Gå til innhold

Etnisk norske gutter blir tapere


Gjest lei mamma

Anbefalte innlegg

Hvis noen ypper seg, forholder jeg meg ganske så rolig og ser etter en sivilisert løsning på problemet. Men jeg vurderer også hva som skal til for å gølve motstanderen, om jeg er tjent med å forsøke et låsegrep, eller om det beste er å slå dem rett ned, dersom det kommer til det. Jeg vet ikke om akkurat det skinner gjennom, men bare det at man trekker en mental strek på bakken og i sitt stille sinn erklærer at den ikke kan krysses, gjør kanskje noe med hele interaksjonen. Innvandrergutta er tøffe i trynet fordi de vet at de slipper unna med det. Det er lett nok å briske seg når man vet at motstanderen trekker seg, uansett.

Det hjelper fint lite med holdninger og kamptaktikk om bølla har ti slektninger bak nærmeste hushjørne (kavaleriet). Men ellers er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles sånn :(

Min sønn ønsker å skifte skole til en skole i oslo vest fordi jentene på skolen stort sett bare er interesserte i innvandrergutter.

Jeg tenkte.. kan det være sant? Jeg har snakket med andre og funnet ut at ihvertfall er ikke min sønn unik. Jeg ble også tipset om denne artikkelen:

Min lenke

Og jentene fra disse innvandrermiljøene holdes både kulturelt og religiøst vekk fra norske gutter. Vi er iferd med å skape et samfunn der de etnisk norske guttene er taperne :tristbla:

Jeg tror det er feil strategi, og tenker at gutten heller bør trene retorikk og boksing, slik at han kan framstå med litt mer pondus, selvsikkerhet og tiltrekningskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er feil strategi, og tenker at gutten heller bør trene retorikk og boksing, slik at han kan framstå med litt mer pondus, selvsikkerhet og tiltrekningskraft.

I et sivilisert land skal en altså måtte trene seg opp for å få mest mulig muskler? Herregud, hvorfor ikke bare drite i de jentene som er så dumme at de tiltrekkes av macho kulturer ?

Ser du nevner retorikk, hva slags retorikk? Kebab norsk ?

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har det da vært lenge har det ikke ?

Anonym poster: f5e7a0d3e531700afc2d814f465e04b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et sivilisert land skal en altså måtte trene seg opp for å få mest mulig muskler? Herregud, hvorfor ikke bare drite i de jentene som er så dumme at de tiltrekkes av macho kulturer ?

Ser du nevner retorikk, hva slags retorikk? Kebab norsk ?

Interessant å se at ingen tenker tanken på at skoler med tre-fire ganger så mange gutter som jenter er et problem, som er resultatet av at kun norske gutter gir jentene frihet. Alle tar det for gitt at norske gutter må bare ha tilgang til norske jenter, mens det motsatte er tilfelle for norske jenter.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Norge er et land som styrt av et overformynderi, et lands som oppfostrer tapere i stor skala ettersom individualitet er nærmest forbudt. At vi bryr oss om hva andre synes, ja.. da er vi en nasjon med tapere.

Det eneste som er bra med Norge er oljen, sånn sett så er vi bare noen stakkarslige og ikke minst svært så kulturløse blåøyde arabere. "Barna i Oslo øst blir ikke flerkulturelle, men kulturløse."

http://www.verdideba...15/thread33179/

Det som likevel bør bekymre mest, er hvordan vi i respekt for andres kultur også fjerner oss helt fra vår egen kultur. På den måten blir etnisk norske barn ikke flerkulturelle. De ender opp som kulturfattige barn i et mangfold av fremmede og konstruerte kulturer.

Skole og barnehage er i ferd med å miste sin plattform. Dette fordi norske politikere kun snakker rosende om det flerkulturelle. Hvor er bevisstheten rundt bygging av det felleskulturelle, nemlig den norske kulturen. Det er mange kulturer, og de aller fleste med fremmedkulturell bakgrunn ønsker at deres barn skal få del i den norske kulturen. Isteden får de en sterkt tilpasset utgave av den. Er vi i Norge, må vi ikke være redde for å bevare norsk kultur. Dette betyr ikke at jeg kaster vrak på andres kultur, den skal vi gjerne gi rom for.

Problemet blir at vi ikke en gang tør å snakke om dilemmaet. Jeg har tatt temaet opp på foreldremøte, og blir møtt positivt fra alle kanter. Men unisont konstateres det at denne debatten tør vi ikke å ta av redsel for å bli missforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

I et sivilisert land skal en altså måtte trene seg opp for å få mest mulig muskler? Herregud, hvorfor ikke bare drite i de jentene som er så dumme at de tiltrekkes av macho kulturer ?

Ser du nevner retorikk, hva slags retorikk? Kebab norsk ?

Snart er jo machokulturmennene og guttene i flertall her, så det gjelder å ikke la seg pushe rundt. De har ingen respekt for norske femimenn som sleiker dem opp etter ryggen og hater sin egen kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er jo machokulturmennene og guttene i flertall her, så det gjelder å ikke la seg pushe rundt. De har ingen respekt for norske femimenn som sleiker dem opp etter ryggen og hater sin egen kultur.

Det er nok her kjernen ligger. Jenter er opptatt av status, og når norsk kultur og verdier gjøres om til lavstatus av konliktskye voksne som styrer og av gutter som ikke føler noen stolthet og er villige til å kjempe for sin kultur, så blir de pushet rundt som konfliktsky veikinger. De lar seg drapstrue av kulturstolte muslimske gutter om de prøver seg på muslimske jenter, og gir ikke motstand overhodet. Og norske jenter som avskyr og ignorerer hvitingene blir hyllet som "fargeblinde".

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Da synes jeg kvinnene skal trene MMA, ta disse guttene på fanget og gi de en skål med melk. Hvilken norsk kultur er det dere snakker om forresten? Kulturen vår har vært fremmedgjort leeenge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det ingen rolle hva man gjør eksternt. Tøyen har den kontroversielle pedagogikkmodellen :

NOA - Norsk som andrespråk !!!

Så rart.

Stoor pekefinger til Tøyen skole for at de avpasser kartet til terrenget: 97% innvandrerelever. Norsk som andrespråk er selvsagt en gedigen feil :klaske:

Det er jo jaggu meg bra at de faktisk adresserer problemet der det faktisk er.

On topic, jeg er norsk, og har to gutter (og ei jente) på en skole med omtrent 50-50-deling. Det har aldri plaget oss, og jeg tror ikke det kommer til å gjøre det heller. Jeg opplever at det barna synes er viktig, er at de er flinke på skolen. Samme om de heter Mariamawit, Lukasz eller Moses. Alle er like ambisiøse, og de påvirker hverandre, så jeg ser virkelig ikke problemet. Tror ikke ungene gjør det heller, selv ikke yngstemann.

Hvis min sønn hadde følt seg skjaltet ut, ville jeg tenkt at jeg hadde et problem som mamma, fremfor at samfunnet burde ordnet seg annerledes. Jeg skal jo tross alt lære ham life skills, og verden er som den er.

Anonym poster: 4e5c34c664d45121d75d6b9b2164c915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min sønn hadde følt seg skjaltet ut, ville jeg tenkt at jeg hadde et problem som mamma, fremfor at samfunnet burde ordnet seg annerledes. Jeg skal jo tross alt lære ham life skills, og verden er som den er.

Men er det du som mamma som er problemet om det sønnen din blir drapstruet om han blir kjæreste med en muslimsk jente? Det er ikke så mange "life skills" du kan lære annet enn å holde seg vekke fra muslimske jenter med mindre han ønsker å gå i krigen. Dette problemet har ikke norske jenter, men blir istedet endel av et jenteunderskudd som har frihet.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok her kjernen ligger. Jenter er opptatt av status, og når norsk kultur og verdier gjøres om til lavstatus av konliktskye voksne som styrer og av gutter som ikke føler noen stolthet og er villige til å kjempe for sin kultur, så blir de pushet rundt som konfliktsky veikinger. De lar seg drapstrue av kulturstolte muslimske gutter om de prøver seg på muslimske jenter, og gir ikke motstand overhodet. Og norske jenter som avskyr og ignorerer hvitingene blir hyllet som "fargeblinde".

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Forskjellen ligger vel i at det som av diverse "tøffe i trynet" innvandrere oppfattes som feighet heller er en mer sivilisert måte å ordne tingene på. Fatt det, vi har utviklet oss videre fra apestadiet og jeg mener at de som ikke respekterer dette kan sette seg på første og beste fly ut herfra. At vi ikke drapstruer alle og enhver og banker dritten ut av hverandre for bagateller har ført at vi kan fokusere på utvikling og velstand i stedet for krig og faenskap slik det er i mange av disse landene (uten at jeg påstår det gjelder alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen ligger vel i at det som av diverse "tøffe i trynet" innvandrere oppfattes som feighet heller er en mer sivilisert måte å ordne tingene på. Fatt det, vi har utviklet oss videre fra apestadiet og jeg mener at de som ikke respekterer dette kan sette seg på første og beste fly ut herfra. At vi ikke drapstruer alle og enhver og banker dritten ut av hverandre for bagateller har ført at vi kan fokusere på utvikling og velstand i stedet for krig og faenskap slik det er i mange av disse landene (uten at jeg påstår det gjelder alle).

Dersom man lar sine barn vokse opp på skoler og miljøer hvor æreskultur er det dominerende, så svikter man sine barn om man ikke også oppdrar sine barn i denne kulturen. Da blir guttene tapere, og jentene tømmestasjoner frem til de blir dumpet for en jomfru som er god nok til å gifte seg med. Mange norske foreldre som bor i svært innvandrertette bydeler hvor somalisk, pakistansk og irakisk kultur står sterkt integrerer etterhvert barna sine inn i æreskultur istedet, og da får man ikke disse problemene.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man lar sine barn vokse opp på skoler og miljøer hvor æreskultur er det dominerende, så svikter man sine barn om man ikke også oppdrar sine barn i denne kulturen. Da blir guttene tapere, og jentene tømmestasjoner frem til de blir dumpet for en jomfru som er god nok til å gifte seg med. Mange norske foreldre som bor i svært innvandrertette bydeler hvor somalisk, pakistansk og irakisk kultur står sterkt integrerer etterhvert barna sine inn i æreskultur istedet, og da får man ikke disse problemene.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Vel, de fleste Norske gutter/menn har faktisk ingen problemer. Foreldre kan heller lære barna sine å forsvare seg selv samtidig som at man holder seg unna det primitive tullet med æreskultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste Norske gutter/menn har faktisk ingen problemer. Foreldre kan heller lære barna sine å forsvare seg selv samtidig som at man holder seg unna det primitive tullet med æreskultur.

Det stemmer slett ikke. Nordmenn er sett på som ekstremt konfliktsky og villige til å kaste vrak over sine tradisjoner, og derfor er det to klart dominerende trender. Veldig mange flytter vekk fra æreskulturen, mens de norske som blir værende i områder med 70-80% innvandrerandel fra den tredje verden, tilpasser seg og oppdrar sine barn inn i æreskulturen, som hindrer at deres døtre blir sett på som tømmestasjoner, fordi deres norske brødre vil beskytte sine søstres seksualitet.

Skal man leve med hevet hode så tvinges også nordmenn til å tilpasse seg, og det gjør de, og da får de ikke integreringsproblemer slik de barna som har foreldre som ikke forbereder barna sine.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det stemmer slett ikke. Nordmenn er sett på som ekstremt konfliktsky og villige til å kaste vrak over sine tradisjoner, og derfor er det to klart dominerende trender. Veldig mange flytter vekk fra æreskulturen, mens de norske som blir værende i områder med 70-80% innvandrerandel fra den tredje verden, tilpasser seg og oppdrar sine barn inn i æreskulturen, som hindrer at deres døtre blir sett på som tømmestasjoner, fordi deres norske brødre vil beskytte sine søstres seksualitet.

Skal man leve med hevet hode så tvinges også nordmenn til å tilpasse seg, og det gjør de, og da får de ikke integreringsproblemer slik de barna som har foreldre som ikke forbereder barna sine.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Dette er nok tull fra ende til annen, og det vet du nok godt. Vis meg den Norske gutten som praktiserer primitiv æreskultur ovenfor sine søstres seksualitet, de finnes nok knapt.

Vel, konflitsky kjenner jeg mange som har blitt tolket som. Du kan jo f. eks prøve deg på den ene sensei'en jeg hadde. Mild som dagen er lang, og prøver å løse alt på rasjonelt vis så langt det går. Selv diverse typer fysiske angrep. Men han hadde knekt nakken din på sekunder om han virkelig måtte.

Anonym poster: 7ec480a2429c37df90a904583f99355e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok tull fra ende til annen, og det vet du nok godt. Vis meg den Norske gutten som praktiserer primitiv æreskultur ovenfor sine søstres seksualitet, de finnes nok knapt.

Vel, konflitsky kjenner jeg mange som har blitt tolket som. Du kan jo f. eks prøve deg på den ene sensei'en jeg hadde. Mild som dagen er lang, og prøver å løse alt på rasjonelt vis så langt det går. Selv diverse typer fysiske angrep. Men han hadde knekt nakken din på sekunder om han virkelig måtte.

Norske gutter som er integrert inn i æreskultur i områder hvor dette er totalt dominerende tilpasser seg denne tilværelsen. Jeg vet om flere. Skal man leve med hevet hode i denne kulturen og ikke som en pisket hund, så må man gjøre seg fryktet og de norske foreldrene vet da også det. Jentene slipper å bli behandlet som tømmestasjoner for muslimer og guttene har selvrespekt.

Anonym poster: 47ddef296c26511175161df50ba9c853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Da synes jeg kvinnene skal trene MMA, ta disse guttene på fanget og gi de en skål med melk. Hvilken norsk kultur er det dere snakker om forresten? Kulturen vår har vært fremmedgjort leeenge...

Dette er nok tull fra ende til annen, og det vet du nok godt. Vis meg den Norske gutten som praktiserer primitiv æreskultur ovenfor sine søstres seksualitet, de finnes nok knapt.

Vel, konflitsky kjenner jeg mange som har blitt tolket som. Du kan jo f. eks prøve deg på den ene sensei'en jeg hadde. Mild som dagen er lang, og prøver å løse alt på rasjonelt vis så langt det går. Selv diverse typer fysiske angrep. Men han hadde knekt nakken din på sekunder om han virkelig måtte.

Anonym poster: 7ec480a2429c37df90a904583f99355e

Du forstår jo ikke hva AB snakker om..

Han snakker om at flertallet alltid integrerer de som er i mindretall. Tror du Stian på 8 integrerer 29 pakistanere og iranere inn i norsk kultur? Bor man i et tøft nabolag, så blir man tøff. Bor man i et nabolag som har visse æreskodekser, så erverver man endel. Ikke dermed sagt at man blir muslim og gjør æresdrap, men vi tilpasser oss miljøet der vi vokser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår jo ikke hva AB snakker om..

Han snakker om at flertallet alltid integrerer de som er i mindretall. Tror du Stian på 8 integrerer 29 pakistanere og iranere inn i norsk kultur? Bor man i et tøft nabolag, så blir man tøff. Bor man i et nabolag som har visse æreskodekser, så erverver man endel. Ikke dermed sagt at man blir muslim og gjør æresdrap, men vi tilpasser oss miljøet der vi vokser opp.

Jeg forstår godt hva AB febrilsk prøver å forfekte. Derimot er ikke det han sier så veldig vanlig.

Kanskje blir man litt tøffere i skolegården hvis det er mange pakkiser og annet pakk der, men tar man til seg denne kulturen for mye så blir man en taper i arbeidslivet.

Velg selv.

Anonym poster: 7ec480a2429c37df90a904583f99355e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...