Gå til innhold

Jeg ammer offentlig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Amm i vei!

Skal man forby amming, får man forby graviditet også, og da må man forby sex i samme slengen.

Nei, for noe tull! Det er bare å amme hvor det passer deg. Det er jo ikke snakk om å pisse eller drite eller å sex på et offentlig sted, det er snakk om å amme en baby.

Ingen tar skade av å se det, iallefall!

Men man skal jo ikke slenge rundt på puppene, noe jeg tror de færreste gjør. Alle vil jo gjøre det diskret, tror ingen ammende mødre syns det er så kult å vise frem puppen.

Hvis det er noen som reagerer på offentlig amming, er det mennesker som ikke klarer å tenke annet enn fra sitt eget ståsted.

Jeg har ingen barn, men skjønner jo at babyer må ha mat de også :kgbaby:

Motsigende.For eneste som står mellom linjene her er "jeg driter i om du ikke liker at jeg ammer, alt handler om meg og ungen min"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hensyn til sine medmennesker har aldri vært den sterke siden til mange mødre

Men fint at de tar hensyn til barna sine, og gir dem mat når de er sultne.

Skrevet

Men fint at de tar hensyn til barna sine, og gir dem mat når de er sultne.

Ja går ann det,men man trenger ikke gjøre det på en resturang som jeg har prøvd å si en del ganger. Heller ikke i ett prøverom

Skrevet

Her jeg bor er det en cafe i nabolaget, jeg sier ikke hvor eller hvilken cafe, men dit gåt alle nybakte mødre i permisjon rundt lunsjtider. Så stedet oversvømmes av barnevogner og mødre som ammer over tekoppene sine.

Alle lokalkjente vet at der får man ikke plass i lunsjen hvis man ikke vil klemme seg ned mellom mødrene og overhøre prating om bleiemerker, babygrøt, babymassasje, kolikk- og nettopp sitte kloss inntil en eller flere som ammer... :)

Tror det bare et et spørmål om tid før denne cafeen begynner å selge barnemat på glass og lunken morsmelkerstatning... :ler:

Barnevognmafiaen er rette ordet.

Skrevet

Motsigende.For eneste som står mellom linjene her er "jeg driter i om du ikke liker at jeg ammer, alt handler om meg og ungen min"

Så du sier at så lenge man ammer, må man holde seg hjemme i 1-2 år? Fordi du ikke klarer å se på amming?

Jeg hater å se på folk som kliner og klår på hverandre offentlig. Det syns jeg er ekkelt. Man må ikke gjøre det, man kan vente til man kommer hjem.

En baby kan dessverre ikke forstå at den må vente på å få mat til den kommer hjem, den bare skriker til den får mat.

Da går jeg utifra at ingen kan komme hjem til deg å amme, eller at om du får barn(vet ikke om du har barn)kun ammer hjemme?

Skrevet

Så du sier at så lenge man ammer, må man holde seg hjemme i 1-2 år? Fordi du ikke klarer å se på amming?

Jeg hater å se på folk som kliner og klår på hverandre offentlig. Det syns jeg er ekkelt. Man må ikke gjøre det, man kan vente til man kommer hjem.

En baby kan dessverre ikke forstå at den må vente på å få mat til den kommer hjem, den bare skriker til den får mat.

Da går jeg utifra at ingen kan komme hjem til deg å amme, eller at om du får barn(vet ikke om du har barn)kun ammer hjemme?

Herre gud.Lær deg å les...

Skrevet

Er nok ikke noe troll forde jeg ikke syntes man skal amme på bedre resturanger. Mat til 500kr er vell hverdagskost hos degn trollet :)

Ja.

Og jeg syns fortsatt ikke ammnig er harry.

Skrevet

Hva er det dere som er imot aming irriterer dere over?

at dere risikerer å se en pupp,en baby, eller at mennene deres kan se en pupp?

jeg ser virkeli ikke problemet. folk flest er jo diskre.

og det er mye mer forstyrrende med ett skrikende barn, fordi det trenger mat.

Skrevet

Er nok ikke noe troll forde jeg ikke syntes man skal amme på bedre resturanger. Mat til 500kr er vell hverdagskost hos degn trollet :)

Men om en ammende mor er på en dyr restaurant, så har vel hun rett til å amme der når hun er en gjest?

Hun trenger ikke sitte helt oppi deg med puppen, men jeg har sett flere som har ammet på restauranter. Da sitter de diskret uten å plage noen. Jeg syns det er mer plagsomt med de som rynker på nesa over mødre som ammer. Det blir så dårlig stemning. Og jeg tenker på babyen som er helt uskyldig i det hele... :kjefte:

Skrevet

Jeg har bare fått med meg at du ikke likte at det ble ammet offentlig, slik som på restauranter osv ... ?

resturranger og skifterom(er gjerne veldig få og lange køer mange ganger)

Men enda klarer du å påstå jeg mener dere skal holde dere hjemme i ett-to år.Håper virkelig dere gjør noe annet ennå henge på resturranger og skifterom.

Skrevet

Jeg tror de aller fleste her syns offentlig amming er i orden, så lenge det foregår noenlunde diskret. :)

Skrevet

Jeg fatter ikke hva som er så ille med å se at et barn får mat? Det er da den mast naturlige ting i verden! Det er faktisk dette vi har bryster til, tro det eller ei. Og de aller fleste dekker seg da såpass til at man skal glo ganske mye for å se noe uansett.

Det er jo nettopp det de ikke gjør! Dere snakker om å være diskret, men hva legger dere egentlig i det? Mødrene jeg har vært vitne til (Oslo Øst) forsøker jo ikke å dekke seg til en gang! De ammer over alt! Matbutikker, kafeer, restauranter, bokhandlere og klesbutikker foruten parker og offentlige plasser.

Nei, jeg vil ikke se en pupp når jeg spiser, uansett hvor mange unger som henger fast i den! :kjefte:

Dekk dere til! Hvor vanskelig kan det være? Hva med et sjal, eller et teppe? Problemet er jo ikke at ungen får mat, men ammepupper (spesielt de som har vært brukt i 6mnd, eller lenger) er IKKE et vakkert syn, har aldri vært det og kommer aldri til å bli det!

Skrevet

resturranger og skifterom(er gjerne veldig få og lange køer mange ganger)

Men enda klarer du å påstå jeg mener dere skal holde dere hjemme i ett-to år.Håper virkelig dere gjør noe annet ennå henge på resturranger og skifterom.

Jeg tror de som har baby/barn er mye på stellerom og ammer veldig mye det første året. Det er det livet til en baby består av, bæsj, tiss, pupp, sove, gråte veldig mye, gulpe og rape litt. Da tror jeg de fleste mødre bare setter seg ned å ammer et sted og driter i omverdenen, for de er så slitne selv.

Skrevet

Hvis noen vil diskutere på ett saklig plan uten å komme med slike idiotiske avsporinger er de hjertelig velkommen til å skrive til meg. Men slik nivået ligger nå gidder jeg virkelig ikke.Hvis man ikke kan mene noe annet på ett forum uten at noen overdriver, sier ting som ikke er sakt og person fokus. Nei da trenger man ikke sitte her.

Skrevet

Det er jo nettopp det de ikke gjør! Dere snakker om å være diskret, men hva legger dere egentlig i det? Mødrene jeg har vært vitne til (Oslo Øst) forsøker jo ikke å dekke seg til en gang! De ammer over alt! Matbutikker, kafeer, restauranter, bokhandlere og klesbutikker foruten parker og offentlige plasser.

Nei, jeg vil ikke se en pupp når jeg spiser, uansett hvor mange unger som henger fast i den! :kjefte:

Dekk dere til! Hvor vanskelig kan det være? Hva med et sjal, eller et teppe? Problemet er jo ikke at ungen får mat, men ammepupper (spesielt de som har vært brukt i 6mnd, eller lenger) er IKKE et vakkert syn, har aldri vært det og kommer aldri til å bli det!

Jeg må innrømme at ammepupper er store, saftige og deilige :rødme:

Ja, dere bør dekke dere til, for dere vet ikke hvilken pervo-folk som fantaserer om puppene deres ... Det er eneste grunn til at dere bør dekke dere til. :nei:

Skrevet

Nå blander du litt her,men ok. Mulig dere på kg er prakteksemplarer av ammenne mødre.Men er faktisk noen som ikke dekker seg så bra til som dere(hørt om side syn?) og når de da sitter der å blotter brystet sitt sånn halveis siden av så syntes jeg ikke det er så koselig.Men går vist ikke ann å diskutere dette med mennesker som bare kommer med argumenter "er jo sååå naturlig,ungen må ha mat" .Hensyn til sine medmennesker har aldri vært den sterke siden til mange mødre

Jeg har aldri ammet, og jeg har ikke barn. Ikke liker jeg nakenhet på offentlig sted, heller. Amming, derimot, er å gi et barn mat. Om du følger nøye med, klart du kanskje kan se en brystvorte. Men en ammepupp finnes ikke noe seksuelt eller tabubelagt i mitt hode. Det er rett og slett en matstasjon. Mulig jeg tar feil. Om du synes det er veldig ubehagelig - se en annen vei!

Jeg er helt enig i at noen mødre kan være uten sidesyn når det gjelder sitt barn, og hele verden dreier seg rundt gullklumpen deres. Det er irriterende. Jeg liker ikke barn, sånn helt generelt sett. Men - Jeg forstår at en baby må ha mat. Det bryr meg fint lite om noen ammer. Et barn som skriker derimot, er direkte plagsomt.

Argumentet med at "det er naturlig, ungen må ha mat" er et veldig godt argument, og det er nok derfor det blir tatt opp igjen i det uendelige i debatter om amming.

Om det virkelig er et problem at man ikke får ammet når man er ute, hvorfor finnes det ikke ammerom?

Skrevet

Wow! Denne tråden har tatt litt av! Når jeg gikk og la meg i går kveld var vi fortsatt på første side..

Jeg har full forståelse for at noen kanskje blir litt ille til mote av ammende mødre, og det er nok desverre sant at det finnes de blant oss som slenger puppen ut uten å prøve å dekke seg til i det hele tatt men de fleste som ammer offentlig tar hensyn.

Og så lenge vi gjør vårt beste for å være diskrè og vise så lite som mulig så synes jeg de som på generelt grunnlag ikke liker ammende mødre på bordet ved siden av seg får svelge det i seg og godta det faktum at man er dømt til å utsettes for ting man ikke liker når man beveger seg i den store offentligheten og at så lenge det ikke er direkte støtende så må man bare leve med det.

Skrevet

Ute på en benk er ok. Men på en pub eller en cafè? Folk spiser faktisk på disse stedene.

Ha litt sosial forståelse med andre da.

Ja akkurat,folk spiser på de stedene! Så hvorfor skal ikke babyer få spise der?

Skrevet

Offentlig ammer er helt ok det men dekk dere til litt mer. En blåsprengt svett ammepupp er ikke noe man ønsker å få servert i lunsjen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...