Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som strever med matlyst i varmen, har for varmt kjøkken og egentlig lurt på om vannmelon er middag nok? 

Planen var kyllinglår og pommes frites. Det ble pommes frites og brød med smeltet ost i ovnen. 

Neste uke er det meldt litt kjøligere (under 25 grader) da kanskje lysta på middag kommer tilbake 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble det biff-snadder med ris og minibaguetter med blanding av bearnaisesaus, smør, hvitløk og persille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke lyst på noe som helst, men kyllingen var tint  og mannen var sulten.. Det viste seg å bli veldig godt og masse umami hjalp på matlysten!

I dag ble det kylling stekt med masse løk, hvitløk, paprika, sopp og grønne bønner. Sausen laget jeg av stekesky, soyasaus, sweet chili, sort pepper, oystersaus, en liten skvett fish saus. Ris til 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi få servert hakkakjøtt og potetlefse. Det er visstnok festmat her, og vi betaler kun 150 for middag. Det er helt latterlig billig, og ihvertfall mtp hva vi får servert. Det eneste er at jeg måtte Google opp, og det er byggryn i retten. Det er en av veldig få ting jeg ikke liker. Men jeg tror det går helt fint da 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Jeg er i dk, og da spiser vi mye 🍺tuller, men jeg liker å lzge gamle danske retter. Akkurat nå i varmen er jeg litt lost, så det blir grill efller ingenting.  Kjøpte inn blåskjell en dag, dampet i hvitvin i en gryte. Helt ok.

 

 

 

ter. 

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (18 timer siden):

Er det bare jeg som strever med matlyst i varmen, har for varmt kjøkken og egentlig lurt på om vannmelon er middag nok? 

Planen var kyllinglår og pommes frites. Det ble pommes frites og brød med smeltet ost i ovnen. 

Neste uke er det meldt litt kjøligere (under 25 grader) da kanskje lysta på middag kommer tilbake 

Jeg er sikkert ikke rett person når det gjelder middag, men jeg blir ikke påvirket av vamen. Det er spesielt godt med salte ting i varmen 🥓🌞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (7 timer siden):

Tror det blir wraps med kylling 

Rettere sagt: Wraps med kylling, mozarella, salat og avocado

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av pizzaen fra igår her i dag

Finne en god kake til ikveld i butikken etterpå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det servert salt kjøtt, hjemmelagde pølser og kålrotstappe pluss smørdampede gulrøtter og poteter for de som ville ha det. Altså NAM. Det er så sjukt god norsk mat! Vi skulle få noe fruktgreier til dessert med "ekte" vaniljesaus.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latmannsmiddag i dag, tidligere i dag lapskaus fra fryså, og nå komper med dott, Nødings ferdigkjøpte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig og potetmos med ost over.., inn i ovnen litt..

Smakte digg..

Kjøpe et rundstykke til neste gang 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middag: Ovnsbakte grønnsaker fikk etterhvert besøk av en torskefilet i samme form. 

Kvelds-/nattmat: Et stykk brie, noen salte kjeks, og sødmefull pære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en nakkekotelett i biter med nudler og wokblanding, en form for stekte nudler, egentlig. Tenker jeg slenger oppi litt chili og litt ketjap manis i tillegg til soyasaus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...