Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk bra hos kiropraktoren :) Jeg viste henne notatene fra fysioen på sykehuset, og hun mente at han nå var bedre enn det som stod på arket :nigo: Hun undersøkte han nøye, og mente at hoftene var fine, men at vi fremdeles skal ta ultralyden vi har satt opp. Og hodefasongen var fin, og ikke skjev. Hun så at han hadde stramme halsmuskler, men han hadde endel bevegelighet og kunne legge hodet til begge sider, og gjorde det også selv. Hun tøyde, og gav meg beskjed om å bare løfte han opp fra sideleie og ikke når han ligger på ryggen. Hun sa at han var litt stiv i høyre fot.

Vi har ny time på torsdag. Og på onsdag skal vi til fysio.

Nå har vi hatt familieselskap her. Kjempekoselig!! :)

I morgen tenker vi oss en liten tur til venninne K. Tror jeg må ta på bæresjalet og bære han ut i bilen og inn til henne. I dag bar jeg han i bilstolen inn til kiropraktoren og det var grusomt! Jeg klarer rett og slett ikke å håndtere bilsetet med han i. Det er for tungt for meg, og jeg finner ingen behagelig stilling å bære det i. Og han veier bare ca 4 kg. :dåne: Hvordan blir det når han blir tyngre... Ser jo at folk bærer rundt på disse bilsetene hele tiden :sjenert: Det er jo innmari praktisk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg nekter å gå å bære på det bilsetet altså :dåne: Men man har jo ikke så mye valg heller. Hvis jeg bare skal en liten tur på butikken liksom :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mokkon :) God helg til deg også.

Natten har vært kjempefin :nigo::hoppe: Jeg sov i sengen fra 22.30-23.30. Deretter gikk mannen og la seg i sengen og jeg og Goffel på sofaen. Han sov helt til 1.30 før han ville ha mat. Fikk pupp liggende, og sovnet igjen etter ca 30 minutter. Ikke noe grining etterpå. Og så fikk han mat igjen i 4.30 tiden, bare 15 minutter tror jeg, og ikke noe grining. Og så igjen i 7-tiden, raskt måltid, og ingen grining :nigo: Jeg våknet da mannen dro kl 8.30, og Goffel sov videre selv med bråk. De har fjernet balkongfronten vår i dag. men så våknet han etterhvert, og var verdens blideste :nigo: Og klissvåt av tiss..... Tror kanskje vi bør gå opp en str i bleier :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin natt dere hadde da :jepp:

jeg er enig med bilstolen, grusomt å bære og jeg har en liten jente på nesten 3,5kg....så her er det bæretøy in og ut av bil og funker kjempebra<!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bilstol er det dere har..? Vi skal ha Maxi Cosi fordi den er så lett (bl a), veier bare 3,3 kilo. Men om det blir så tungt uansett at man ikke gidder bære den med seg er det kanskje ikke så viktig..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på meg sjalet nå faktisk! Må bare venne meg til å bruke det. Og vi skal jo ut en liten tur nå, så det passer bra :) Men jeg er redd han ikke skal få puste jeg :sjenert: Og jeg er redd han ikke ligger riktig.

Men han sover i det nå, så vil vel tro at alt er bra egentlig :klø:

Lurer på hvorfor lille kattungen min har vært så snill i natt jeg? Hadde forventet det motsatte siden vi hadde masse besøk i går, og det var masse støy og alle ville holde. Men han sov seg egentlig gjennom nesten hele besøket. Søvn avler søvn, kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har maxi cosi :jepp: Forferdelig tungt med baby oppi :dåne: Men ville valgt den hvis jeg var deg, for den skal visstnok være den beste i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sånn elastisk sjal??? er iallefall viktig at dem ikke får haka rett ned mot brystkassa..skal være minst en fingerbredde under haka og mot brystkassa.

puster han normalt og virker som han trives i den så er det ikke for stramt ;)

Er vel positivt at han sover når det er bråk, er bedre det en barn som våkner av alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sett på maxi cosi. Har dere med base? Usikker på om man faktisk trenger den, vet liksom ikke :klø:

Det blir fort tungt å skulle bære, men uansett er det greit å velge ett lett sete, er ett av de som jeg mener å ha lest veier 8kg+.. deeeet er altfor mye, kan jo ikke orke å bære det med en baby oppi :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke sitt bilsete kan man feste på barnevogna, tror jeg :klø: . Eller måtte man kjøpe et nytt "stativ" for å trille det rundt? Kanskje maxi cosi har en sånn løsning? Jeg er supersvak i armene, så kommer til slite noe verre med all bæringa :fnise:

Håper du har skjønt nå er at er en god mor :klemmer: . Men kjenenr jeg meg selv rett, så kommer jeg til å ha de samme tankene selv. Virker som vi damer ikke kommer unna den slags ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også sett på maxi cosi. Har dere med base? Usikker på om man faktisk trenger den, vet liksom ikke :klø:

Søsteren min sier man MÅ ha base, for det er noe makkverk å feste bilstolen hele tiden, og veldig lett å gjøre feil. Pluss at stolen uten base festes på en sånn måte at bilbeltet er i veien når du skal ta ungen inn og ut mens stolen sitter fast. Så vi skal i hvert fall ikke ha uten base.

Men vi har ikke giddet å prioritere å ha en lett bilstol, for jeg tviler på vi kommer til å orke å bære den rundt noe særlig uansett. Spesielt jeg som betennelser i armene, kommer aldri til å klare det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min sier man MÅ ha base, for det er noe makkverk å feste bilstolen hele tiden, og veldig lett å gjøre feil. Pluss at stolen uten base festes på en sånn måte at bilbeltet er i veien når du skal ta ungen inn og ut mens stolen sitter fast. Så vi skal i hvert fall ikke ha uten base.

Men vi har ikke giddet å prioritere å ha en lett bilstol, for jeg tviler på vi kommer til å orke å bære den rundt noe særlig uansett. Spesielt jeg som betennelser i armene, kommer aldri til å klare det. :sjenert:

Har maxi cosi, og ikke base (har to biler, derfor er det upraktisk med base, og har også bare isofix i den ene), men jeg syns IKKE det er vanskelig å feste i det hele tatt, det er gjort på bare noen sekunder, så det er tydeligvis smak og behag :) Kan være enig i at bilbeltet er i veien (det er over der bena er), men det blir en vane også :)

Vi bærer henne enten bare på armen (hun elsker å titte seg rundt i butikken nå, sier ingenting :fnise:) eller så har vi med vogn eller bæretøy (Manduca) hvis vi skal på en litt lengre shoppingrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har base :jepp: Syns det er veldig greit og praktisk! Vi gav 2400 for setet og base. Det er lurt å følge med på tilbud :)

Maxi Cosi passer faktisk på Stokkevognen :nigo: Må bare ha en adapter til 350 kr. Men jeg tenker at hvis jeg først skal ha med vogna kan jeg likegodt bruke bagen istedenfor ;)

Vi har vært hos ei venninne i dag. Og vi var en liten tur på nærsenteret etterpå. Fikk så mange blikk og også noen kommentarer når jeg gikk med sjalet. Bare positivt altså :) Møtte en kollega også, og fikk vist han frem så vidt det var. Ikke lett å se så mye av han nedi sjalet :fnise:

All den skrikingen han ikke holdt på med i natt, har han tatt igjen nå :dåne: Har aldri sett han så sinna før som i heisen på vei opp til leiligheten vår. Jeg ble nesten redd. Nå er det mannen som har han til 23.30, men jeg hører han jo allikevel, her jeg sitter i andre enden av sofaen :rolleyes: Lurer på hva han er så sinna for :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir fort tungt å skulle bære, men uansett er det greit å velge ett lett sete, er ett av de som jeg mener å ha lest veier 8kg+.. deeeet er altfor mye, kan jo ikke orke å bære det med en baby oppi :dåne:

Det er det letteste setet ja og man trenger ikke base nei :) men blir tung med baby oppi ja, men sånn er det bare. Det fine med maxi cosi er at det går an å få kjøpt sånn trillestativ til det, bare å klikke på stolen så har du liksom en sånn mini sportstrille og man slipper og få vondt i armene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et skikkelig temperament, denne lille kladden :jepp: men jeg tolker det som regel som sulten jeg da :sjenert: Og han tar puppen, men det gjør de vel muligens uansett. Hva gjør man når de er overtrøtte da...?

Swaddling fungerer veldig bra, men jeg er redd han blir varm. Han var pakket inn i natt, da han sov så godt, men han har vært pakket inn andre netter også, og vært sinna. I natt skal han være pakket inn, så får vi se hvordan natten blir. :)

Ellers vurderer vi å gå over til str 2 i bleier. Har veldig mye lekkasjer syns jeg. Men vi har en pakke igjen med nr 1 som vi bruker opp først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtrøtte babyer... ja... det er et slit.. i alle fall her. Har ingen gode råd på det, annet enn å få de til å sove... men det er jo en prosjekt det og :fnise:

Har aldri brukt str 1 på jenta vår. Gikk rett på str. 2 og nå er vi på str. 3, heldigvis ikke opplevd lekkasje enda, men når hun brått er 6 kg er det greit å ha litt større bleie om innholdet skulle bli i store mengder :ler:

Swaddling fungerer ikke her.... ikke å pakke inn i alle fall.... shhhhhe lyden blir hun stille av, men det er der og da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...