MarianneE Skrevet 3. september 2010 #141 Del Skrevet 3. september 2010 synes det er merkelig at dette er et tema selv i 2010. Ja, noen velger og sitte på en benk og gi barnet sitt mat. Har forresten enda ikke sett noen blotte seg. Get the fuck over it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #142 Del Skrevet 3. september 2010 synes det er merkelig at dette er et tema selv i 2010. Ja, noen velger og sitte på en benk og gi barnet sitt mat. Har forresten enda ikke sett noen blotte seg. Get the fuck over it! Kan enda ikke sjønne at i 2010 så er folk så selvsentrerte at de ikke sjønner at alle er like...Men det er vits fyfy å mene noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 3. september 2010 #143 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg lurer i grunne litt på hvor dere ser alle disse "blottende amme-mødrene" Det holder lenge å ta en tur på cafè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2010 #144 Del Skrevet 3. september 2010 Det holder lenge å ta en tur på cafè. Jeg kan forsikre deg om at jeg har vært på cafe mange ganger. Både før og etter at jeg selv fikk barn. Og noen som har ammet på en ikke-diskret måte har jeg ennå til gode å se, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 3. september 2010 #145 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg kan forsikre deg om at jeg har vært på cafe mange ganger. Både før og etter at jeg selv fikk barn. Og noen som har ammet på en ikke-diskret måte har jeg ennå til gode å se, gitt. Da vul jeg nesten påstå at du har hatt flaks, for jeg har vært vitne til mødre som har sittet og ammet med sigleten/genseren dradd oppover et uttall ganger. Hvor vanskelig kan det forresten være å lage ammerom på cafèr o.l.? Jeg ser for meg at det ville løst problemet for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2010 #146 Del Skrevet 3. september 2010 Hvor vanskelig kan det forresten være å lage ammerom på cafèr o.l.? Jeg ser for meg at det ville løst problemet for alle parter. Det tar plass og koster penger, og hva skulle cafeen tjene på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #147 Del Skrevet 3. september 2010 Det tar plass og koster penger, og hva skulle cafeen tjene på det? Spiskammerset på Galleriet i Bergen har det. Eller, det er egentlig et stort rom der småbarnsforeldre kan amme/mate/trøste, og barna kan leke, uten å sjenere andre. Der er også mikrobølgeovn og myke leker. Nei, hva tjener de på det? Ammende mødre har gjerne ikke anledning til å spise eller drikke så mye - det blir kanskje en "pliktkaffe" som de likevel ikke får drukket før den blir kald. Men når det lille noret vokser til, er det vel nettopp dit de vil gå for å kjøpe boller/kaffe/saft/middag? Fordi kafeeen har vist seg å være barnevennlig og inkluderende? Barnefamilier er tross alt ikke en sær minoritet, men en stor gruppe med en viss kjøpekraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #148 Del Skrevet 3. september 2010 Du som er trangsynt lille Du som mener alle skal tilpasse seg alt som er så forbaska naturlig! Bra at å irritere seg over noe så forbaska naturlig som å mate et barn er ditt problem og ikke mitt......må være frytelig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. september 2010 #149 Del Skrevet 3. september 2010 Da vul jeg nesten påstå at du har hatt flaks, for jeg har vært vitne til mødre som har sittet og ammet med sigleten/genseren dradd oppover et uttall ganger. Hvor vanskelig kan det forresten være å lage ammerom på cafèr o.l.? Jeg ser for meg at det ville løst problemet for alle parter. Kva er så grusomt med å sjå ei dame med genseren dratt oppover? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #150 Del Skrevet 3. september 2010 Bra at å irritere seg over noe så forbaska naturlig som å mate et barn er ditt problem og ikke mitt......må være frytelig slitsomt. Er så forbaska naturlig å pule, men du vile ikke hatt noen som knulla siden av deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2010 #151 Del Skrevet 3. september 2010 Er så forbaska naturlig å pule, men du vile ikke hatt noen som knulla siden av deg?? Nei, men nå snakker vi om spising, ikke noe seksuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #152 Del Skrevet 3. september 2010 Er så forbaska naturlig å pule, men du vile ikke hatt noen som knulla siden av deg?? Lurer på hva du gjør på sommeren? Er jo halvnakne damer overalt.... Tror det er best for deg at du holder deg mest mulig inne, kan jo ikke risikere at du ser en bitteliten flik av et kvinnebryst. Nei å nei å fysj a meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #153 Del Skrevet 3. september 2010 Det er naturlig å fise også, men det betyr da ikke at man kan fjerte høyt midt i en folkemengde av den grunn. De fleste har antenner nok til å skjønne at man bør redusere lydnivået litt i det minste, eller gå et annet sted. På samme måte burde ammende kvinner kunne begripe at selv om avkommet må ete, er det slett ikke nødvendig å henge puppene til tørk til allmenn beskuelse. Det er ikke så vanskelig å dekke seg til som enkelte her skal ha det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #154 Del Skrevet 3. september 2010 http://www.amazon.com/Bebe-Lait-Nursing-Cover-Chocolate/dp/B001CCHUTE/ref=sr_1_12?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1283547251&sr=8-12 søk på nursing cover på amazon. Jeg skal kjøpe meg en slik en når jeg en gang blir mor. ( Har ikke noe imot amming i det offentlige..eller det enn en stakkars sulten og sinna baby. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2010 #155 Del Skrevet 3. september 2010 Det er ikke så vanskelig å dekke seg til som enkelte her skal ha det til. Hvem har påstått at det er vanskelig å dekke seg til? Det har jeg vist gått glipp av. Min påstand er derimot at de aller fleste som ammer er svært så diskret, så de som plages av dette må nærmest være på utkikk etter noe å plages av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #156 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har en gutt på 6 mnd. Jeg syns det er vedig sårende at folk ikke ønsker meg og barnet mitt i det offentlige rom. Og jeg synes at det er på sin pass å fortelle hvordan det er å være oss. Vi er på Byporten i Oslo, for å kjøpe klær til gutten og litt andre nødvendigheter. Og gutten blir sulten. Da prøver jeg først å sette meg inn på et prøverom, men får beskjed om at det ikke er noe ammeplass. Gutten er sulten og gråter etter mat. Jeg drar ned til stellerommet, men der er det laaang kø, og den første bruker 20 min. Jeg vet at Egon er en fin plass man kan gjemme seg litt, men de er full og kø utenfor. Og da har gutten allerede ventet i tre kvarter, noe som er LENGE for en liten baby å vente når den er sulten. Ja da setter jeg meg på en benk eller kjøper en Coa og setter meg på en kafè selv om noen kan føe seg støtt. Jeg syns det ville vært utrolig egoistisk av meg å la han sute bare fordi det kunne støte noen. Babyer, særlig nyfødte trenger mye mat ofte. Og de som akkurat har fått må amme mye og ofte for å få en god mekeprodukjson, sånn er det bare.Og man må jo ut, ellers har man ikke hatt mat eller klær. Jeg mener det er greit å være litt diskre, men er det så ille hvis vi prøver å dekke til mest muig? Er samfunnet virkelig blitt så kaldt og kynisk at det ikke er rom for slike naturlige ting? Generasjonen over oss ser på amming som noe helt naturlig. Huff da. Bare å trelle siden du nevner grønland, mener du da burka politiet? Vel, overse dem og ta på solbriller og gi pupp som du nevner, dekker man jo til det meste så man bare ser hodet på barnet og øverste delen av brystet. Det gjør man automatisk hvis det ikke er noen man er fortrolig å være naken med. Dvs å dekke seg til. Men det jeg ikke forstår er hvorfor det er et problem å amme offentlig? Det er ekkelt å bli beglodd, jeg vet. Ingierstrand er ikke den samme som før etter at bikini ble på moten igjen og alle babes begynte å se rart på meg siden jeg ikke brukte overdel. Det er jo noen år siden nå, men... Jeg vet ikke hva jeg skal si, hvis det er så stort problem og en baby ville jeg kanskje vært hjemme eller bretta ut puppen hvor som helst. Det velger du selv. Jeg er ganske blyg, og gammeldags men jeg ser ikke bort i fra at jeg ville satt ved elva og kjøpt med meg en hasj til gubben samtidig...liksom... Selvsagt satt på spissen, har ikke lest tråden. Synes bare det er leit at man ikke kan amme når det er så in å gå på cafe. Jeg ville foretrukket å gjøre det hjemme, om venner kom ville jeg vært blyg men dekket til oc. Samme med familien. Men å amme i det offentlig rom er jo på moten etter at det er blitt så moderne å amme i minst ett år. Hvordan ellers skal man få det til lissom??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #157 Del Skrevet 3. september 2010 Herregud!! Kan ikke mødrene amme der det passer de da?! De som mister appetitten må jo ha stirret!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #158 Del Skrevet 3. september 2010 Huff da. Bare å trelle siden du nevner grønland, mener du da burka politiet? ... Jeg er ganske blyg, og gammeldags men jeg ser ikke bort i fra at jeg ville satt ved elva og kjøpt med meg en hasj til gubben samtidig...liksom... Jeg ville foretrukket å gjøre det hjemme, om venner kom ville jeg vært blyg men dekket til oc. Samme med familien. Men å amme i det offentlig rom er jo på moten etter at det er blitt så moderne å amme i minst ett år. Hvordan ellers skal man få det til lissom??? hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 3. september 2010 #159 Del Skrevet 3. september 2010 er det ikke rart at de som er så veldig i mot amming på kafeer etc blir fortørnet over de som oppfattes som at de blir bedt om å forandre mening og vi lha respekt for sine meninger, men ikke er i stand til å respektere at andre mener noe annet? Og i tillegg stort sett klikker på anonymbruker når de poster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #160 Del Skrevet 4. september 2010 6 mnd gamle babyer hører ikke til på en fin restaurant. Mennesker med så lav toleransegrense som deg hører ikke til ute i samfunnet i det hele tatt. Hold deg hjemme, så slipper du å se folk som ammer offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå