Gå til innhold

BareBea og LilleBea

BareBea

Anbefalte innlegg

Huff... Du får ta vare på deg selv. :klemmer: Satser på at legen din tar flere analyser, for det er jo mye som kan føre til at man er slapp. Har du spydd mye i det siste? For da bør du ta elektrolytter også, for å se til at du har nok vann og salter i kroppen... (kremt... Jeg legger meg oppi alt, skjønner du... Men det er godt ment. :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer egentlig litt på hvordan jeg skal komme meg ut dørene til lege i morgen tidlig. Er vant med å gå rett fra sengen til sofaen jeg nå. Og den minste stress så blir jeg skikkelig dårlig. Jeg føler meg ikke klar for å jobbe igjen hvertfall!

Dette hørtes veldig kjent ut, ja! Jeg holdt på å kollapse på veg til legen flere ganger - og jeg har 3 min å gå til legekontoret... Men kom deg dit på en eller annen måte (ta taxi om du må), og ta med urinprøve. Be om at urinen sjekkes for ketoner.

Hvis du har kasta opp mye og er dehydrert så kan det hende du må legges inn... men det ser legen din an. Jeg vet ikke hvor dårlig du er nå, men første gangen jeg ble lagt inn holdt jeg på å besvime på venterommet. Be om å få legge deg ned et sted før det går så langt. :sjenert:

Håper du snart føler deg bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk andemor og sushi. Godt dere passer på meg! :klemmer:

Da har jeg vært hos legen! Det gikk jo egentlig bra det. Ble sykemeldt i tre (!) uker. Da skal jeg inn igjen på sjekk. Tatt masse blodprøver men har ikke fått svar på noe der enda. Litt protein i urinen men ikke noe de ville gjøre noe med foreløpig.

Vært en tur innom på jobben også. Fortalte det til de nærmeste. De bare lo da de så meg så det forstod hvorfor jeg ikke kunne være i jobb. Så det var godt å komme hjem på sofaen igjen! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BareBea!

Takk for hilsen i min dagbok. :jepp: Har skummet kjapt gjennom din dagbok. :popcorn: Gratulerer med graviditeten også på selveste julaften, så koselig.

Håper at formen din kommer seg etter en stund nå da. Du får bare ta tiden til hjelp og pleie deg selv godt underveis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese om hvordan det går med deg og den lille spiren :)

Håper alt går fint :klem:

Joda, det går fint. Passer godt på spiren :)

8 uker idag faktisk. Juhuu!! :hoppe:

Måtte de neste 4 ukene gå fort! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 8 uker :hoppe:

Håper du har en fin helg, BareBea, og ta vare på deg selv de neste 3 ukene nå! :klem:

Ja vi har late dager her nå. Herlig! :)

Formen er heldigvis på bedringens vei. Bank i bordet! :)

Er i min tredje uke sykemeldt nå og har heldigvis en stund igjen. Er ikke i stand til noe annet. Når jeg får legge opp dagene mine selv med mat og jeg bare kan ligge når jeg ønsker det så går det tålig bra.

I går var vi i bursdagsbesøk og vi fortalte det til mine brødre. Ble stor stas det. Idag håper jeg at vi får reist til svigers så vi får fortalt det der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at du er gravid før nå jeg! :gjeiper:

Gratulerer masse på etterskudd! :blomst:

KJedelig at du er i så dårlig form da, men nå er det ikke sååå lenge igjen til 12 uker og bedre form. Høres ut som du får slappet av i alle fall :fnise:

Ticker må du ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er bedre! :klem:

Ja formen er stigende. Herlig! :)

Så bra at formen er på vei oppover, håper den fortsetter å stige :klemmer:

Håper jeg også. Virker lovende hvertfall :)

Jeg har ikke fått med meg at du er gravid før nå jeg! :gjeiper:

Gratulerer masse på etterskudd! :blomst:

KJedelig at du er i så dårlig form da, men nå er det ikke sååå lenge igjen til 12 uker og bedre form. Høres ut som du får slappet av i alle fall :fnise:

Ticker må du ha! ;)

Joda, er visst gravid. Oi, litt rart å si det. Eller skrive det. :gjeiper: Men takk skal du ha! :tommelsmil:

9 uker idag. Wee!! :transe:

kanskje på tide å få seg en ticker da ja. Har liksom skubbet fremfor meg alt som gjør dette litt sånn "reelt" Litt fordi jeg syntes alt bare var pyton da jeg var så dårlig. En del dårlig samvittighet for det.. :tristbla: og litt fordi det er litt skummelt... :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev et langt innlegg så forsvant alt da jeg skulle publisere det. :oppgitt:

Litt kortere versjon..

Formen er stabil, er bedre men jeg gleder meg utrolig til å bli som jeg var før. Håper det er snart :)

Var på bursdagsfest hos naboen igår. Godt å komme seg ut og se folk. Er dørstokkmila som er verst, når jeg først er kommet ut er det ganske greit. Men blir fort sliten så godt å komme hjem igjen også :)

Men altså, jeg har fått meg et bukseproblem. Har ikke gått opp igjen de 3 kiloene som forsvant i starten, men er skikkelig oppblåst og øm over magen. Godt jeg skal være hjemme en liten stund til og kan sløve i joggebukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lite som skjer her. Formen er stabil. Putter i meg mat hele tiden. Konstant sulten. Har ikke noe særlig matlyst så kunne tenkt meg litt mindre sultfølelse :gjeiper:

Var en liten tur ute igår og handlet bursdagsgave samme med min kjære. Godt å komme seg litt ut, men blir fort sliten. Sovner i bilen hjem :fnise:

Måtte handle meg litt nye klær. Får jo ikke på meg buksene lengre. Alt strammer over den superømme magen min. Så ble en lang tunika og en lang cardigans så jeg kan gå med til tights. Kommer til å slite med klær når jeg skal på jobb igjen hver dag og før jeg kan bruke mammatøy. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes helgene er superherlige selv når jeg går sykemeldt :fnise:

Er snart 10 og en halv uke, tiden går fort da! Men jeg klarer ikke helt å sleppe ned skuldrene og ha helt tro på at dette skal gå bra. Det har vel med at jeg er altfor masse på internett og leser om dette, og der står så klart mye mer om det som galt enn det som ikke går galt. Min kjære har gitt meg leseforbud nå :fnise:

Ellers skal jeg til lege imorgen, satser egentlig på at jeg blir friskmeldt. Så da er dette siste dagen hjemme og jeg er i noe lunde form så bør vel egentlig nytte på å gjøre litt husarbeid. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er på vei oppover, det må være en god følelse. :blomst: Kjenner at det i hvertfall gir meg håp om at det kan faktisk endre seg når man nærmer seg uke 12. Det kjennes ikke slik ut innimellom.

Ha en fin dag som husmor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok lurt å ikke lese for mye på internett, ja! Det er så lett å finne alle skrekkhistoriene! Samtidig er det jo spennende å lese om det som skjer i de her kroppene våre, da.. :sjenert: Ei jeg kjenner har alliert seg med ei venninne, så denne venninnen googler det som skal googles først, for så å luke ut det som er "gravide-trygt". :fnise:

Ha en fin dag! Hyggelig å lese at formen er såpass bra at du orker husarbeid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er på vei oppover, det må være en god følelse. :blomst: Kjenner at det i hvertfall gir meg håp om at det kan faktisk endre seg når man nærmer seg uke 12. Det kjennes ikke slik ut innimellom.

Ha en fin dag som husmor :nigo:

Ja, uke 12 føles ganske så fjernt iblandt.. er ikke der enda jeg heller, men vi nærmer oss for hver dag :)

Det er nok lurt å ikke lese for mye på internett, ja! Det er så lett å finne alle skrekkhistoriene! Samtidig er det jo spennende å lese om det som skjer i de her kroppene våre, da.. :sjenert: Ei jeg kjenner har alliert seg med ei venninne, så denne venninnen googler det som skal googles først, for så å luke ut det som er "gravide-trygt". :fnise:

Ha en fin dag! Hyggelig å lese at formen er såpass bra at du orker husarbeid! :klemmer:

Det derre venninnetrikset var jo helt supert da. Hehe, og jeg skjønner absolutt at det var behov for det :)

Vel jeg jublet vel litt for tidlig idag, det endte med oppkast. Vet ikke om jeg gjorde mer enn jeg tålte eller hva det var. Det kommer helt plutselig. Men er heldigvis bedre nå :)

Nå er det straks :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det var jo ikke noe særlig. Da vil jeg tro at legen mener at det er behov for det. Du får ta det rolig hjemme du, da. Hvis du føler deg bedre, så er jo det bra bare det! Så kan du pusle med litt koselige sysler hjemme i det minste!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...