Gå til innhold

Pupsilures verden


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Jeg vekket mannen 9.30 og ba han avlaste meg. Så jeg sov i tre timer i sengen :nigo: Det trengte jeg!

Bestevenninnen min ligger på sykehuset med rier nå :hoppe: Kanskje det gjorde utslaget at hun holdt og dullet med lille Goffel i går. Kan jo hende at hun produserte noen hormoner da?

I morgen kommer helsesøster på besøk hit. Er så redd for at det er skikkelig bråk akkurat når hun skal komme, og at jeg får kjeft :sjenert: Hvis det bråker rett før hun kommer får jeg bare ringe ned å si at vi kommer dit istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært endel sutring i natt. Goffel har hatt masse luft i magen. Jeg har jo så vidt begynt å kutte ut enkelte matvarer, og var ganske forsiktig i går. Men det ble veldig mye eplejuice, så nå har jeg en liten mistanke om at det var det. Ellers spiste jeg brød, hamburgerrygg, smør, røkte pølser, pasta, spaghettisaus, knekkebrød og brunost. Tror det var alt.

Det var bedre å sove på sofaen i natt, for vi planla litt bedre så jeg hadde puten min, og laken under meg. Men jeg savner dyne altså :sjenert:

Jeg syns bæsjebleiene har begynt å luke litt mer. Men det kan være luktesansen min som er forsterket også. Har opplevd noen dager da jeg har ekstremt god luktesans! Sist på sykehuset. Var skikkelig plagsomt. Måtte ha mannen på minst en meters avstand, selv om han var ren og fin, og uten noe parfyme. Sært.

Jeg syns også at det ser ut som bæsjen er litt slimete og noen partier som er mørkere. Har sett det i to dager nå. Skal spørre helsesøster om det etterpå når hun kommer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag er min faste veiedag, og i dag veier jeg 63,9. Goffel er to uker gammel i dag :rødme:

Og bestevenninnen min ligger å presser akkurat nå, hvis ikke jenta hennes har kommet allerede :hjerte: Fikk flere oppdateringer i natt. Siste var 8 cm åpning i 1-tiden og vannet var tatt. Gleder meg til å se henne!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du og bestevenninnen din får barn så tett! Bor dere i nærheten av hverandre også, så det er lett å trille sammen og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jenta hennes født :hoppe: Fikk bilde og hun var så skjønn :hjerte:

Vi bor ca 15 minutters kjøring unna hverandre. Regner med at vi kommer til å møtes ganske mye. Vi har bil begge to, så går nok greit å kjøre til hverandre for å gå tur :) Veldig koselig med venninner med barn altså!

Min andre venninne testet dessverre negativt i dag etter første prøverørsforsøk :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at går bra i dag, og at Goffel legger godt på seg :)

Så koselig med en venninne som nettopp har født da :hoppe: Og så er det bare å håpe at den andre venninnen din kommer etter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du og di venninne har jevngamle barn! :) Moro å ha noen en kan trille med og besøke.

er du/skal du være med i barselgruppe?

vet ikke om det er noe en får tilbud om eller om en ordner sånt selv? :)

krysser fingrene for at det klaffer snart for den andre venninnen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om pølser er noe å reagere på :vetikke: Men det kan godt hende altså. Jeg syns det er veldig vanskelig å skulle kutte ut masse mat, men jeg gjør det jo allikevel, liker ikke at lillegull har vondt i magen :kose:

Jeg er med i en privat startet barselgruppe. Var på treff for et par dager siden. Vi er 8 stk. Et par av de er ikke gravide, men venninner av de andre.

Og helsesøster lurte på om jeg ville være med på barselgruppe på helsestasjonen. Takket ja til det :Nikke:

Jeg og Goffel har sovet i et par timer. Det var godt! :nigo:

Vi fikk gave av jobben til mannen i dag. Albert Åberg body :ler:

Skal straks spise fiskepinner og poteter. Ellers i dag har jeg spist brød, smør, skinke, roastbeef, baguette, majones. Og drukket saft med sukker. (verdens bedte bringebærsaft, som kjøpes i brus-butikker!! :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsene kan de reagere på....er vel noe med krydret mat.....

MEN skulle bare anbefale at du trenger ikke kutte ut alt på en gang.....da vet man liksom ikke hva dem reagere på heller......anbefaler å spise akkurat som du ønsker, så kutter du en og en ting ut om gangen....går fort å se om dem reagere eller ikke ;)

Hva med å forsøke spedbarnsmassasje for magen til Goffel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, albert åberg!! så gøy :)

kan tenke meg det er greit å være sammen med andre småbarnsmødre :)

du får mange gode tips her ser jeg, men er nok moro å møte noen i det virkelige liv også! :ler:

sjekka ut det sjalgreia du skreiv om. virker greit! var det swabbling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg deg på mine innlegg :) As always of course! :klem:

Gleder meg til å følge Goffel og deg videre - hvordan er det å være nybakt mamma? :hjerte:

Håper alt står bra til med deg etter keisersnitt og alt, og at du føler deg nogenlunde trygg i rollen som mamma til nydelige Goffel :)

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsene kan de reagere på....er vel noe med krydret mat.....

MEN skulle bare anbefale at du trenger ikke kutte ut alt på en gang.....da vet man liksom ikke hva dem reagere på heller......anbefaler å spise akkurat som du ønsker, så kutter du en og en ting ut om gangen....går fort å se om dem reagere eller ikke ;)

Hva med å forsøke spedbarnsmassasje for magen til Goffel?!

Ja, det er jo krydder i pølser :dåne: Dette blir vanskelig merker jeg ;) Ja, jeg masserer magen hans ofte. Det som hjelper best er å dytte beina opp mot magen, da får han ut masse luft :jepp:

ååå, albert åberg!! så gøy :)

kan tenke meg det er greit å være sammen med andre småbarnsmødre :)

du får mange gode tips her ser jeg, men er nok moro å møte noen i det virkelige liv også! :ler:

sjekka ut det sjalgreia du skreiv om. virker greit! var det swabbling? :)

Swaddling :jepp: Det fungerer kjempebra her :nigo:

Da har jeg deg på mine innlegg :) As always of course! :klem:

Gleder meg til å følge Goffel og deg videre - hvordan er det å være nybakt mamma? :hjerte:

Håper alt står bra til med deg etter keisersnitt og alt, og at du føler deg nogenlunde trygg i rollen som mamma til nydelige Goffel :)

Stor klem :klem:

Det er rart å være mamma. Slitsomt, men koselig. Jeg syns han er verdens vakreste baby :kgbaby: men kan bli skikkelig lei noen ganger når det blir mye skriking og jeg gjør så godt jeg kan. Spesielt om natten.

Det går veldig bra etter keisersnittet. Har svært lite vondt, og kan røre meg som jeg vil :) Har ikke tatt smertestillende på noen dager nå. Gjør nesten ikke vondt når jeg tisser lenger heller. Det er så vanvittig deilig å være meg selv igjen uten den store magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Småkjekset :klem:

Vi la oss 23 i går, sov til 2. Mating og hyling fra 2-4. Våknet igjen 7. Og sov fra 9-11. Så jeg har fått 8 timers søvn :)

Nå kommer straks mamma og mormoren min på besøk. Mormor har ikke sett han enda. Og etterpå kommer kanskje venninne med 7-åring på besøk. Jeg har laget vaffelrøre :)

Goffel ligger i den elektriske husken sin. Deilig å få litt fri :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...