Gå til innhold

Kiris tanker


kiri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt å høre at det går bra med deg!

Hvis dere skal bruke alt på leilighet, blir det mye mindre å betale i mnd enn det dere gjør idag når dere leier regner jeg med.

Har dere utvidet området dere ser på, eller ser dere mest på samme området? Har roet oss litt vi, men følger fortsatt med. Har jo blitt så kresen at det er svært lite visninger å dra på... Vurderer faktisk bittelitt å flytte ut av byen, men vet ikke helt om jeg er innstilt på pendling... Iallfall ikke ennå, når det blir aktuelt med barn prioriterer jeg kanskje større plass, hage og nærhet til skoler etc høyere enn nå som vi er to og vil ha det enklest mulig med avstand til jobb og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skönt att det går bra.

Det är klokt att titta på många lägenheter innan man slår till - jag har dock aldrig lyckats med det. Har inte tittat på lägenheter som inte varit intressanta, och har nästan genast hittat en lägenhet jag blivit förälskad i :ler:

Ha det gott Kiri... jag skulle vilja ta en fika med dig, det känns som en evighet sen vi träffades på KG-träffen. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jo ikke sikkert de tar den på forkjøpsrett? Vært på noen visninger i det siste vi hvor folk "psyker ut" andre med å si at denne skal vi ha ja. Svært få av de som har bydd i det hele tatt (og det var på selveier-leilighet)

Hvor i byen er leiligheten da? Funnet leilighet vi vil ha vi også, men venter til selger blir desperat og selger oss leiligheten billig siden ingen andre har bydd på den. Frykter at det er folk som venter på å ta den på forkjøpsrett også...

Lykke til iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt med bonus! Alltid välkommet med extra pengar och när det hänger ihop med något man gjort. :D

Hur fungerar förköpsrätten? varför får de den så där automatiskt om två veckor? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkjøpsretten fungerer slik at om noen med lavere TOBB-medlemsnummer, noen som allerede bor i borettslaget eller noen som har nær slekt som bor i borettslaget kan gå inn i avtalen istedenfor Kiri og Jop om de ønsker dette. De har ca to uker på seg til å kreve dette.

(Veldig irriterende system! Særlig siden pappa hadde veldig lavt medlemsnummer, men ikke betalte etter at han kjøpte seg hus. Hadde han betalt på det videre hadde jeg kunne arvet nummeret og kunne fått hvilken som helst TOBB-leilighet i Trondheim på forkjøpsrett...)

TOBB=Trondheim og omegn boligbyggerlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... jag förstår systemet. Bra om man sitter med de låga numren men irriterande när någon annan utnyttjar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi mistet selvfølgelig leiligheten. Det var jo det vi trodde, men da ingen hadde tatt den fredag morgen øynet vi plutselig et håp. Firsten gikk ut i dag kl 12.

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Det var synd med leiligheten! Skulle gitt mye for et lavt medlemsnummer! Men - kanskje dere har funnet drømmeleiligheten ikveld? Skal ikke på visning før i neste uke vi... Har ikke noe hastverk, har jo det fint her. Alle som hører at vi ser etter større leilighet spør om jeg er gravid... (Er ikke det! Mener det er lettere å flytte mens vi bare er oss to, og at det er bedre å se nå som vi ikke har hastverk og tar overilte beslutninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Kiri!

:vinke:

Smugleser dagboken din, men er ikke flink til å legge igjen hilsen. Tiden går så fort, det føles som det er mange år siden vi var på treff, selv om det bare er et år.

Synd med leiligheten, men dere finner sikkert en bedre snart. :Nikke:

Jeg kan også anbefale babysvømming. Vesla mi elsker det, hun dykker som en proff allerede.

Ha en super påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsen, Tiny og Chica. Hyggelig at dere er innom.

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Synd med leilighetene! Krysser fingrene for at det ordner seg fort for dere! Hvis det er noen trøst så har ikke vi funnet noe ennå heller.

Kjenner meg igjen i det å være ustrukturert på jobb. Har satt meg som mål å skrive en liten to-do liste for neste dag før jeg drar fra jobb. På den måten kan jeg være effektiv fra morgenen av og ikke somle med å finne ut hva jeg skal begynne med. Jeg har en ganske selvstendig jobb, men det jeg gjør påvirker mange, så det er om å gjøre å huske alt - til rett tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Härligt med uppdatering Kiri - jag har tänkt på dig!

Det är snart ett år sen vi sågs... oj vad tiden går!

Hoppas ni får tag på en lägenhet snart. Det är otroligt skönt att bo bra och få fixa med eget hem!

ooppps..- jobbet kallar... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lmari

Åh, så herlige planer. Jeg elsker en sånn sniktitt inn i hva folk tenker om livet sitt. Det er inspirerende, du har mange like tanker som meg, og så satte du meg i gang med noen nye også. Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med lmari - härliga planer. Jag blir lite avundsjuk/jalusi över att se allt du vill och inte vill.

Jag borde göra en likadan, känner frustration över klädsstil och rensar ur garderoben allt för ofta. I går slängde jag skjortan och byxorna jag hade på mig när jag kom hem - trivs inte i dem... men vad ska jag köpa i stället?

Behöver fler skor.

Måste göra nåt med håret

Måste bestämma mig om karriärsväg och jobb. Byta arbetsgivare? eller bara byta inriktning?

När ska vi skaffa nästa barn?

jag ska nog sätta ihop en sån lista - men inte just nu på jobbet. måste jobba lite :S

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Chica

Håper alt står bra til? Lenge siden du har vært her inne!

Skulle bare snike meg innom og si at vi har kjøpt oss leilighet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...