Gå til innhold

Kiris tanker


kiri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du er i bedre form idag!

Har klart å dra med meg sambo på visning jeg og nå, og han virker bittelitt interesert i å kjøpe noe større. Men er ikke bare bare å finne noe vi vil ha, er blitt litt kresen etter å ha bodd flere steder og funnet ut hva vi vil ha og ikke. Når den lista begynner å bli lang er det vanskelig å finne noe vi har råd til som tilfredstiller kravene våre!

Høres ut som du har planlagt småbarnsforeldreperioden bra. Er det noe du selv har tenkt på, eller er det noe dere har kommet fram til i fellesskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klem:

I bland är det så... galet... allt sammans. Och ju mer man tänker på det dessto rörigare blir det och mer galen blir man - över allt. Och när tankarna väl börjat snurra drar de med andra tankar tills det är en galen lavin som rullar - av egentligen ingen anledning alls

Laviner stannar - ibland snabbt och förödande, ibland är de bara små snöras. Det bästa av allt är att det bara är tankar...

Ta det lugnt och tänk på en sak i taget. Skriv upp en lista? Det kan hjälpa till för att reda ut tankarna.

Det ordnar sig vettu Kiri. Det ordnar sig!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann

Så den leiligheten dere hadde tenkt å dra på visning på. Så bra ut den ja. Var på visning i samme borettslaget for ikke sååå lenge siden, var litt mindre den leiligheten (67 m2 tror jeg.) Du kan trøste deg med at det knapt går an å prate når man sitter på verandaen, for trafikken støyer sånn. Vi har egentlig slått fra oss den siden av byen pga snøen/trafikkmengden til og fra jobb, men for meg føles det som alle leilighetene som er til salgs ligger der... Er kanskje noe annet når man har lyst til å bo der. Du finner sikkert bare leiligheter der jeg vil bo;-)

Ikke for å skuffe deg, men nå nærmer jula seg, og tviler på at dere rekker å ta over en ny leilighet før det. Husk at på mange borettslagsleilgheter skal forkjøpsretten prøves først etc (har dere husket å melde dere inn i TOBB?). Merkes at jula nærmer seg da, veldig lite leiligheter som blir lagt ut for salg.

Du får nyte fridagene i jula, som jobbe alle dagene jeg. Kommer sikkert til å være stille på jobb, men har man brukt opp ferien så har man brukt opp ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ha lett tilgjengelighet til omkjøringsveien, men ikke på Byåsen/Heimdalsiden, for der er det kø både morgen og ettermiddag. Nardo/Moholt og øst for byen er det vi ser mest på. Har jo leilighet idag, så det er ikke noe stress, men finner vi noe vi liker og har råd til så ser vi ikke bort for å flytte.

Har våre krav vi og ja:

*plass til oppvaskmaskin

*plass til vaskemaskin i leiligheten

*ok standard, er ikke så glad i å pusse opp

*mulighet for vedfyring

*veranda med tak over og ettermiddagssol (helst med veranda på begge sider, men det er det begrenset med leiligheter i Trondheim som har, spørs om vi har råd til rekkehus

*ikke første etg, vil kunne sove med vinduene åpne og føle meg trygg + golvkaldt

*plass til barnevogn i yttergang eller noe sånt

*ok parkering for to biler, gjerne garasje eller motorvarmer

*minst to soverom, gjerne 3

Det var det jeg kom på i farten... Så du skjønner vi kommer til å lete ei stund...

Blir litt dyrere med Moholt/Eberg etc da, enn Sverresborg. Men dere stiller litt bedre økonmisk enn oss da, vi har ikke annen egenkapital enn det leiligheten her har steget i verdi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på deg når vi var på visning på Sverresborg, var flere par der. Det slo meg plutselig at det var jo faktisk det var mulig at du var en av de andre som var der:-)

Jeg er 24 år gammel. Jobber som sekretær i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL ALLE SAMMEN :nisse:

NÅ FORLATER VI BARTEBYEN OG KJØRER SØROVER FOR Å FEIRE JUL MED FAMILIEN. GLEDER MEG!::nisse::nisse::nisse::nisse::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

8 tantebarn er vel mange :o Selv har jeg to herlige nevøer, og håper egentlig ikke det blir flere i nærmeste fremtid... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såna idioter det finns!

Visst bör man säkra en byggarbetsplats så att obehöriga inte råkar gå förbi och in av ren nyfikenhet och hamna mitt i nåt farligt - men upp i en kran "råkar man" aldrig hamna bara sådär!

Skönt att din väninna fick bra besked på fosterprovet. jag tänkte ibland på hur det skulle vara att få ett barn med downs syndrom. Det är en verkstad, en dagverksamhet, för vuxna utvecklingsstörda/med downs brevid vårt kontor. Glada och härliga människor - men jag tror inte någon önskar sig ett sådant barn - hur härliga de än är när man väl har dem.

Vet du, det är härligt att få drömma om inredning. Tänk om vi bodde nära varandra - då skulle jag fråga dig om råd vettu.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"Åh Kiri :) " var min första tanke när jag såg mailet om inlägg i dagboken...

var är du? Saknar dig.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...