Gå til innhold

Etnisk norske gutter blir tapere


Gjest lei mamma

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt hva AB febrilsk prøver å forfekte. Derimot er ikke det han sier så veldig vanlig.

Kanskje blir man litt tøffere i skolegården hvis det er mange pakkiser og annet pakk der, men tar man til seg denne kulturen for mye så blir man en taper i arbeidslivet.

Velg selv.

Selvsagt kan man ikke være redd for å få noe på rulleblad, men som oftest så holder det med noen relativt få episoder for å statuere et eksempel til skrekk og advarsel, for helt bagatellmessige hendelser. Det er ikke slik at man trenger å rane og drive ren faenskap for å unngå å leve som en pisket hund i ungdomsårene i områder hvor stammekultur fra den tredje verden råder.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer slett ikke. Nordmenn er sett på som ekstremt konfliktsky og villige til å kaste vrak over sine tradisjoner, og derfor er det to klart dominerende trender. Veldig mange flytter vekk fra æreskulturen, mens de norske som blir værende i områder med 70-80% innvandrerandel fra den tredje verden, tilpasser seg og oppdrar sine barn inn i æreskulturen, som hindrer at deres døtre blir sett på som tømmestasjoner, fordi deres norske brødre vil beskytte sine søstres seksualitet.

Skal man leve med hevet hode så tvinges også nordmenn til å tilpasse seg, og det gjør de, og da får de ikke integreringsproblemer slik de barna som har foreldre som ikke forbereder barna sine.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Da lurer jeg på; hvem blir egentlig integrert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et sivilisert land skal en altså måtte trene seg opp for å få mest mulig muskler? Herregud, hvorfor ikke bare drite i de jentene som er så dumme at de tiltrekkes av macho kulturer ?

Ser du nevner retorikk, hva slags retorikk? Kebab norsk ?

Gode muskler og god balanse gir styrke og stødighet. Man utstråler noe trygt og selvsikkert. Trygghet og selvsikkerhet er tiltrekkende.

Retorikk. Jeg synes du ganke ofte (men ikke akkurat i det siterte innlegg) , er en dyktig skriftlig retoriker, som kan leses og læres av. Jeg er usikker på hvor man finner god retorikklære, men tror nok at debatt innenfor politiske partier og miljøer kan være god trening. Jeg synes at en del akademikere er gode i retorikk, og tenker at man kan utvikle seg på universitetene.

Hvor og hvordan lære god retorikk? Jeg må bare sende spørsmålet videre, til dere som kan mer om dette.

Jeg er forøvrig glad i Giacomos skriftlige retorikk, og også Apis sin og mange andre`s her på KG.

Min teori er altså at med en solid kropp, og solid og selvsikkert kroppspråk og verbalt språk så vil man virke mer tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er altså at med en solid kropp, og solid og selvsikkert kroppspråk og verbalt språk så vil man virke mer tiltrekkende.

Hvor solid er en solid kropp, kan det bli for mye av det gode? Hva defienerer et selvsikkert kroppsspråk i den enkelte kultur? Hva er et passende verbalt språk i den gitte kultur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor solid er en solid kropp, kan det bli for mye av det gode? Hva defienerer et selvsikkert kroppsspråk i den enkelte kultur? Hva er et passende verbalt språk i den gitte kultur?

En kropp kan aldri bli for solid, men trener man for mye så kommer belastningsskadene og slitasje, og det er ikke så greit.

Selvsikkert kroppsspråk tror jeg kan være god balanse, trygghet, og ro.

Passende verbalt språk. Hmmm. Jeg synes Erna Solberg er ganske god i retorikk. Jeg tror mange kvinner kan falle for henne.

Jeremy Clarkson er også god i retorikk.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kropp kan aldri bli for solid,

Men de som bruker stereoider, framstår ofte som ustabile og utrygge, og det svekker deres tiltrekningskraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg skal være litt saklig: Jeg opplever ikke at folk ypper seg med meg. Vet du hvorfor? Jeg ser folk i øya når jeg trekker den streken. Jeg er hyggelig og grei, men jeg trekker en strek. Og trakker du over den, så er jeg ikke hyggelig og grei lenger.

Hvis du forøvrig leser innlegget mitt i kontekst, så vil du se at det det egentlig handler om, er at jeg tror at vi fratar våre unger noe viktig når vi ikke lærer dem noe som helst om vold. Man kan ikke unngå å konfronteres med vold, og når det skjer, bør man kunne forholde seg. På de fleste andre områder av livet vil vi at ungene våre skal være fleksible og handlekraftige. Men av en eller annen grunn har tantene bestemt at det ikke skal gjelde for vold. Der skal norske barn kun være ofre eller diplomater. Seier virker ikke som noe de verdsetter. Det er langt bedre å banke bøllen eller demoralisere ham, enn å selv bli banket, eller selv å måtte trekke seg.

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Gammel tråd og gammelt svar, men like aktuelt.

Mann 42, jeg tror du må være den fornuftigste i hele tråden med de svarene du har gitt her. De gjør meg rett og slett glad. For jeg er 100 % enig med deg i alt du har sagt her.

I likhet med deg får jeg godt med tyn for å oppdra sønnen min slik du beskriver.

Saken er, at når noen eller mange er villige til å lenger enn hva du kan mestre, så er du forsvarsløs. Og vi oppdrar en generasjon med forsvarsløse menn (kvinner kommer mye sjeldnere opp i problemstillingen). Vold er siste utvei, men blir du utsatt for det, så bør du også være i stand til å mestre situasjonen. Da mener jeg ikke bare situasjonen der og da, men den som går over tid - og ikke gir seg. Å vite at du kan, gjør underverker for selvtilliten.

Likestillignsidealet er feilslått i så måte. Vi tror at likestilling er det samme som å ikke kunne forsvare seg mot vold, men det er feil. Liekstilling er å se kjønnene og deres forskjeller som likeverdige, ikke nødvendigvis å oppføre seg likt. Jeg ville forøvrig oppdratt en datter på samme måte, om det skulle være nødvendig.

Jeg tror det er denne veikheten norske, såkalt "fargeblinde" (helt feilslått ord) jenter senser. Ingen, hverken kvinner eller menn, verdetter veikhet. Dette er en naturlov, og ligger nedfelt i konkuranseinstinktet vårt - "den sterkeste overlever".

Men hvordan vi skal løse det, er en større floke. For om man har en "æreskultur" i innvandrermiljøene, så gjelder ikke det måten de slåss på. De vet veldig godt at de kan stille 30 mann med kniv på blunket, slik en tenåring fikk erfare her i Oslo for et par år siden da han havnet på sykehus med bl.a sprukket skalle.

Dette er en situasjon som er vanskelig for en norsk gutt å håndtere uansett, og som vi samtidig må lære barna våre å holde unna. For her er det lite vi kan stille opp med, om ikke barna våre skal ende opp som nevnte tenåring.

Likevel, det er et godt stykke mellom gjengvold og det å mestre vold i den grad at man ikke fremstår som en feiging - "jeg kan, men kjenner mine begrensninger, så her velger jeg å trekke meg unna", framfor: "jeg gjemmer meg borte i hjørnet og håper at ingen ser meg" (litt satt på spissen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok her kjernen ligger. Jenter er opptatt av status, og når norsk kultur og verdier gjøres om til lavstatus av konliktskye voksne som styrer og av gutter som ikke føler noen stolthet og er villige til å kjempe for sin kultur, så blir de pushet rundt som konfliktsky veikinger. De lar seg drapstrue av kulturstolte muslimske gutter om de prøver seg på muslimske jenter, og gir ikke motstand overhodet. Og norske jenter som avskyr og ignorerer hvitingene blir hyllet som "fargeblinde".

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Hvilken kultur er det muslimske gutter er stolt av mener du? Hva slags "kultur" er det egentlig de har? Analfabetisme? Hjernedød religiøs overtro? Et sivilsamfunn og politikk som er infisert av religiøst svada? En hverdag oppstykket av alskens latterlige religiøse ritualer? Eller mener du kollektivismen, det å rotte seg sammen for å banke opp noen fordi de er for feig til å gjøre det alene? Det å bure inne søstrene og kusinene sine? Bling, bling, tacky klessmak og latterlig styla bmwer? Dårlig norsk?

Hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke norske gutter har noe å bekymre seg for. Preferanser er preferanser - vi har da ingen rett til å diktere hva pubertale småjenter foretrekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke norske gutter har noe å bekymre seg for. Preferanser er preferanser - vi har da ingen rett til å diktere hva pubertale småjenter foretrekker?

Selvsagt har vi det. Tror du preferanser er moralsk uangripelige? Hvis vi oppmuntrer dem til å preferere innvandrergutter eller bare lar dem ture frem så godkjenner vi kulturen deres med å lage egne regler for gutta, og andre for jenter (dobbelmoral), vold som konfliktløsning, og såkalt "æreskultur". Hvis jenter foretrekker dette er det klart at også norske gutter vil tilpasse seg de nye omstendighetene som flere her har påpekt; de rotter seg sammen, bruker vold, og kanskje vil de etterhvert begynne å sperre inne søstrene og kusinene sine også, overvåke dem, fritte dem ut hvem de har vært med osv.

Er det slik du vil ha det? Kulturen som enkelte innvandrere drar med seg er ikke ønskelig her, og da skal ikke norske jenter foretrekke den heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg forstår godt hva AB febrilsk prøver å forfekte. Derimot er ikke det han sier så veldig vanlig.

Kanskje blir man litt tøffere i skolegården hvis det er mange pakkiser og annet pakk der, men tar man til seg denne kulturen for mye så blir man en taper i arbeidslivet.

Velg selv.

Anonym poster: 7ec480a2429c37df90a904583f99355e

Uhyggelig stor naivitet her.

Det er i ferd med å voks opp parallellsamfunn her i Norge. Mange innvandrere lever av kriminalitet og narkotika, og i tillegg sper de på inntektene med norsk trygd. Disse menneskene behøver ikke en gang å lære norsk for å klare seg i Oslo. Mange steder i Oslo holder det med at man mester urdu eller arabisk.

Så det holder på å vokse frem en gigantisk svart økonomi, basert på narkotika og annen kriminalitet, som allerede truer den etablerte økonomien. Denne økonomien kommer bare til å vokse i årene som kommer. Alle om forsøker å gjøre noe med dette, kommer uvegerlig til å få rasist-stemplet på seg.

Mange innvandrergutter blir oppdratt i denne parallelle økonomien, de fleste blir tiltrukket av den fordi den gir penger og status. Tilhørighet til denne økonomien gjøre det mulig for innvandrerguttene å ha BMW eller Mercedes til en million +++, og dessuten noen kilo gull rundt halsen når man såvidt har fylt 20. Det er ikke rart at flotte biler og kilovis meg gull imponerer fjortisjenter, som antagelig ikke forstå at dette er tjent på narkotika og kriminalitet.

Så dette med at «man taper i arbeidslivet» er bare tull. Hvorfor skal man ha noe med de ordinære arbeidslivet å gjøre, når man tjener millioner på kriminalitet og narkotika, og er mangemillionær når man er 30? Ingen tør å gjøre noe med dette, av frykt for å bli stemplet som rasister. Og hvordan skal en norsk gutt, som kanskje tjener 250 000 i kassa på Rimi, klare å konkurrere med disse guttene? Nordmenn er en gjeng med naive tullinger.

Men de egentlig ansvarlige er selvfølgelig norske politikere, som lar dette utvikle seg. Innvandrerne kommer Norge, plukker opp gratispenger som politikerne strør ut på gatene, og LER SÅ DE SKRIKER av de norske tullingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har vi det. Tror du preferanser er moralsk uangripelige? Hvis vi oppmuntrer dem til å preferere innvandrergutter eller bare lar dem ture frem så godkjenner vi kulturen deres med å lage egne regler for gutta, og andre for jenter (dobbelmoral), vold som konfliktløsning, og såkalt "æreskultur". Hvis jenter foretrekker dette er det klart at også norske gutter vil tilpasse seg de nye omstendighetene som flere her har påpekt; de rotter seg sammen, bruker vold, og kanskje vil de etterhvert begynne å sperre inne søstrene og kusinene sine også, overvåke dem, fritte dem ut hvem de har vært med osv.

Er det slik du vil ha det? Kulturen som enkelte innvandrere drar med seg er ikke ønskelig her, og da skal ikke norske jenter foretrekke den heller.

Fælt så etnosentrisk og krisemaksimerende vi skulle være da. Hvorfor har det seg sånn at vi nordmenn alltid undervurderer vår egen kultur og anser den som underdanig? Jeg vil påstå at norsk kultur er rimelig sterk med lange tradisjoner.

Det sakt, er ikke prosentandelen innvandrere i Norge betydelig stor. Spesielt ikke dersom vi sammenligner dette med andre land i Europa. I 2011 var bare 2% av den norske befolkningen muslimer, som jeg tror er minoriteten du sikter til. Ytterligere kan det jo sies at Statistisk Sentralbyrå har blant ikke annet kunne funnet empirisk bevis for at prosentandelen vil stige til mer enn 4-11% innen 2060.

Når du snakker om verdiforskjeller på oss og innvandrere kan jo dette gi deg et lite innblikk. For å sitere IMDI:

Det er fem verdier som minst 90 prosent av respondentene i en undersøkelse foretatt av Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) mener karakteriserer Norge. Disse er; ytringsfrihet, demokrati og grunnlov, likestilling mellom kjønn og religionsfrihet. En tilsvarende meningsmåling rettet mot innvandrere viser tilsvarende resultater: 90 prosent av innvandrere mener at demokrati, ytringsfrihet og likestilling er viktige verdier. Det er altså betydelig større enighet om viktige verdier mellom innvandrere og befolkningen for øvrig enn det de fleste er klar over.

Ja, jeg er etnisk norsk. Ikke det at det skal ha noe å si for troverdigheten av dette innlegget.

Endret av Jenta1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fælt så etnosentrisk og krisemaksimerende vi skulle være da. Hvorfor har det seg sånn at vi nordmenn alltid undervurderer vår egen kultur og anser den som underdanig? Jeg vil påstå at norsk kultur er rimelig sterk med lange tradisjoner.

Det sakt, er ikke prosentandelen innvandrere i Norge betydelig stor. Spesielt ikke dersom vi sammenligner dette med andre land i Europa. I 2011 var bare 2% av den norske befolkningen muslimer, som jeg tror er minoriteten du sikter til. Ytterligere kan det jo sies at Statistisk Sentralbyrå har blant ikke annet kunne funnet empirisk bevis for at prosentandelen vil stige til mer enn 4-11% innen 2060.

Når du snakker om verdiforskjeller på oss og innvandrere kan jo dette gi deg et lite innblikk. For å sitere IMDI:

Det er fem verdier som minst 90 prosent av respondentene i en undersøkelse foretatt av Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) mener karakteriserer Norge. Disse er; ytringsfrihet, demokrati og grunnlov, likestilling mellom kjønn og religionsfrihet. En tilsvarende meningsmåling rettet mot innvandrere viser tilsvarende resultater: 90 prosent av innvandrere mener at demokrati, ytringsfrihet og likestilling er viktige verdier. Det er altså betydelig større enighet om viktige verdier mellom innvandrere og befolkningen for øvrig enn det de fleste er klar over.

Ja, jeg er etnisk norsk. Ikke det at det skal ha noe å si for troverdigheten av dette innlegget.

Disse pakistanske eller somaliske gutta som tømmer seg i norske jenter, holder sine egne søstre under streng bevoktning og banker helsa av norske gutter som drister seg til å snakke med dem - gjør de dette fordi de mener demokrati, ytringsfrihet og likestilling er viktige verdier? Når de puler på så mange norske jenter de vil samtidig som de truer med å æresdrepe sine egne søstre for å flørte med norske gutter så gjør innvandrergutta dette fordi de brenner for likestillingssaken?

Etnosentrisk? Jeg mener at enhver kultur som karakteriseres av ytringsfrihet, religionsfrihet, likestilling, sekularisme osv. er overlegen enhver kultur som ikke karakteriseres av disse tingene. Hvis dette hadde vært unikt for Europa eller vår etnisitet så er det klart at vi ville vært overlegen alle andre verdensdeler og etnisiteter. Det er logisk.

Men dette er ideologi, og selv om europeere og nord-amerikanere er lysår foran f.eks. ulike muslimske kulturer så har ikke europeere monopol på demokrati. Altså: hvis f.eks. egyptere kopierer europeisk eller amerikansk demokrati er de kulturelt sidestilt med oss. Det er de ikke foreløpig. De er bak oss. Og med tanke på at sharia trolig vil underbygge både egyptisk og libyisk demokrati (tross liberal valgseier nå nylig i sistnevnte land) vil de forbli underutviklet inntil videre. Dette er ikke etnosentrisme, for europeere er bare kulturelt overlegne andre kulturer i kraft av sine overlegne politiske institusjoner. Det er ikke hudfargen vår som gjør oss overlegen, eller Kirken, eller den klassiske musikken, eller oppfinnelsene og teknologien, men DEMOKRATIET.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det sakt, er ikke prosentandelen innvandrere i Norge betydelig stor. Spesielt ikke dersom vi sammenligner dette med andre land i Europa. I 2011 var bare 2% av den norske befolkningen muslimer, som jeg tror er minoriteten du sikter til. Ytterligere kan det jo sies at Statistisk Sentralbyrå har blant ikke annet kunne funnet empirisk bevis for at prosentandelen vil stige til mer enn 4-11% innen 2060.

ditt

Det at du siterer SSB gjør at troverdigheten i ditt innlegg er lik null. Det er jo bevist at SSB har gitt feil prognoser (antagelig bevisst forfalsket innvandringsprognosene) i hvert fall i 30 år nå. At det er 2% muslimer i Norge er så dumt at bare en spasertur i Oslo vil overbevise deg om at dette er løgn. At det bare vil være 4-11% muslimer i Norge i 2060 er også så opplagt løgn at jeg ikke en gang gidder å kommentere det ytterligere. Jeg vil gjette at allerede i dag ligger muslimene på rundt 10% av den norske befolkningen.

Hvis du forventer å bli tatt alvorlig, må du sitere noe annet enn den kroniske løgnfabrikken SSB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om etniske norske gutter blir taperne så betyr det jo bare at de utenlandske har mer å tilby det da siden de norske jentene vil ha dem. Forøvrig så tror jeg ikke noe på at dette er ett faktum. Isåfall må det være veldig lokalt der dere bor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ditt

Det at du siterer SSB gjør at troverdigheten i ditt innlegg er lik null. Det er jo bevist at SSB har gitt feil prognoser (antagelig bevisst forfalsket innvandringsprognosene) i hvert fall i 30 år nå. At det er 2% muslimer i Norge er så dumt at bare en spasertur i Oslo vil overbevise deg om at dette er løgn. At det bare vil være 4-11% muslimer i Norge i 2060 er også så opplagt løgn at jeg ikke en gang gidder å kommentere det ytterligere. Jeg vil gjette at allerede i dag ligger muslimene på rundt 10% av den norske befolkningen.

Hvis du forventer å bli tatt alvorlig, må du sitere noe annet enn den kroniske løgnfabrikken SSB.

Saken er vel den at SSB ikke systematisk registrerer antallet muslimer, da demografiske undersøkelser ikke innhenter eller sorterer etter religionstilhørighet. Jeg skal ikke være skråsikker på det, men mener å ha lest på SSB selv at slike data ikke registreres der. Derfor sier det seg selv at det blir vanskelig å påstå noe bestemt om antallet muslimer i Norge i 2060.

En annen ting man kunne diskutert er SSB`s utvelgelseskriterier når det gjelder demografiske statistikker over innvandrere. Hva er en innvandrer? SSBs oversikter utelukker tredjegenerasjonsinnvandrere. Disse betraktes som norske, ikke innvandrere, selv om de deler både religion og kultur med foreldre og besteforeldre. Det finnes selvsagt gode grunner for å ikke regne dem som innvandrere innenfor konteksten av befolkningsstatistikker, men poenget er at SSBs statistikker ikke er et nøytralt, saklig og uangripelig materiale, men produktet av bevisste politiske valg.

Det burde være unødvendig å repetere det, men befolkningsstatistikk er politisert. Dette burde jenta1980 fått med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om etniske norske gutter blir taperne så betyr det jo bare at de utenlandske har mer å tilby det da siden de norske jentene vil ha dem. Forøvrig så tror jeg ikke noe på at dette er ett faktum. Isåfall må det være veldig lokalt der dere bor.

Hva mener du de kan tilby da, mener du? Hva er det de har som ikke norske gutter har?

Dette skrev jeg litt lenger oppe: Hva slags "kultur" er det egentlig de har? Analfabetisme? Hjernedød religiøs overtro? Et sivilsamfunn og politikk som er infisert av religiøst svada? En hverdag oppstykket av alskens latterlige religiøse ritualer? Eller mener du kollektivismen, det å rotte seg sammen for å banke opp noen fordi de er for feig til å gjøre det alene? Det å bure inne søstrene og kusinene sine? Bling, bling, tacky klessmak og latterlig styla bmwer? Dårlig norsk?

Er dette tiltrekkende mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

"slam er den nest største religionen i Norge. I 2008 bodde det iflg. SSB ca. 163 000 med muslimsk bakgrunn i Norge.[1] Dette utgjorde ca. 3.3% av totalbefolkningen"

Dette var i 2008. Jeg tipper tallet er over 5% nå, snart seks år seinere. I Oslo begynner tallet å nærme seg 30%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøss ja

Jeg tror ikke norske gutter har noe å frykte for jeg ser da mer enn nok norske gutter som er sammen med norske jenter her i Oslo. Og det ser da ut til at også norske gutter klarer å være sjåvinistiske og tøffe så det holder, det ser vi bare på innlegg her inne. Hvor mange innlegg er det ikke om snille norske gutter som ikke får seg damer fordi de norske badboyene får alt de peker på. Og hvor mange innlegg er det ikke hvor norske gutter bruker sitt mest blomstrende språk for å fortelle hva de syns om jenter.

Etter å ha jobbet med noen innvandrerjenter så har jeg fått et mer nyansert blikk på ære og det der med at de jentene ikke får lov til noen ting. Bildet er litt mer nyansert enn det som forfektes ute for også innvandrere er forskjellige. Nå jobber jeg sammen med ei jente som er samboer med en norsk mann, har barn fra tidligere og hvor familien ikke har problemer med å akseptere det. Når man kommer tett innpå så ser vi nyansene, det er vanskeligere når vi ser på alle som en ensartet flokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...