Gjest Mann på 45 Skrevet 6. september 2010 #261 Del Skrevet 6. september 2010 Resturanger kan man holde ammingen unna syntes jeg(finere en mc donalds altså.Litt mere big horn++) Prøverom er for å skifte klær i,ikke amme. Kan ikke skjønne at Big Horn skulle være noe annerledes en McD annet enn at maten serveres ved bordet og ikke ved en disk. For min del kan du godt amme selv om jeg spiser. Opplevde i fjor at ei byttet bleie på cafebordet ved siden av meg. Hun kunne gjerne funnet seg eg annet sted men om en unge får litt mat bryr jeg meg bengen om. Bare koselig med babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 45 Skrevet 6. september 2010 #262 Del Skrevet 6. september 2010 Nei, nei, det var ikke sånn jeg mente det. Jeg er en mann, og jeg elsker store, deilige og saftige ammepupper. Det gjør vel de fleste menn... Den eneste grunnen til at kvinner bør dekke seg til og å være mer diskre når de ammer, er for at andre menn ikke skal få innsyn i godsakene. Så kan det jo være greit å skåne de om ikke liker å se ammepupper ved middagsbordet Må innrømme at jeg snur meg stort sett etter alle digge damer. Jeg bare elsker kvinne og unge jenter tenker sikkert på meg som en gammel gris. Dog har jeg ALDRI tenkt på pupper som GODSAKER når et barn suger på de. Det er bare koselig, men ingen seksuell opplevelse. Cleavage derimot:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 6. september 2010 #263 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg er ikke den anonyme brukeren du siterte, men ja. Jeg mener man skal slippe gulp, sikkel etc når man er ute og spiser. Uavhengig av hvem det kommer av. Oi! Virkelig? Mener du at alle som har en skavank eller et behov som kan få andre til å føle ubehag ikke burde få dra på restauranter eller kafeèr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almond Kreitler Skrevet 6. september 2010 #264 Del Skrevet 6. september 2010 Amming på offentlig sted ? Skal ikke jeg få spise på offentlig sted ? Skal ikke andre få spise på offentlig sted ? Skjønner ikke dette jeg ! Dette er jo en tråd jeg ikke skjønner, lavpanne IQ jeg da ....lol. Spedbarn har like mye rett til å få mat som jeg på offentlig sted, punktum .... end of discussion eller rettere sagt ... spedbarn skal få være utenfor husets vegger, og mor skal ikke tenke på om dette da går over et måltid. Hva er det med folk nå for tiden? Mødre skal ikke ta slike hensyn, hvis noen metroseksuelle titter for mye og får problemer over sin macchiato, er det deres problem ikke og ikke moren....basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #265 Del Skrevet 6. september 2010 Amming på offentlig sted ? Skal ikke jeg få spise på offentlig sted ? Skal ikke andre få spise på offentlig sted ? Skjønner ikke dette jeg ! Dette er jo en tråd jeg ikke skjønner, lavpanne IQ jeg da ....lol. Spedbarn har like mye rett til å få mat som jeg på offentlig sted, punktum .... end of discussion eller rettere sagt ... spedbarn skal få være utenfor husets vegger, og mor skal ikke tenke på om dette da går over et måltid. Hva er det med folk nå for tiden? Mødre skal ikke ta slike hensyn, hvis noen metroseksuelle titter for mye og får problemer over sin macchiato, er det deres problem ikke og ikke moren....basta! Du skal ha for egoismen din ihvertfall Verden er bare meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2010 #266 Del Skrevet 6. september 2010 Amming på offentlig sted sjenerer over hodet ikke meg, men det er jo mer og mindre diskrete måter å gjøre det på, og mer og mindre ammevennlige antrekk. Babygulp, derimot - jeg kan ikke for det, men synes det er ekkelt! Kom ikke her og si at brystmelkgulp ikke lukter! Det gjør det. Jeg får brekninger av å se gulp, og kjenner jeg lukta i tillegg må jeg vekk! Og skifting av bleie skal bare ikke gjøres i lokaler der folk spiser! Spiller virkelig ingen rolle om det "bare" er en tissebleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkelitn Skrevet 6. september 2010 #267 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg har en gutt på 6 mnd. Jeg syns det er vedig sårende at folk ikke ønsker meg og barnet mitt i det offentlige rom. Og jeg synes at det er på sin pass å fortelle hvordan det er å være oss. Vi er på Byporten i Oslo, for å kjøpe klær til gutten og litt andre nødvendigheter. Og gutten blir sulten. Da prøver jeg først å sette meg inn på et prøverom, men får beskjed om at det ikke er noe ammeplass. Gutten er sulten og gråter etter mat. Jeg drar ned til stellerommet, men der er det laaang kø, og den første bruker 20 min. Jeg vet at Egon er en fin plass man kan gjemme seg litt, men de er full og kø utenfor. Og da har gutten allerede ventet i tre kvarter, noe som er LENGE for en liten baby å vente når den er sulten. Ja da setter jeg meg på en benk eller kjøper en Coa og setter meg på en kafè selv om noen kan føe seg støtt. Jeg syns det ville vært utrolig egoistisk av meg å la han sute bare fordi det kunne støte noen. Babyer, særlig nyfødte trenger mye mat ofte. Og de som akkurat har fått må amme mye og ofte for å få en god mekeprodukjson, sånn er det bare.Og man må jo ut, ellers har man ikke hatt mat eller klær. Jeg mener det er greit å være litt diskre, men er det så ille hvis vi prøver å dekke til mest muig? Er samfunnet virkelig blitt så kaldt og kynisk at det ikke er rom for slike naturlige ting? Generasjonen over oss ser på amming som noe helt naturlig. å amme er en vakker ting man gjør for sitt barn. fortsett å amme offentlig! Barne skal ha mat når han vil ha mat, ikke når det passer for resten av verden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #268 Del Skrevet 6. september 2010 å amme er en vakker ting man gjør for sitt barn. fortsett å amme offentlig! Barne skal ha mat når han vil ha mat, ikke når det passer for resten av verden:) Sex er også veldig vakkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #269 Del Skrevet 6. september 2010 For min del er synet av en pupp i fri dressur, selv om jeg synes det er ubehagelig, det minste problemet. Smatting og raping er ekkelt, og ikke mer sjarmerende bare fordi det er en baby som gjør det. Gulping - ser/hører jeg det så brekker jeg meg (bokstavelig talt, jeg blir fysisk uvel av det). For meg er det like ekkelt som om en voksen person kaster opp i min nærhet. Unger som skriker og gråter, særlig de helt små, gir meg en dundrende hodepine. Sist men ikke minst, jeg har god luktesans, og det er ikke alle som er like kjappe med å skifte på babyen. Lukten av babybæsj er helt sikkert en vanesak for foreldrene, men for meg som sitter og spiser er det bare motbydelig. Bare fordi noe er naturlig, betyr ikke det at man kan gjøre det hvor som helst. Nei, jeg er ikke spesielt begeistret for barn, men jeg tolererer dem helt fint i settinger hvor jeg lett kan trekke meg unna. Hylende barn i matbutikken? Da beveger jeg meg til den andre enden av lokalet, så jeg slipper å stå midt i det verste bråket. Noen som skifter på barnet på stellebordet på toalettet? De har full rett til det, så da trekker jeg meg tilbake og venter til skifting av bleie er overstått. Noen som har satt seg et bortgjemt sted for å amme? Jeg tar hensyn og går litt utenom, og stirrer selvsagt ikke. Slik jeg ser det bør alle ta hensyn til hverandre, men det er dessverre en del ammende mødre som skal ha rett til ditt og datt, uavhengig av om det plager andre rundt dem. Helt greit at mor vil ut av huset litt (med barnet), men så var det dette med egnede steder, da. Jeg synes restaurant er totalt uegnet, men om man alikevel må dit så går det an å amme på toalettet eller finne seg en veldig bortgjemt krok. Synes det er uforskammet å plage andre gjester med lukt og lyd. Prøverom var forøvrig en kjempegod idè, men forstår at du ikke fikk sitte der om det var kø. Synes alle ammende mødre bør forsøke å finne skjermede steder, så får vi andre forsøke å være fintfølende nok til å ikke stirre. Selv om jeg overhodet ikke har lyst til å se en ammende mor, går det an å møtes på halvveien. Flott innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkelitn Skrevet 6. september 2010 #270 Del Skrevet 6. september 2010 Sex er også veldig vakkert! kjør på! neida, men amming er overhodet ikke seksuelt eller ulovelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2010 #271 Del Skrevet 6. september 2010 Du skal ha for egoismen din ihvertfall Verden er bare meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg !!! Kjeder du deg om dagen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2010 #272 Del Skrevet 6. september 2010 Får man det til så ammer man til babyen er 6 mnd, også skal babyen TILVENNES fast føde. Dette kan ta lang tid. Ofte begynner det med et lite grøtmåltid på kvelden, og øker deretter. At man skal begynne å gi fast føde når babyen er 6 mnd betyr ikke at alle babyer plutselig kan spise maten fra den dagen av. Gav grøt fra min var 3 måneder jeg. Da fikk jeg endelig litt mer nattesøvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #273 Del Skrevet 6. september 2010 Kjeder du deg om dagen eller? Leker du blond,eller er du blond...for du kommer med veldig mye rare utsagn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Generasjon X Skrevet 6. september 2010 #274 Del Skrevet 6. september 2010 Gav grøt fra min var 3 måneder jeg. Da fikk jeg endelig litt mer nattesøvn. I følge informasjon tidligere i tråden, har de gått bort i fra de tidligere anbefalingene om å gi barnet fast føde når morsmelk ikke lenger er nok til å holde barnet mett i mer enn en time eller to... i stedet skal de amme hver, eller annen hver, time døgnet igjennom. Dette høres veldig slitsomt ut, og jeg er veldig glad det var andre anbefalinger den gangen jeg hadde babyer i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2010 #275 Del Skrevet 6. september 2010 Hadde aldri giddet å amme annehver time over lengre tid. Om natten også, vekke ungen hver time...?? Ja særig! Man skal jo ha et liv og evt. greie å ta seg av andre barn også....... Fikk en mye roligene unge da jeg begynte med grøt. Fullammet nesten ikke jeg. Han var for glupsk og jeg hadde trange melkeganger, fikk erstatning i tillegg nesten hele amme-perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2010 #276 Del Skrevet 6. september 2010 Leker du blond,eller er du blond...for du kommer med veldig mye rare utsagn Det virker ikke rart å skrive ordet "meg" Hundre ganger da??? NEIDAAA! Tror nok den blondeste av oss er deg gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #277 Del Skrevet 6. september 2010 Det virker ikke rart å skrive ordet "meg" Hundre ganger da??? NEIDAAA! Tror nok den blondeste av oss er deg gitt! Er ikke blond jeg Jeg klarer faktisk å se at det finnes andre mennesker enn meg og at verden ikke tilpasses meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2010 #278 Del Skrevet 6. september 2010 Klarer du? Så flink atte! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 6. september 2010 #279 Del Skrevet 6. september 2010 Må innrømme at jeg snur meg stort sett etter alle digge damer. Jeg bare elsker kvinne og unge jenter tenker sikkert på meg som en gammel gris. Dog har jeg ALDRI tenkt på pupper som GODSAKER når et barn suger på de. Det er bare koselig, men ingen seksuell opplevelse. Cleavage derimot:-) Må bare kommentere på han som skrev innlegget over ditt. Fant det ikke igjen nemlig. Om menn hadde sittet og glana og blitt kåte av å se meg amme hadde det vært en grunn til at jeg absolutt ikke hadde villet amme offentlig. Er utrolig barnslig å se på amming som noe seksuelt mener jeg. Kvinner ammer ikke for å glede menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #280 Del Skrevet 6. september 2010 Amming er så uuuuuuuuuuseksuelt som det går an. Og ungen ødelegger jo det meste som er seksuelt med det uansett. Og sikker såre nipler og melkesøl og æsjamei. Er det i hele tatt noen vanlige folk som ser på amming som seksuelt???? Det er jo et måltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå