AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1981 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg synes at dobbeltimer var utrolig greit, og hadde nesten bare det, annet enn de siste gangene før oppkjøring, da hadde jeg et par-tre enkeltimer for å hole det "varmt". Tok meg 4 mnd fra jeg startet å kjøre, til jeg fikk lappen, og tror jeg til sammen for alt betalte 25 000 kr. Det ER dyrt, men da synes jeg det er lurt å bruke pengene fornuftig. Jeg hadde en dobbeltime i uken, i to-tre måneder kanskje, og bare det kom på rundt 15000. Men for meg, var det en god måte å gjøre det på. Dyr, ja, huff, men nå er jeg ferdig. Lykke til! Takk! Jeg er allerede på godt over 60.000 kr, og kjørelæreren sa jeg må beregne å bruke ca 100.000 kr på lappen. Har holdt på 1 år. Ingen å kjøre med privat så da blir det dyrt. Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 28. april 2014 #1982 Del Skrevet 28. april 2014 Takk! Jeg er allerede på godt over 60.000 kr, og kjørelæreren sa jeg må beregne å bruke ca 100.000 kr på lappen. Har holdt på 1 år. Ingen å kjøre med privat så da blir det dyrt. Anonymous poster hash: 804c8...09c Ajj, såpass ja. Når man ikke har noen å kjøre med på fritiden, så blir det dyrt ja. Kjenner flere som har måttet betale mye nettopp av den grunn. Det er litt leit. Jeg har foreldrene som er relativt gode og rolige sjåfører, så jeg har lært mye av dem, og det er jeg veldig takknemlig for. Håper du snart kommer i mål, og at kjørelæreren din tar feil! Bare husk å ta det med ro, og ikke tenk på at kjørelæreren er noe annet enn en passasjer som passer på. Det er ikke en lærer slik vi tenker på det fra skolen. Han kan ikke gi deg straffer! Det er noe du betaler for, og du har rett på å bli behandlet godt, og å få valuta for pengene. Dersom du for eksempel føler at kjørelæreren din ikke lærer deg noe en time, kan du faktisk si ifra at dette synes du ikke at du lærte noe særlig av, annet enn at du fikk kjørt litt, så neste gang ønsker du at han eller hun legger opp til en time hvor du går igjennom ting du ikke kan og får øvd deg på dem. For 700 kr bør du få noe for pengene dine! Grunnen til at jeg skriver alt dette, er fordi jeg synes det er ganske snodig av kjørelæreren din å beregne hele 40 000 kr mer. Det er over 50 kjøretimer det! I løpet av det bør du kunne lære deg masse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 29. april 2014 #1983 Del Skrevet 29. april 2014 åherreGUD. Besto oppkjøringen idag, med 0 feil! Er i ekstase! Kjørt i hele dag etter det! :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 30. april 2014 #1984 Del Skrevet 30. april 2014 åherreGUD. Besto oppkjøringen idag, med 0 feil! Er i ekstase! Kjørt i hele dag etter det! :D Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2014 #1985 Del Skrevet 30. april 2014 åherreGUD. Besto oppkjøringen idag, med 0 feil! Er i ekstase! Kjørt i hele dag etter det! :D Så gøy! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1986 Del Skrevet 30. april 2014 åherreGUD. Besto oppkjøringen idag, med 0 feil! Er i ekstase! Kjørt i hele dag etter det! :D Meget bra. Grattis. Nå er det bare å gi glampen i bånn og skaffe deg noen prikker på førerkortet. Anonymous poster hash: 05b25...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 3. mai 2014 #1987 Del Skrevet 3. mai 2014 Meget bra. Grattis. Nå er det bare å gi glampen i bånn og skaffe deg noen prikker på førerkortet. Anonymous poster hash: 05b25...9df Hva i all verden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1988 Del Skrevet 4. mai 2014 Kjøretime på tirsdag. Finpusser på dette med kjøring på motorvei. Men jeg kjører så utrolig vinglete av en eller annen grunn.. fikk tips om å se langt fram men likevel vingler jeg. Ser vel ut som jeg fyllekjører hehe. Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 4. mai 2014 #1989 Del Skrevet 4. mai 2014 Kjøretime på tirsdag. Finpusser på dette med kjøring på motorvei. Men jeg kjører så utrolig vinglete av en eller annen grunn.. fikk tips om å se langt fram men likevel vingler jeg. Ser vel ut som jeg fyllekjører hehe. Anonymous poster hash: 804c8...09c Prøv å ikke tenk på det, du vingler jo mer du tenker på det. Prøv også å fokuser på å at du skal ha den mørke stripen under deg (den som er midt på i kjørebanen din) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1990 Del Skrevet 4. mai 2014 Prøv å ikke tenk på det, du vingler jo mer du tenker på det. Prøv også å fokuser på å at du skal ha den mørke stripen under deg (den som er midt på i kjørebanen din) Ok, du mener å holde seg midt i kjørebanen? Føler meg skikkelig teit, de andre bilistene må jo tro at jeg er helt mongo.. i Oslo sentrum kjører jeg derimot perfekt i følge kjørelæreren min. Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2014 #1991 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Prøv å ikke tenk på det, du vingler jo mer du tenker på det. Prøv også å fokuser på å at du skal ha den mørke stripen under deg (den som er midt på i kjørebanen din) Hva mener du med mørk stripe under bilen? Jeg har kjørt bil i mangfoldige år og har aldri lagt merke til noen mørk stripe i kjørebanen. Derimot gule og hvite skillestriper retter jeg meg etter. Endret 4. mai 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 4. mai 2014 #1992 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Hva mener du med mørk stripe under bilen? Jeg har kjørt bil i mangfoldige år og har aldri lagt merke til noen mørk stripe i kjørebanen. Derimot gule og hvite skillestriper retter jeg meg etter. Trøtt når jeg ordlegger meg ser jeg. Du vet veibanen, hjulspor asfalt hjulspor. Gjerne så er asfalten litt mørkere. Ps. jeg retter meg etter de hvite linjene, men holdet et øye på det "mørke" i veibanen for å se at jeg ikke ligger å vingler. Endret 4. mai 2014 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2014 #1993 Del Skrevet 4. mai 2014 Trøtt når jeg ordlegger meg ser jeg. Du vet veibanen, hjulspor asfalt hjulspor. Gjerne så er asfalten litt mørkere. Ps. jeg retter meg etter de hvite linjene, men holdet et øye på det "mørke" i veibanen for å se at jeg ikke ligger å vingler. Slik å forstå. Da er jeg med . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 6. mai 2014 #1994 Del Skrevet 6. mai 2014 Da blir det glattkjøring i juli på meg. YES! Snart ferdig og klar for oppkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applecider Skrevet 6. mai 2014 #1995 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei, uff.. jeg har oppkjøring på fredag allerede. Jeg sliter med nerver og har gruet meg til hver eneste time med kjørelærer gjennom straks ett år. Hun gjør meg SÅ nervøs og er en såpass dårlig pedagog at jeg måtte ta det opp med henne og true med å slutte. Jeg hadde byttet skole hvis det var mulig. Uansett, straks oppkjøring og jeg har ingen å øvelseskjøre med. Jeg skal ha en kjøretime umiddelbart før oppkjøringen på fredag og gruer meg både til å bli hudfletta av lærern og til å bli overnervøs på oppkjøringa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 6. mai 2014 #1996 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei, uff.. jeg har oppkjøring på fredag allerede. Jeg sliter med nerver og har gruet meg til hver eneste time med kjørelærer gjennom straks ett år. Hun gjør meg SÅ nervøs og er en såpass dårlig pedagog at jeg måtte ta det opp med henne og true med å slutte. Jeg hadde byttet skole hvis det var mulig. Uansett, straks oppkjøring og jeg har ingen å øvelseskjøre med. Jeg skal ha en kjøretime umiddelbart før oppkjøringen på fredag og gruer meg både til å bli hudfletta av lærern og til å bli overnervøs på oppkjøringa! Jeg vil bare si lykke til. Vet alt om hvordan det er å ha en kjørelærer som ikke funker. Det var derfor jeg gav opp første gangen. Steng henne ute og fokuser på kjøringen. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lech Skrevet 7. mai 2014 #1997 Del Skrevet 7. mai 2014 20 dager til jeg har oppkjøring! Gleder meg jeg, skal bli deilig å bli ferdig med lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1998 Del Skrevet 7. mai 2014 20 dager til jeg har oppkjøring! Gleder meg jeg, skal bli deilig å bli ferdig med lappen! Hva om du stryker. Da er du ikke ferdig.. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lech Skrevet 7. mai 2014 #1999 Del Skrevet 7. mai 2014 Hva om du stryker. Da er du ikke ferdig.. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Gidder ikke gå å tenke på at jeg stryker. Ja, jeg kan bli så stressa at jeg driter meg loddrett ut og derfor stryker. Men jeg klarer å kjøre bil, jeg kan reglene, og jeg gidder ikke stresse med at jeg kan stryke. Jo mer jeg stresser med det, jo verre blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2000 Del Skrevet 7. mai 2014 Helt enig, bare slapp av og nyt turen. Du har fortsatt 20 dager på deg til å øve og forberede mer, så det går nok helt fint. Er bare 1 type hinder: deg selv. Sensor spiller også stor rolle, men når man først får en god og hyggelig, så er jo halvparten allerede gjort. Jeg har oppkjøring på motorsykkel den 10. juni og har ikke engang begynt å kjøre i gatene og trafikk. Egentlig er det jeg som burde stresse, men vet det ikke kommer godt ut av det. Frykter det verste at jeg må velge et av to onder: enten utsette den igjen eller prøve etter beste evne. Spørs selvsagt hvor langt vi kommer nå ila 4 uker. Anonymous poster hash: dff7a...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå