Gå til innhold

BareBea og LilleBea

BareBea

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg kunne godt ha tatt litt av kvalmen din jeg. :sjenert:

Har foreløpig kun de ømme puppene og forholde meg til, og når det går opp og ned er det lett å få panikk.

Men jeg skjønner at det er slitsomt. Har du prøvd f.eks. seabands?

Skal vi dele litt? :gjeiper: eller forresten det er egentlig ikke kvalmen som er det verste. Føler jeg greier å holde den litt unna med å proppe i meg mat støtt! Og forrresten kan kvalmen enda komme til deg også :)

Har ikke prøvd seabands enda.. tenkte å prøve.. har du?

Uff da :troest: Jeg har desverre ikke så mange tips, men her kommer iallfall en :klem:

Håper du snart føler deg i litt bedre form, og at dagen i dag er litt bedre!

tusen takk for klem! Jeg er faktisk bedre idag! :enig:

Huff. Får håpe det bedrer seg etterhvert, da. Har lest flere steder her inne at det hjelper å småspise. Ha salt kjeks eller rosiner ved senga som du spiser litt av før du står opp... Det kan jo hende det hjelper? :klemmer:

Jeg spiser mye mer iløpet av en dag enn hva jeg pleier.

Idag morges spiste jeg noen salte kjeks før jeg gikk i dusjen. Stod opp litt tidligere også så jeg hadde tid til å sitte meg ned innimellom. Og det hjalp!! :)

Var så deilig å ha en litt bedre dag idag. Har vært en lang og tung uke. Nå gleder jeg meg masse til helg!! :)

håper til det er lenge til jeg kommer med sutre innlegg igjen, det er godt å få skrevet det ned men alikevel er det fælt å ha det slik og klage, er tross alt dette vi har villet så lenge!!

Tenk, 6 uker imorgen.. syntes tiden går seint.. men er vel best i nyte det! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, formen er ikke noe særlig :syk:

Skal bli så utrolig godt med helg nå, må prøve å lade opp batteriene. Dersom denne formen skal vare helt til uke 12 har jeg et forklaringproblem etter hvert..

6 uker idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag var jeg glad jeg hadde fri gitt!

Spiser superchips og drikker cola. Jeah for et kosthold! :gjeiper: er det eneste jeg får ned. Superkvalm idag. Vi må ut og gjøre noen ærend og sambo sa så fint, tror vi må ha en plan over hva vi skal for spørs hvor lenge denne "superenergien" din virker :fnise: Da hadde jeg faktisk vært i dusjen og kledd meg uten å måtte ligge meg nedpå. Litt høy på pæra jeg da! :jepp:

Nå skal jeg ut og kjøpe meg superchips :plystre: , og seabands. Håper det virker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg vært hos legen. Sykemeldt. Fikk beskjed om å holde meg i ro og tenkte på meg selv. For nå var jeg tydelig sliten. Håper dette gjør underverker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Så synd at du skal føle deg så dårlig da. Litt rolige dager vil nok få deg til å føle deg bedre. :klemmer:

Takk andemor. Jeg gleder meg til å bli godgravid :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres deilig ut med sykemelding og late dager hjemme :) Selvom det er synd du skal føle deg så dårlig! Du får bruke dagene til å pleie deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med sykemelding og late dager hjemme :) Selvom det er synd du skal føle deg så dårlig! Du får bruke dagene til å pleie deg selv :)

Ja, akuratt nå har jeg ikke noe annet valg enn late dager hjemme. Håper dette blir kortvarig, er så langt dager å ligge på sofaen hele tiden! :enig:

Jeg gleder meg såå til jeg har litt mer energi igjen. Orker jo ingenting. Har sett mer på tv disse dagene enn hele året! Late meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det var bra med en sykemelding mocci! Jeg var heldig der :)

Idag har jeg en bedre dag enn på lenge. Det føles så utrolig godt! :biggrin: Jeg har fått meg en dusj :dusje: litt mat (tørt knekkebrød vel å merke :gjeiper: ) og sitter mer enn jeg ligger i sofaen!! :fnise: bare tankegangen min idag er mye bedre. Den har vært grufull de siste dagene :sukk:

Men tror jeg skal ta det veldig med ro idag også. Overvurderer formen gjerne. Går fra sofaen til kjøkkenet for nå skal jeg virkelig få gjort noe, men snur halvveis i svime og svimler meg på sofaen igjen. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med deg? Blitt noe bedre?

jo takk, syntes det går bedre for hver dag som går. Men holder meg helt i nærheten av sofaen :)

Men jeg er konstant uvel. Har vært det i to uker nå. Lurer på hvor lenge det skal vare. Til uke 12? Det er 5 uker til.. og den tanken skremmer meg..

en liten :danse: for 7 uker! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idag har vi fortalt det til mine foreldre. Stas det. :biggrin:

Vi fant ut vi måtte si det siden vi skulle være litt med de idag og jeg var så dårlig at jeg for det meste holdt sofaen. Men min mor sa hun så det på meg med en gang. Er noe med ansiktet som endrer seg. Ikke vet jeg. Men var litt godt å få luftet det selv om jeg fortsatt syntes det var tidlig nok.

Hun hadde også vært veldig dårlig med meg så har vel en sammenheng med at jeg også er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god bedring :klem: Bra at du tok det alvorlig og gikk til legen. Slapp av og ikke stress med når du skal tilbake på jobb - det gjorde jeg, og ble enda dårligere av å stresse. Sjekka de blodprosenten din hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god bedring :klem: Bra at du tok det alvorlig og gikk til legen. Slapp av og ikke stress med når du skal tilbake på jobb - det gjorde jeg, og ble enda dårligere av å stresse. Sjekka de blodprosenten din hos legen?

Jeg merket det var mange kg som lettet fra mine skuldre idet jeg fikk sykemelding og jeg slapp tenke på å gå på jobb på nesten to uker. Er vel det stresset som gjør ting verre.

De sjekket ingenting sist, jeg fikk sykemelding og noen tips om ingefær og vitamin b6. Så håper de sjekker meg litt mer på onsdag. Og jeg har jo så klart en drøm om at de skal si at jeg mangler ett eller annet vtamin eller noe sånn at problemet blir fikset lett. For jeg har lyst til å begynne å glede meg over dette nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt :klemmer: Tenkte mest på blodprosent i forhold til svimmelheten du nevnte - og så kan man bli veldig slapp og trøtt av lav blodprosent også. Ville tatt en tur innom og sjekka det, jeg! Kvalmen har jeg dessverre ikke noe råd for, bortsett fra at kvalmestillende kan hjelpe noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt :klemmer: Tenkte mest på blodprosent i forhold til svimmelheten du nevnte - og så kan man bli veldig slapp og trøtt av lav blodprosent også. Ville tatt en tur innom og sjekka det, jeg! Kvalmen har jeg dessverre ikke noe råd for, bortsett fra at kvalmestillende kan hjelpe noen...

jeg skal ta å høre om blodprosenten i morgen. Hvordan måler de den? Med blodprøve?

Kjedelige dager dette. Men har ikke andre muligheter enn å ligge stak ut på sofaen. Jeg håper jo litt at de skal finne ut ett eller annet i morgen min tør ikke håpe for masse på det.. blir vel ny sykemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprosenten finner de ved hjelp av blodprøve, ja. De måler hemoglobin i blod enten ved å ta prøve fra finger, eller fra blodåre i armen. Prosenten beregnes ut fra kroppsvekt tror jeg. :) Men kanskje blodtrykk kan være lurt også? Vi gravide har jo ofte litt lavt blodtrykk i begynnelsen av svangerskapet, og det gjør en jo lett svimmel og slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprosenten finner de ved hjelp av blodprøve, ja. De måler hemoglobin i blod enten ved å ta prøve fra finger, eller fra blodåre i armen. Prosenten beregnes ut fra kroppsvekt tror jeg. :) Men kanskje blodtrykk kan være lurt også? Vi gravide har jo ofte litt lavt blodtrykk i begynnelsen av svangerskapet, og det gjør en jo lett svimmel og slapp.

Håper de tar blodtrykket også jeg da. Håper de sjekker det meste når jeg først er der og formen er som den er.

Jeg lurer egentlig litt på hvordan jeg skal komme meg ut dørene til lege i morgen tidlig. Er vant med å gå rett fra sengen til sofaen jeg nå. Og den minste stress så blir jeg skikkelig dårlig. Jeg føler meg ikke klar for å jobbe igjen hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...