Gå til innhold

Kiris tanker


kiri

Anbefalte innlegg

Hva ønsker jeg denne våren? Hva ønsker jeg å få ut av livet mitt og min livssituasjon? Hvilke mål har jeg og hva vil jeg fylle fritiden med? Hvordan vil jeg at hverdagen skal være? Og helgene?

Håper vi får kjøpt oss bolig i løpet av våren, med innflytting til sommeren.

Håper vi finner en bolig så vi ikke må ta opp fult lån. Håper det er et hus som kun trenger kosmetisk oppgradering og som har fin beliggenhet.

Håper jeg kommer inn i et bra treningsmiljø.

Jeg vil gå ned flere kilo i vekt og få bedre kondis og større muskler.

Jeg vil spise mer frukt og grønt som mellommåltider.

Jeg vil ha sunne middager.

Jeg vil få minien i stand. Gjøre alt det som må gjøres og finne en sveiser.

Bestille det som må bestilles.

Jeg vil gjøre noe aktivt for å få venner. Følelsen av at man vil finne på noe i helgene, men ikke har noen å ringe, er ikke god.

Jeg vil bli flinkere til å invitere folk på hverdagsmiddag. Utleierene feks. Starte middagsklubben igjen med E.

Jeg vil være mer ute i helgene. Går turer ved vannet og inne i landet når det blir mer vår.

Jeg vil bli med H på fjellet og reise til Valdres i påska. Etter påske vil jeg begynne å ta helgeturer til Kragerø. Jobbe i hagen og lese bøker. Brenne bål og fyre i peisen.

Jeg vil finne meg en båt vi begge kan være mannskap på.

....Og akkurat nå vil jeg gå på visning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Härligt med uppdatering. Så skönt Karibien lät!

Lycka till med vårens planer Kiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Håper vi får kjøpt oss bolig i løpet av våren, med innflytting til sommeren.

Håper vi finner en bolig så vi ikke må ta opp fult lån. Håper det er et hus som kun trenger kosmetisk oppgradering og som har fin beliggenhet.

Dette har nå gått i oppfyllelse

:klappe::hoppe::hoppe: :enig_anim: :enig: :rosasmil:

Føles rart at vi som nesten alltid har leid en "hybel" nå har 4 soverom, loftstue, hage, garasje og et typisk "kataloghus". En blanding av lykkelig og skummel følelse på en gang. Og vi som ikke engang har katt...

Gleder meg som en unge til å male og innrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skråtak i 2 etg som gjør rommene veldig små. (Fatter ikke hvorfor de ikke har bygd huset 50-100 cm høyere.) Vi betalte 2,190mill, så prisene er bedre her enn i trh. Har sendt deg skrytelink.

En ting jeg har lært til neste gang Minien skal vinterlagres er at den skal rengjøres svært godt, ikke settes med håndbrekket på og ha en papp-plate under motoren for å se etter oljelekkasje.

Minien skulle hentes fra Oslo i går, men hun likte seg vist godt i den garasjen, for alle hjula var helt låst. Ikke sjans i havet til å rikke den én cm engang. Festlige greier...

Neste gang skal jeg fortelle henne at vi har garasje på det nye stedet vi skal bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis till husköp! Det låter mysigt.

*vill också ha sånt hus (eller Mannen vill)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømte om rom med skråtak når jeg var liten jeg. Vokste opp i leilighet med kjedelig firkantet rom.

Bilen blir sikkert glad for garasje ja, solgte den forrige bilen min når vi flyttet - var ikke garasje dit vi flyttet. Tror garasje er det første vi ser etter den dagen vi skal kjøpe noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen.

Vi har vært på visning i et annet hus i samme gate og her ble "hyggelige naboer" og "gode naboforhold" trukket fram som et salgsargument.

Det samme skjedde denne gangen hvor det til og med fulgte med en pensjonist over veien som alltid er ute og måker snø i vår innkjørsel før andre våknet. Vi tenkte ikke stort over dette annet enn at det var bra. Nå har vi forstått hvorfor godt naboskap ble nevnt hver gang i dette området.

____slettet___

Hadde det ikke vært for at vi begge jobber sammen med folk som bor i samme gate, hadde vi ikke trodd spesielt på det som annet enn et salgstiks. Men det skal vist være unormalt bra miljø her.

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

travelt på jobb. Lange dager. Mye ansvar. Gøy, men krevende.

Får virkelig prøvd meg nå som resten av ledelsen er på ferie eller er syke.

Minner meg selv om at jeg ikke vil bli anleggsleder og ha dette ansvaret og alle ballene i lufta bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive

Men det går for en periode?

Går det greit ellers kiri?

Innom en god klem, og ønsker deg en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ellers går det greit. Jeg jobber mye og trives velidg godt i min nye jobb. Mye av dette er nok fordi jeg trives godt sammen med sjefen og føler jeg bidrar. Går veldig mye om dagen og ordner opp i praktiske ting. Liker det. Har vel neppe gått under 13000skritt noen av dagene denne uka.

Denne uka har jeg jobba 10-13 timer hver dag utenom mandag. Så da er det liksom ikke så mye som skjer utenom...

Kjenner jeg er sliten nå. Skal bare gå en låserundt før jeg drar, men burde vært innom her flere ganger i helga for å sjekke låsingen. Burde også hatt oversikt over hvem som skal jobbe i helga. Vet om noen, men sikkert ikke alle.

I dag skal jeg hjelpe foreldrene mine med å hente en ny sofa. Vi skal få den gamle. De likte nemlig godt at jeg har kjører jobbens lille lastebil i helga...

I morgen skal vi til Kragerø med svigermor for å se på et utbygg de har laget. En liten do på 2 m2 som ble bygd under et utbygg (hadde altså tak). De har montert en spesiell do og dette lille utbygget kom på vanvittige 130'000kr. Skal sies at selve "domaskinen" kosta 25' men likevel. Ikke akkurat gratis å ha hytte på en øy når materialer ol skal fraktes. Skal bli deilig å komme ned dit. Har gledet meg til det lenge, siden den hytta er en av bonusene ved å flytte sørover.

På mandag kommer heldigvis de tre formennene tilbake, men anleggslederen er fortsatt borte. I dag var dagen hvor 4 av 6 var borte og mye som falt på meg. Han andre er litt "tysker i hodet", men vil ikke legge ut om han her.

Også ja: på onsdag skrev vi kontrakt på huset og betalte forskuddet. Gikk tilfeldigvis forbi noen fine utestoler på salg. Fikk 6 stoler (de siste!) til litt mer enn det vi fant én sånn stol for i Kragerø. Ikke samme merke, men like gode å sitte i. Sambo er i sving med å finne billigste bank og det er bra for jeg tenker veldig lite på hele greia. Merkelig egentlig, jeg som jobber med bygg og alt, men nå tar jobben opp alt.

Sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...