Gå til innhold

Pupsilures verden


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk natta?? siden han sov så mye i går?

Likte ikke bading :klø: her sovner vår omtrent hehe......var han rolig før dere bada han eller var han kansje sulten eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du blir frustrert når han gråter og dere ikke vet hvorfor eller hva man kan gjøre for å få han til å stoppe. Håper det blir bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta har vært sånn halvveis grei. Våknet mye, men ingen hysterisk gråting. Men endel småsutring.

Han likte å bade forrige gang, så tror nok bare det var tilfeldig, pluss at det ble så klønete, og han merket nok at jeg var stresset.

Nå har jeg vært å kjøpt meg brystpumpe! Medela swing. Har bestilt fryseposer på eBay. Sjekket prisen på apoteket. Nesten 200 kr for 20 stk :hakeslepp: :hakeslepp: På eBay gav jeg 150 for 50 stk. :nigo:

Har hatt barnevakt til lille gullet mitt i dag ;) 1,5 time hos tante mens jeg kjøpte pumpen. Orker bare ikke å ta han med meg. Føler meg ikke komfortabel med å håndtere bilsete til å bære han i, og risikere masse skriking mens vi er ute... Er ikke helt klar for det enda, så da stilte tante veldig villig opp som barnevakt.

Følte meg litt slem, for jeg hadde ingen problemer med å gi han fra meg :flau: Syntes bare det var deilig å få litt fri. :sjenert:

Er spent på å prøve pumpa jeg! Må bare sette meg litt inn i hvordan jeg gjør det, og koking og slikt.

Burde sove nå, men det er så vanskelig. Når han endelig er stille vil jeg helst gjøre andre ting. Se på tv, internett, ting i huset... Og så våkner han nok når som helst :rolleyes:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et rart spm fra meg her... fryseposer??

kjøper man det i forhold til pumping av morsmelk? :)

godt du har hatt en roligere dag i dag :) var nok heller unntaket enn regelen at han gråt under badinga :)

kjekt med familie som stiller opp, er kanskje ikke alle som tør passe en så nyfødt? kommer nok an på personen, jeg hadde blitt redd :):ler:

er utrolig moro å følge med her! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryseposer brukes for å fryse morsmelk ja :jepp: Man kobler de rett på pumpa, og den er merket opp ml, og plass til å skrive dato :) Veldig greit å fryse ned så man har til man skal en tur til frisøren eller noe, og noen må passe han :)

Jeg hadde aldri turt å passe en nyfødt! Turte nesten ikke å holde bestevenninne-babyen, som var en dag gammel på fredag, engang, selv om jeg er veldig vant til babyer nå :ler: Men tanta til Goffel er veldig glad i barn, og har ingen problemer med å passe dem. Hun har vært litt barnevakt for små babyer selv, og har en 7-åring selv :) Er veldig glad for å ha henne! Hun bor rett i nærheten, og vil helst passe han så mye som mulig :nigo:

Koselig at du liker å følge med, Mokkon :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt og sliten :grine: Jeg skulle gitt mye for en god natts søvn :sjenert: Angrer på at jeg ikke nøt det mer på slutten. Tok det for gitt, tenkte ikke så mye over at det snart var slutt. Men nå er det altså slutt. Har sovet max tre timer sammenhengende hver natt de siste 18 dagene. Og ikke ser det ut til at det vil endre seg på en stund heller. Vet ikke når det er vanlig at de sover litt flere timer av gangen jeg? :vetikke:

Har fått vite at rehabiliteringen er helt slutt i midten av desember. Så da er det hvertfall ikke noe mer bråk. :) Godt å ha en dato . Piggingen, som bråker mest, kommer til å ta ca 18 arbeidsdager, og starter nok snart. Gruer meg. Kan man bruke hørselsvern på babyer?

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pupsilure

Føler akkurat det samme til tider med søvn.....utrolig frustrerende å ikke ha mer sammenhengende søvn.....men prøv å se på det "positive"....Goffel legger på seg fordi du gir han melk når han trenger og er faktisk en liten periode av livet dette pågår da.

Tror det varierer litt "når" dem sover lengre strekk....altså varierer etter babyer....men de sier at mødrer som ammer minst 1 gang om natta holder produksjonen bedre og derfor klarer å amme lenger ;)

Jeg hadde gjort alt for å ha kunnet nyte tiden som gravid, men som du vet så fikk jeg så å si aldri det til....syntes du gjorde MASSE i graviditeten så var ikke helt ubrukt tid :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så faktisk at de har hørselvern for barn/babyer på Barnas Hus på Alnabru! (Jeg mener i hvert fall at jeg så det?? :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en kjip natt :Gjesp:

La oss 22. Våken for mating, bleieskift og skriking fra 24-04. Våken igjen fra 5.30-6.30. Og så våknet vi jammen meg igjen 7.30. Da var bleia våt igjennom igjen. Var det i 3 tiden også.

Har prøvd å sove nå, men han har vært så urolig. Og nå er han helt rolig og ligger å titter rundt seg, men vil ikke sove. Syns ikke jeg kan sove mens han er våken heller. Så da hentet jeg likegodt laptopen og mat, og skrudde på tven.

Håper virkelig det blir litt søvn på meg snart! Er skikkelig sliten.

Takk for tipset, Cypress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da :kose:

Når han er våken og skriker er han da sulten???økedager??

ofte sover ikke Bumba fra 6 tiden når hun vil ha mat....da legger vi hun mellom oss i senga og lar henne tulle og være våken mens vi sover litt videre......hun skriker ikke da, men om hun mister smokken da blir hun sur til en av oss gir hun den igjen :lol:

Kan ikke mannen din ta en ettermiddag Goffel på en laaaang trilletur eller noe og så kan du få ta en varm dusj å sove litt?? hjelper det innimellom ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er økedøgn jeg :vetikke: Virker jo som han tar puppen uansett så.

Joda, mannen min kan godt ta han noen timer på kvelden så jeg får sove. Han har gjort det flere kvelder. Blir nok nødt til det i dag også :jepp:

Nå ligger han og sover så søtt. Skulle gjerne sovet jeg også, men han bør ha bleieskift ganske snart, og det er straks tid for mat igjen. Er så kjipt å vite at man blir vekket igjen etter kort tid... Men kanskje jeg burde gjøre det allikevel :sjenert:

Ja. Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ganske slitsomt ut med liten baby, men jeg gleder meg masse likevel jeg :rødme:

Får håpe dere snart får noen roligere netter, uten mye skriking og sutring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til det blir bedre! :jepp:

Akkurat idet jeg klappet sammen laptopen våknet han :ler: Men vi sovnet etter litt mat og ny bleie. Og jeg har sovet i ca to timer :nigo: Trengte det.

Ellers må jeg si jeg er litt glad akkurat nå. :hoppe: Den høye boringen begynte for en halvtime siden, og Goffel sov seg igjennom det!! :tommelsmil: De har nå boret tre ganger i noen minutter av gangen, og han har ikke reagert noe på det! Men må finne ut om det kan skade hørselen hans. Det er veldig høyt! Har to dyr her som jeg er bekymret for hørselen til også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har begynt med minifom dråper, og han liker dem tydeligvis :jepp: Slurper dem i seg og ser fornøyd ut :ler: Vi har begynt med d-vitamin dråper også. Fikk en flaske av helsesøster da hun var her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Goffel takler boringen så bra! Da er det nok lettere for mamma å takle det og.. :)

Tenkte spørre deg om du bruker tøybleier..? Synes å huske at du snakket om å bruke det, men mlig jeg husker feil? Klarer ikke helt å bestemme oss hva vi skal gjøre her.. Leste på nett om flere som syntes det var så mye mindre lekkasje på natta med tøybleier. Det høres jo litt greit ut egentlig.. I alle fall når de sover litt lenger om gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår sov også lite i begynnelsen, pleide å våkne ca hver tredje time om natten, men nå har hun sovet natta gjennom i en god stund (først sover hun vanligvis fra 19 eller 20 til 22 eller 23, og så legger vi oss etter hun har fått mat, og da sover hun til 5-6 og noen ganger faktisk 8-9-tida :)), så det kan nok hende det bedrer seg snart :) Men nå har hun fått MME i tillegg til MM da, og det sies jo at de sover lengre når de får MME (metter lengre), så det kan jo være noe i det også?

Nå er det vel ikke nødvendig, men så hørselvern for babyer på Clas Ohlson også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Goffel takler boringen så bra! Da er det nok lettere for mamma å takle det og.. :)

Tenkte spørre deg om du bruker tøybleier..? Synes å huske at du snakket om å bruke det, men mlig jeg husker feil? Klarer ikke helt å bestemme oss hva vi skal gjøre her.. Leste på nett om flere som syntes det var så mye mindre lekkasje på natta med tøybleier. Det høres jo litt greit ut egentlig.. I alle fall når de sover litt lenger om gangen! :)

Nei, vi bruker ikke tøybleier. Vurderte det, men har slått det fra meg. Bleier er jo blitt så billig nå også så ;) Skulle gjerne gjort det for miljøet sin skyld, men orker ikke all vaskingen :sjenert:

Snuppa vår sov også lite i begynnelsen, pleide å våkne ca hver tredje time om natten, men nå har hun sovet natta gjennom i en god stund (først sover hun vanligvis fra 19 eller 20 til 22 eller 23, og så legger vi oss etter hun har fått mat, og da sover hun til 5-6 og noen ganger faktisk 8-9-tida :)), så det kan nok hende det bedrer seg snart :) Men nå har hun fått MME i tillegg til MM da, og det sies jo at de sover lengre når de får MME (metter lengre), så det kan jo være noe i det også?

Nå er det vel ikke nødvendig, men så hørselvern for babyer på Clas Ohlson også :)

Å, så godt å høre! :) Så nesten for meg at det kom til å være slik i et år jeg :fnise: Kan så lite om babyer... Får håpe vi blir like heldige om et par måneder! :jepp:

Bra, da skal jeg sjekke ut clasohlson. Syns det er greit å ha i hus i tilfelle borringen blir verre enn det har vært i dag, eller han reagerer på det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...