Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #61 Skrevet 2. september 2010 Offentlig ammer er helt ok det men dekk dere til litt mer. En blåsprengt svett ammepupp er ikke noe man ønsker å få servert i lunsjen sin. Å si det der er som så si at "det er ekkelt å se folk på 180 kilo sitte ved nabobordet å ete hamburger". Eller at man ikke vil se handikappede folk i rullestol som sitter og sikler og søler! Det der ligger i deg selv og de tankene du har om bryst= sex. Dessuten er det frekt å stirre på kvinner som ammer!
Gjest Catwoman Skrevet 2. september 2010 #62 Skrevet 2. september 2010 Ammepuppene mine er kjempeflotte de De blir sikkert mye verre å se på etter at jeg er ferdig med å amme. hehe. Men jeg prøver å være diskre når jeg ammer offentlig likevel altså, i tilfelle noen skulle bli støtt.
Gjest AnneShirley Skrevet 2. september 2010 #63 Skrevet 2. september 2010 Offentlig ammer er helt ok det men dekk dere til litt mer. En blåsprengt svett ammepupp er ikke noe man ønsker å få servert i lunsjen sin. Nå er vel de fleste ganske flinke til å "dekke seg til" allerede Jeg har boob ammetopper og supplert med et sjal er det ingen som ser noe annet enn babyens kropp. Venninner jeg har vært på cafe med mens de har ammet har også vært veldig diskret. Men prøverom og toaletter bør man ikke sette seg til å okupere, nei. Disse er tiltenkt et helt annet formål og det kan skape mye kø.
Wonders Skrevet 2. september 2010 #64 Skrevet 2. september 2010 nei samfunnet er ikke kaldt, det er bare å amme, Men dekk dere til. Har flere venninder som har sjal de bare slenger over og dekker hele babyen. Vi andre ser ingen ting, ikke noe. Og da er det helt ok. Babyen pleier å sovne under sjalet etterpå. Øv på dette hjemme, for babyen bør ikke gå lenge uten mat og kos fra mamma'n sin.
Harlekin Skrevet 2. september 2010 #65 Skrevet 2. september 2010 Jeg lurer virkelig på hvor disse mødrene som ikke er diskrete befinner seg. Jeg har ferdes i "ammemiljøet" lenge, og jeg har ikke sett en eneste som ikke dekker seg til. Så jeg synes dere kan spare oppfordringene deres om å "dekk deg til" til den aktuelle situasjonen faktisk oppstår. Derfor er det temmelig irriterende med uttrykk som "blåsvett ammpupp" eller hva nå det var og lignende sagt som om det skulle gjelde mødre på generelt grunnlag. Går det ikke an å diskutere dette på en skikkelig måte? Til TS: Jeg er helt for offentlig amming (diskre, selvdagt), men jeg har full forståelse for at man ikke kan amme i et prøverom. Det er til å prøve klær i.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #66 Skrevet 2. september 2010 Jeg lurer virkelig på hvor disse mødrene som ikke er diskrete befinner seg. Jeg har ferdes i "ammemiljøet" lenge, og jeg har ikke sett en eneste som ikke dekker seg til. Så jeg synes dere kan spare oppfordringene deres om å "dekk deg til" til den aktuelle situasjonen faktisk oppstår. Derfor er det temmelig irriterende med uttrykk som "blåsvett ammpupp" eller hva nå det var og lignende sagt som om det skulle gjelde mødre på generelt grunnlag. Går det ikke an å diskutere dette på en skikkelig måte? Til TS: Jeg er helt for offentlig amming (diskre, selvdagt), men jeg har full forståelse for at man ikke kan amme i et prøverom. Det er til å prøve klær i. Så forde DU ikke ser det så skal vi bare holde kjeft med oppfordringen? Skjerp deg, kommanderingen din over andre mennekser kan du holde til ungen din.
Antoinette Skrevet 2. september 2010 #67 Skrevet 2. september 2010 Kan ikke ta æren for begrepet "blåsprengt svett ammempupp", den tilhører Otto Jespersen
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #68 Skrevet 2. september 2010 Når jeg leser denne tråden skjønner jeg godt det finnes de som steines i hjel for å vise litt hud. At det kan bli så mye oppstyr for litt pupp! Ingen reagerer hvis en litt vel trent mann skulle komme inn på en cafè eller pub uten t-skjorte eller noe som dekket overkroppen. Selv om han skulle ha langt mye mer svett i armhulen enn det gjemmer seg i nærheten av puppene. Og ingen mannfolk reagerer hvis ei kvinne skulle vise mye utringing og pupp. Men så snart puppen slippes ut for å mate et barn så blir det ekkelt, kvalmt, og jeg vet ikke hva. Det er bare en pupp! Er det så ekkelt så ikke drikk puppemelken da vel. Det er barnets jobb det. Ellers tror jeg ikke det er noen som reagerer negativt på et par pupper? Det er jo bare i denne sammenhengen at de er "ekle" og blir sett på som svette.
Harlekin Skrevet 2. september 2010 #69 Skrevet 2. september 2010 Så forde DU ikke ser det så skal vi bare holde kjeft med oppfordringen? Skjerp deg, kommanderingen din over andre mennekser kan du holde til ungen din. Skjerp deg selv du, anonym. De fleste dekker seg til, det er ikke bare mine erfaringer jeg snakke om. Kan ikke ta æren for begrepet "blåsprengt svett ammempupp", den tilhører Otto Jespersen Gjør den? Æsj, jeg visst jeg ikke likte OJ
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #70 Skrevet 2. september 2010 Skjerp deg selv du, anonym. De fleste dekker seg til, det er ikke bare mine erfaringer jeg snakke om. Gjør den? Æsj, jeg visst jeg ikke likte OJ Jeg skjerper meg ikke forde du forteller meg hva jeg skal gjøre.Makt behovet dit ovenfor andre mennekser får du la gå utover dine unger, ikke på en chatt.Jeg har sett mange brette ut puppa jeg.Men siden du ikke har sett det så er ikke det sant?
Harlekin Skrevet 2. september 2010 #71 Skrevet 2. september 2010 Jeg skjerper meg ikke forde du forteller meg hva jeg skal gjøre.Makt behovet dit ovenfor andre mennekser får du la gå utover dine unger, ikke på en chatt.Jeg har sett mange brette ut puppa jeg.Men siden du ikke har sett det så er ikke det sant? Jeg har aldri sagt at det ikke er sant, men at det ikke gjelder flertallet av mødre som ammer. Jeg har ikke fortalt noen hva de skal gjøre, jeg har kommet med en vennlig oppfordring. Bare la vær å følg den da, i steder for å komme med personangrep.
Gjest Rosemor Skrevet 2. september 2010 #72 Skrevet 2. september 2010 (endret) Jeg lurer virkelig på hvor disse mødrene som ikke er diskrete befinner seg. Jeg har ferdes i "ammemiljøet" lenge, og jeg har ikke sett en eneste som ikke dekker seg til. Jeg har sett en god del som ikke dekker seg til, blant annet i miljøet til noen av venninnene mine ser det ut til å ha sperrer på dette området i det hele tatt, "det er jo så naturlig". Den mest ekstreme av dem tar og klargjør for amming før hun i det hele tatt tar opp barnet (blotter brystet, finner fram gulpeklut, og så henter opp barnet), ammer, tar barnet opp til skulderen for å rape (fremdeles med brystet blottlagt), legger ned barnet, og så dekker hun seg til. Dette gjør hun hver gang hun skal amme, uansett om hun er hjemme hos seg selv, hjemme hos venner, eller på kafé. (Hun er også av dem som går på do med åpen dør, også når hun er borte.) De andre er ikke like ekstreme, men også de har tendens til å la barnet rape mens brystet er blottet, selv i offentligheten, fordi det "gir brystet en mulighet til å lufttørke". Men generelt settt ser jeg at "blotting" av brystet vanligvis er ganske utilsiktet, ofte fordi barnet er så stort at barnet vrir på hodet for å følge med på det som skjer rundt. Endret 2. september 2010 av Rosemor
Gjest kary Skrevet 2. september 2010 #73 Skrevet 2. september 2010 jeg tenker ingenting over offentlig amming, men synes det er ganske kjipt med de som trekker frem hele puppen med "dårlig" teknikk når jeg skal spise. om noen slenger frem hele puppen mens jeg er hjemme hos dem på besøk, kunne jeg ikke brydd meg mindre sålenge jeg er alene. men når den dukker opp i kaffeselskapet hvor man sitter å har en voksen samtale, da..... poenget er jo at ikke alle babyene finner helt frem i starten, og de kan surre litt. dermed blir det både suggel, kanksje litt gulping og melkesøl/smatting etc. det er ikke OK på et spisested, eller cafè for den saks skyld. enhver baby på 6 mnd klarer fint å ta flaske dersom det blir for mange timer ute. og nei, en baby klarer fint vente 20 minutt på mat dersom den har fått rett før man gikk hjemmefra, og den klarer helt fint få flaske som alternativ. dersom man er så ofte i store folkemengder over lengre tid med en baby uten mulighet for å sette seg litt avskjermet(eks midt på vinteren), så får man finne rutiner deretter. finn en cafè som har litt avskjermet område, ha med teppe for å skjule, sett deg med ryggen mot de som spiser, og øv deg hjemme på å ikke kave unødvendig med foreberedelsene. min søster ammet lenge uten at jeg så puppen overhodet, fordi hun hadde fokus på å skjule best mulig. gikk så greit atte, ingen som reagerte på det. derimot hadde hun uvanen med å skifte bleie rett på sofaen, falt ikke like godt i smak.....
Jens Skrevet 2. september 2010 #74 Skrevet 2. september 2010 Forde resturang er ett litt finere sted der man gjerne ikke kommer i godbuksa og onepacen,da trenger man heller ikke å sitte å amme. er ikke alle resturanger som har sånne bortgjemte kroker som dere snakker så godt om. Folk som ikke bryr seg kommer heller aldri til å sjønne at det ikke er så gøy at naboen sitter å ammer når man sitter å spiser en bedre middag. 6 mnd gamle babyer hører ikke til på en fin restaurant.
Jens Skrevet 2. september 2010 #75 Skrevet 2. september 2010 Nå syns jeg du drar det litt vel langt. At en baby spiser er ikke det samme som tissing, promping, sex og nakenhet. Det er ikke annerledes enn når du spiser, faktisk. Det er visst heller bare du som har merkelige fantasier om hva amming er. Det er da ganske naturlig at ungen skal rapes etter han/hun har spist, og det vil jeg gjerne slippe å høre når jeg spiser en bedre middag.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #76 Skrevet 2. september 2010 enhver baby på 6 mnd klarer fint å ta flaske dersom det blir for mange timer ute. og nei, en baby klarer fint vente 20 minutt på mat dersom den har fått rett før man gikk hjemmefra, og den klarer helt fint få flaske som alternativ. Enhver baby tar ikke flaske nei! Dersom det er lenge siden man gikk hjemmefra er 20 min en uendelighet for en liten baby. Ser for meg alle de som da vil himle med øynene og tenke sitt om moren når babyen hylskriker etter mat.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #77 Skrevet 2. september 2010 Det er da ganske naturlig at ungen skal rapes etter han/hun har spist, og det vil jeg gjerne slippe å høre når jeg spiser en bedre middag. Det er da ikke alle babyer som må rape etter å ha spist! Dessuten er det svært få av dem som raper som fulle sjømenn slik at de forstyrrer noen på nabobordet. Jeg ser derimot mange andre grunner til at småbarn kanskje ikke bør tas med på finere restauranter enn at de tilfeldigvis må ammes mens de er der, men det er en annen diskusjon.
Meridian Skrevet 2. september 2010 #78 Skrevet 2. september 2010 Altså, jeg kan forstå når det blir så ekstremt som at noen blottlegger puppen fullstendig, at det ikke "passer seg", men om noen ammer på vanlig måte uten å blottlegge puppen helt, så gjør da ikke det noe? Er vel en viss forskjell og stille seg oppå restaurant-bordet og rope SE PÅ MEG!!! og slenge litt med ammepuppene før man setter seg ned å ammer babyen og det blir helt stille... enn når man diskret legger babyen inntil puppen og ammer. Ofte har det foregått så diskret at jeg ikke har fått med meg at andre ammer. NÅr det gjelder fisefin restaurant, så tror jeg de fleste par ordner barnevakt så de kan ha en romantisk kveld ute. Tror uansett at man ikke finner så mange ammende mødre på restauranter på kveldstid. Å gå på kafe eller restaurant om dagen, så er babyen som regel med og blir ammet. Helt naturlig.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #79 Skrevet 2. september 2010 Altså, jeg kan forstå når det blir så ekstremt som at noen blottlegger puppen fullstendig, at det ikke "passer seg", men om noen ammer på vanlig måte uten å blottlegge puppen helt, så gjør da ikke det noe? Er vel en viss forskjell og stille seg oppå restaurant-bordet og rope SE PÅ MEG!!! og slenge litt med ammepuppene før man setter seg ned å ammer babyen og det blir helt stille... enn når man diskret legger babyen inntil puppen og ammer. Er det noen overhodet i tråden som har sagt noe annet? :klø:
Edie Skrevet 2. september 2010 #80 Skrevet 2. september 2010 Ingen reagerer hvis en litt vel trent mann skulle komme inn på en cafè eller pub uten t-skjorte eller noe som dekket overkroppen. Selv om han skulle ha langt mye mer svett i armhulen enn det gjemmer seg i nærheten av puppene.. Helt off-topic, men jo, jeg reagerer på det. Det er noe av det verste jeg ser - menn i bar overkropp på en kafé eller i en butikk (til nød ok i syden eller på en strandrestaurant). Når det gjelder amming i det offentlig rom tror jeg faktisk det er få som reagerer på det. Hvor mange har hørt kommentarer om det? Tør påstå at jeg fikk flere kommentarer fordi jeg flaskematet (overhørte baksnakk flere ganger). Jeg har ingenting i mot offentlig amming, men gjør det diskré (det er nemlig ikke alle som er det) og det hører ikke hjemme på en do eller et prøverom som folk står i kø for å bruke til det det er ment.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå