise litt av den med sommerkoteletter senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag laget jeg en ladning karbonader, så det blir karbonade med speilegg og båtpoteter i ovn i dag :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg innrettet meg med presenning og telt, og holder på å sulte ihjel fordi jeg ikke har spist siden frokost! Så kjøpte sånn langt brød som er oppskåret, og slengte på en halv kg ost og spekeskinke, og steker ostesmørbrød nå 😄 det blir middagen, pluss en appelsin og kaffe. Kaffe smaker alltid såå godt etter appelsin! Enkel middag, lagd på enkel måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha pølser i (hjemmebakt) pølsebrød. Ketsjup og sennep til, har ikke sprøløk og gidder ikke steke løk for bare et par pølser. Blir garantert mett uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...