Timseh Skrevet 16. oktober 2011 #362 Skrevet 16. oktober 2011 I blant er det greit å ha litt mage, ja (som Å være gravid). Da har vi veldig forskjellig navnesmak ikke det at jeg liker maximilian og chrisander, men er ikke så altfor glad i typisk norske navn og jeg synes Noah er fint isak og Jacob er veldig flotte navn. Vet ikke om du synes det samme kjeft litt på svigermor
benni Skrevet 16. oktober 2011 #363 Skrevet 16. oktober 2011 Mange fine navn der da Jeg liker alt mulig. Liker gamle norske navn, men liker og mange poppisnavn, desverre.. Hater at mange navn er på topp For er litt sånn at jeg helst ikke vil ha et navn som 3 andre i klassen har.. Men mange fine bibelske navn. Liker godt både Noah og Lucas, men er litt for populære for min del. Men Isak er veldig fint syns jeg Og Johannes Fyyy fy til svigermor. Men heldigvis var det bare ei morgenkåpe da, det gjør liksom ikke så mye om den er litt for stor som du sier. Hadde vært litt verre om det var ei vanlig kåpe...
silverdoe Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #364 Skrevet 17. oktober 2011 Hipp hurra for 36 uker i går :strix : :klemmer : Tusen takk! I blant er det greit å ha litt mage, ja (som Å være gravid). Da har vi veldig forskjellig navnesmak :fnise : ikke det at jeg liker maximilian og chrisander, men er ikke så altfor glad i typisk norske navn og jeg synes Noah er fint :sjenert : isak og Jacob er veldig flotte navn. Vet ikke om du synes det samme :fnise : kjeft litt på svigermor :fnise : Ja, kan hende vi har litt forskjellig navnesmak Men eg syns både Isak, Jakob, Lukas og Noah er veldig fine namn, det er berre det at dei er så innmari populære! Så då er det så maaange som heiter det, og då syns eg det blir kjedeleg Ei bekjent av meg har to sonar, og dei heiter Noah og Lukas..berre for å bekrefte mitt synspunkt Men dette blir vaaanskeleg ja.. Mange fine navn der da : ) Jeg liker alt mulig. Liker gamle norske navn, men liker og mange poppisnavn, desverre.. Hater at mange navn er på topp :skratte : For er litt sånn at jeg helst ikke vil ha et navn som 3 andre i klassen har.. Men mange fine bibelske navn. Liker godt både Noah og Lucas, men er litt for populære for min del. Men Isak er veldig fint syns jeg : ) Og Johannes : ) Fyyy fy til svigermor. Men heldigvis var det bare ei morgenkåpe da, det gjør liksom ikke så mye om den er litt for stor som du sier. Hadde vært litt verre om det var ei vanlig kåpe... Ja, eg også vil ikkje ha namn som 3 andre i klassa har..og då blir nok både Lukas og Noah utelatt Bibelen har maaange sprø namn, men også mange fine! Syns SSB i tillegg til å ha 10-på-topp-liste over namn også burde ha 10-på-bunn-liste! Kanskje eg hadde funne nokon der?! Ja, eg tek ikkje så tungt at morgonkåpa blir for stor. Svigermor er relativt gammal, så ho rota nok berre litt då ho skreiv ned størrelsen (sjølv om eg presiserte sikkert 10 gongar at den skulle vere i xl.. ) Men ja, det hadde vore mykje verre om det var ei dyr vinterkåpe f.eks!
Timseh Skrevet 17. oktober 2011 #365 Skrevet 17. oktober 2011 Ja, det er kjedelig at navnene er såpass populære Har dere funnet noen navn dere skal velge mellom når lillemann kommer ut? Eller er ingen navn klar enda? Navn er vanskelig
silverdoe Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #366 Skrevet 17. oktober 2011 Ja, det er kjedelig at navnene er såpass populære Har dere funnet noen navn dere skal velge mellom når lillemann kommer ut? Eller er ingen navn klar enda? Navn er vanskelig Vi har kome eit liiiite stykke på veg, i helga gjekk eg nemleg gjennom namneboka og satte opp ei liste med namn eg syns er fine. Så fekk mannen stryke ut dei han ikkje likte. Så no har vi nokre namn å velge mellom, men vi aaaaner ikkje kva det blir endå.. Det verste er at då eg nemnte kva namn eg ville hatt til ei eventuell jente, då vart vi einige med EIN gong! Det skal verkeleg ikkje vere lett altså! Vi skal ha dobbeltnamn, trur eg.. Og mest sannsynleg oppkalt etter besteforeldre. Så då begrenser utvalget seg litt..det er kanskje like greit De er heldige som allereie har funne namn!
Gjest frøken am Skrevet 17. oktober 2011 #367 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Slenger meg på litt, vi skal ha dobbeltnavn Jeg har det, sønnen til sambo har det. Mamma fortalte meg at hun er så irritert på mormor - begge onklene mine har to navn, mens hun og tanten min bare fikk ett! Er enig i at man ikke skal gjøre forskjell! Har valgt navn til jente (om det blir det ), men ikke til en evnt gutt! Og vi blir ikke enige! Jeg vil ha noe litt svenskt, men sambo liker ikke de navnene Den evige navnediskusjonen..... Endret 17. oktober 2011 av frøken am
Kitsch Skrevet 17. oktober 2011 #368 Skrevet 17. oktober 2011 Er virkelig på etterskudd nå så jeg hopper likesågodt for 36+3 jeg Og du er da virkelig ikke feit Fin mage har du!
Timseh Skrevet 18. oktober 2011 #369 Skrevet 18. oktober 2011 Vi og er ganske enige om jentenavn Det skal jammen ikke være lett ned disse sta mannfolkene. Siden dere har noen navn så kan jo dere vente til gutten kommer ut og se hva han passer til Bedre å ha flere navn å velge mellom enn ingen
Gjest frøken am Skrevet 18. oktober 2011 #370 Skrevet 18. oktober 2011 Det tenker jeg og Det hender man tar ett titt på nurket, og så vet man det bare!
benni Skrevet 18. oktober 2011 #371 Skrevet 18. oktober 2011 Hahah, det skulle de hatt. Du får tipse dem om det Jentenavn er mye enklere en guttenavn. Tror vi hadde blitt mye fortere enige med jentenavn vi og. Selv om han hater favorittjentenavnet mitt, så vet jeg at han liker mange andre som jeg syns er fine
silverdoe Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #372 Skrevet 18. oktober 2011 Er virkelig på etterskudd nå så jeg hopper likesågodt for 36+3 jeg :hoppe : :fnise : Og du er da virkelig ikke feit :kjefte : :fnise : Fin mage har du! Tusen takk! Ja jenter, den navnediskusjonen er eit evig dilemma! Men vi har i alle fall ei liste no da, så får vi sjå kva vi endar opp med Det blir jammen spennande å sjå han og sjå kva namn som passar til han, eller, om vi plukker ut namn på forhånd, om det passar ------------------ I går fekk vi satt inn soveromsdøra vår, vi har sove utan dør i eit par netter no Godt å få dør igjen I dag blir det kanskje badet som får ny dør Blir sååå mykje finare med kvite dører! Skreiv også liste til fødebagen i går, både for meg, mannen og ungen. Eg trur lista var lenger enn lista for Londonturen! Eg kan jo skrive den inn her, og så kan de kome med innspel! Fødebag til meg: 3 bukser (kan vere greitt med mange, i tilfelle eg blør gjennom..)3 jakker/cardigans (til å amme i, må vere lette å ha opp og att)2 ammebh-ar4 singletar (greit å ha mange, pga sveitting)5 truser (greit å ha mange, i tilfelle eg blør gjennom)3 gode og varme sokkeparMorgonkåpeTøflerCrocsKamera og laderPC og laderMobiltelefon og laderNoko å ete og drikke (energibar, sjokolade, kjeks, frukt, vatn etc)Quizbok (viss det blir lenge å vente er dette ei ypperleg anledning til å teste kunnskapen og fokusere på noko anna.. Og TP blir litt stort å dra med seg.. )NattbindVaseline til tørre lepperAmmeinnlegg (både ull og eingongs)Tannkost og tannkremSminkeHårbørsteHårfønar?Mjukt dopapirShampo + såpeDeo + parfymeHelsekort Til mannen: Bukser (t.d. ei joggebukse)Nokre boksarar2-3 t-skjorterMobiltelefon + laderPC + laderGenserSokkarMat+drikkeCrocs/tøflerToalettsaker og barbersaker Til lisjegullet: Hentesett (jakke, selebukse, sokkar, lue, vottar)Body i str 50 og 561 smukk (berre i tilfelle..eg vil i utgangspunktet at han ikkje skal bruke smukk..)Bleiar til avreisedagenTeppeStrømpebukse Det var det foreløpig.. Noko eg manglar? Noko som er unødvendig? Eg veit ikkje heilt kva eg som mamma får og ikkje får på sjukehuset, men eg har høyrd rykter om sexy nettingtruser og gigabind, men eg tek med litt likevel. Og såpe og sånn anar eg heller ikkje om eg får. Men det ser ut som om eg skal vere vekke i 2 veker No må eg berre vaske og gjere klart det eg skal ha med! Eg må snart innsjå at det kan skje NÅR som helst! Mannen har tippa 7. november, men eg trur ikkje han kjem før 17. november, så det blir spennande å sjå kven som får rett Menstermin er 8. og ul-termin er 14... Eg blir ikkje lei meg om han kjem før tida altså, men eg gidd ikkje å bli utålmodig heilt endå
Timseh Skrevet 18. oktober 2011 #373 Skrevet 18. oktober 2011 Du har jammen meg pakket mye jeg og skulle jo egentlig ha med både truser, bind,bleier og hårføner, men har fått beskjed om at det er høyst unødvendig. Balsam? og ikke ta med deg parfyme. På KK er det i hvert fall ikke lov, vet ikke hvordan det er på sykehuset deres da.
Gjest frøken am Skrevet 19. oktober 2011 #374 Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Ja det var mye! Men jeg innser jo at den er prikk lik min egen liste! Sånn har det alltid vært - pakker for tre uker til én helg på hytta... Tror det jaggu er bedre å ta med for mye enn for lite! En liten sak jeg tenkte å ta med utenom er noe skikkelig energi kickere I tilfelle man er rett og slett rævkjørt og utslitt. Tviler på at sykehuset har sånne supre energibarer Endret 19. oktober 2011 av frøken am
silverdoe Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #375 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, det ser kjempemasse ut! Men eg tenker at det er betre å ta med seg for mykje enn for lite, spesielt av klede ein kan blø gjennom..lite deilig å sitje der med joggebukse full av blod, og så har ein ikkje reserve.. :gjeiper: Eg har ikkje pakka den endå altså, dette er berre mi foreløpige forslagsliste Eg må få vaska det eg skal ha med og sånn.. Kanskje eg ikkje treng parfyme då da, viss det ikkje er lov.. Eg har ikkje høyrd noko om det.. Men kanskje det er pga allergi? -------------------- I dag øspøser det ned! I bøtter og spann! Og snøen har begynt å komme på fjelltoppane..brrr! (Godt eg har kjøpt meg ny vinterkåpe da ) Skal bort på Nav ein tur etterpå, håper på opplett akkurat då I går jobba vi litt med å sette inn dør til badet, men vi er ikkje ferdige endå.. Så viss vi skal på do oppe, så er det utan dør! Heldigvis har vi do nede i kjellaren også, for dei litt meir sjenerte Haha, eg MÅ ha inn dør der snart, eg har dofobi! Huff, men i går, då var vi ute og saga til noko vi skulle bruke under dørterskelen.. og pusen vår låg på stova og søv.. Og vi var jo vekke i kanskje 15 minutt.. Då eg kom oppatt låg ho ikkje på stova lenger.. Eg kika litt rundt omkring, og kor fann eg ho?! Jo, oppi BARNESENGA!! Ho hadde gått inn på barnerommet og lagt seg oppi den, oppå voksiposen som låg der! Ååååh, då vart eg sånn: Her har vi klart, i mange månader utan dør på rommet, å halde ho unna, og så gløymer vi å late att døra EIN gong, og då legg ho seg der!! Argh! Eg pælma ho på trynet ut døra, og ho fekk ikkje kome innatt i går.. Hmph!! Det er så irriterande..at eg gløymde å late at døra, og at ho var så rampete! Ho er jo utepus, så eg frykter jo alltid at ho skal legge frå seg småkryp oppi der da.. Eg rista posen godt, og ho låg berre oppå den, så eg trur kanskje ikkje eg treng å vaske den?! Men trekket på madrassa bør eg nok vaske.. Eg hadde tenkt å gjere det uansett. Eg håper berre eg ikkje treng å vaske posen. No må eg slutte å skrive om det, eg kjenner blodtrykket øke berre av å tenke på det
Gjest Delphina Skrevet 19. oktober 2011 #376 Skrevet 19. oktober 2011 Synes det var en del jeg! Nå skal det jo sies at jeg hadde med meg skift, i tilfelle jeg skulle sove på sykehuset der, men det ble det jo ikke noe av. Var inne på rommet jeg fødte C i, i 6 timer, og jeg vet at i Norge har man gjerne en time eller to før man fraktes til barsel. Jeg ble jo skrevet ut av sykehuset med en gang jeg hadde tisset, så.. Kanskje det er derfor jeg synes det så så mye ut? Håper uansett dere kommer til enighet på navn. Vi var enige om navnet på snuppa lenge vi. Vel, lenge nok. Hu var liksom C ganske så lenge, og er fremdeles lille C.
silverdoe Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #377 Skrevet 19. oktober 2011 Synes det var en del jeg! Nå skal det jo sies at jeg hadde med meg skift, i tilfelle jeg skulle sove på sykehuset der, men det ble det jo ikke noe av. Var inne på rommet jeg fødte C i, i 6 timer, og jeg vet at i Norge har man gjerne en time eller to før man fraktes til barsel. Jeg ble jo skrevet ut av sykehuset med en gang jeg hadde tisset, så.. Kanskje det er derfor jeg synes det så så mye ut? Håper uansett dere kommer til enighet på navn. Vi var enige om navnet på snuppa lenge vi. Vel, lenge nok. Hu var liksom C ganske så lenge, og er fremdeles lille C. Her i Ålesund er i alle fall praksisen å vere på sjukehuset i 3 døgn for førstegongsfødande (som føder vaginalt) og 2 døgn for fleirgongsfødande, så det er derfor eg har med så mykje.. Minst eitt skift pr dag, i tilfelle eg sveittar og blør mykje.. Men det ser jo ut som om eg skal på hyttetur i eit par veker! Heldige de som vart einige om namn fort! Ho passar nok det fine namnet sitt Kanskje vi berre skal vente i 6 mnd slik at staten må velge for oss?! Neida, vi skal nok bli einige, det tek visst berre litt tid..
benni Skrevet 19. oktober 2011 #378 Skrevet 19. oktober 2011 Kanskje litt mye, men har jo ingen snørring selv. Men trenger du både crocs og tøfler da? En ting jeg tenker å pakke med meg i tillegg til det du nevner er vertfall ei god og tjukk strikkejakke. Jeg er veldig frysen, og ser for meg at det kan være veldig kaldt på sykehuset. Var vertfall kaldt når jeg jobbet der. Men planen min er å dra hjem så fort som mulig. Håper virkeligen ikke jeg trenger å være der mer en en natt vertfall.. Fant og pusen min i senga til babisen her en dag. Ble så sint at jeg kokte. Men heldigvis hadde jeg lagt over et stort sengeteppe, så det var ikke krise. Men av alle plasser. Forstår ikke hvorfor Tror nok ikke du skal trenge å vaske posen. Det er da ikke så farligt. Katten har nok ikke ligget der så lenge.
Gjest frøken am Skrevet 19. oktober 2011 #379 Skrevet 19. oktober 2011 Frøken silver skal ha for god planlegging - crocs OG tøfler! Jeg har bestemt meg for å bli der i MAKS tolv timer, og så skal jeg hjem MÅ dere bli der i tre døgn, silver? eller KAN man dra tidligere om formen tilsier det?
Timseh Skrevet 19. oktober 2011 #380 Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Jeg og har med en del skift. To joggebukser og to tights en genser, en ullcardigan og en bluse pluss tre singlette og en hel del skift til min lille gutt ville nok droppet parfyme, ja. Sikkert pga allergi. Jeg skal ta rettetaNg med meg, hahaha, jeg er fjollete. Endret 19. oktober 2011 av HenLu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå