silverdoe Skrevet 5. november 2011 Forfatter #421 Skrevet 5. november 2011 I går var vi på Europris saman med svigermor, og vi brukte 3 timar på å handle der og på Bunnpris Det går litt lenger tid med ei gammal dame da, så det er best å vere litt tålmodig. Men ho var veldig fornøgd, ho fekk handla inn masse gevinstar til julemessa som ho er med og gir gevinstar til, og vi pakka dei til og med inn til ho Og så fekk eg morgonkåpa som ho hadde bestilt til meg. Den passa heldigvis, og den var veldig mjuk og god Så den skal eg vaske og ha oppi fødebagen. Ellers så hadde nok mannen min ein tung kveld i går, for det er hardt for han å sjå mora si bli eldre og dårlegare.. Og det skjønnar eg jo. Eg også syns jo det er leit at ho blir meir glømsk, dårlegare til beins, alt går seint etc., men det er trass alt hans mamma, og eg tør knapt tenke på når det skjer med MI mamma..det blir grusomt! Mødre skal liksom alltid vere der, dei! Men så blir eg også lei meg, når ho heile tida skal mase om at eg ikkje må gjere ditt og datt. Og når ho i tillegg svarer med "ja, viss eg blir farmor da", når vi seier ho skal besøke oss på sjukehuset etter at ungen blir født, så blir eg også lei meg, for eg tolkar det som ei hentydning til at mannen min ikkje er far til ungen! Men mannen min, som kjenner ho mykje betre såklart, meinte på at det ho meiner er slett ikkje at eg har vore utro, men at ho framleis garderer seg mot at noko skal skje under fødselen, slik at ungen døyr. Eller at ho ikkje får sjå ungen noko særleg (altså, ikkje fungere som ei farmor). Eg er nok litt ekstra var for sånne hentydningar om utroskap, etter at mannen min i fleire år har beskyldt meg for å vere utro med både den eine og den andre (og det har eg altså IKKJE vore!!). Men det siste året har han blitt mykje betre, og tryggare trur eg, så han har ikkje beskyldt meg så mykje no. Men derfor tolkar eg nok slike utsagn som svigermor kjem med, feil. Ikkje så lett å skrive ned slik at det blir forståeleg, dette.. Det var dagens hjartesukk I dag jobbar mannen min, men han sit på kontoret sitt på loftet da, så han er jo forsåvidt heime Har vaska litt klede i dag, og madrasstrekket til sprinkelsenga. Så no er den snart klar til å reiast opp i! I kveld blir det taco og Skal vi danse!
benni Skrevet 5. november 2011 #422 Skrevet 5. november 2011 Heheh, vet ikke om det kommer så til nytte uansett. For første han hadde sakt når han kom hjemme etter å ha sett fødsel på film var at han ALDRI skulle være med på en fødsel Og det sa han i begynnelsen av svangerskapet også, at aldri om han blei med. Men heldigvis har han tatt til mot, og nå er han heller redd han IKKE får blir med.. Hehe. De mannfolka.. Så snille dere er Det er nok godt og betryggende for svigermoren din å ha noen som er så til hjelp Flinke flinke Og det er nok ikke godt å se at din egen mamma blir dårligere og eldre. Selv har jeg veeeeldig unge foreldre, og besteforeldre. Så jeg aner ikke hvordan det er. Men kan bare forestille meg det. Blir litt sånn hjelpesløs. Alltid mamma som har hjulpet deg om du trenger noe liksom, så blir rart når det er du som må hjelpe til. Ikke det at vi ikke skal hjelpe til da, men er jo mamma vi går til når det er noe.. Vertfall jeg. Eller mormor. Åååh, det syns jeg var veldig slemt sakt. Etter alt dere hjelper henne med liksom. Forstår deg fult og helt, uten å ha vært i situasjonen selv. Men forstår godt at du tenker sånn. Er jo lite fint av mannen din å gå rundt å annklage deg for noe sånt og da!!! Jeg hadde blitt så sinna. Godt han er bedre nå. Men likevell, sett han på plass Ha en koselig lørdagskveld :D Og kos dere med Taco og Skal vi danse
silverdoe Skrevet 5. november 2011 Forfatter #423 Skrevet 5. november 2011 Heheh, vet ikke om det kommer så til nytte uansett. For første han hadde sakt når han kom hjemme etter å ha sett fødsel på film var at han ALDRI skulle være med på en fødsel :ler : Og det sa han i begynnelsen av svangerskapet også, at aldri om han blei med. Men heldigvis har han tatt til mot, og nå er han heller redd han IKKE får blir med.. Hehe. De mannfolka.. Så snille dere er : ) Det er nok godt og betryggende for svigermoren din å ha noen som er så til hjelp : ) Flinke flinke :jepp : Og det er nok ikke godt å se at din egen mamma blir dårligere og eldre. Selv har jeg veeeeldig unge foreldre, og besteforeldre. Så jeg aner ikke hvordan det er. Men kan bare forestille meg det. Blir litt sånn hjelpesløs. Alltid mamma som har hjulpet deg om du trenger noe liksom, så blir rart når det er du som må hjelpe til. Ikke det at vi ikke skal hjelpe til da, men er jo mamma vi går til når det er noe.. Vertfall jeg. Eller mormor. Åååh, det syns jeg var veldig slemt sakt. Etter alt dere hjelper henne med liksom. Forstår deg fult og helt, uten å ha vært i situasjonen selv. Men forstår godt at du tenker sånn. Er jo lite fint av mannen din å gå rundt å annklage deg for noe sånt og da!!! :sjenert : Jeg hadde blitt så sinna. Godt han er bedre nå. Men likevell, sett han på plass Ha en koselig lørdagskveld :D Og kos dere med Taco og Skal vi danse :jepp : :klemmer : Ho meinte sikkert ikkje noko vondt med det, sånn eigentleg. Er nok berre eg som overtolker.. Men slike kommentarar tolkar eg i verste meining uansett, fordi eg er så utruleg var på det, pga utallige beskyldninger og kranglar med mannen om det. Eg blir sinna på han då, og tør heldigvis å sette han på plass For aldri i verda om eg kunne tenke meg å vere utro! Fysj! Og eg trur ikkje svigermor heller meiner at eg har vore det, men det kom vel ut feil og eg tolka feil i tillegg.. Mine foreldre er også relativt unge, mannen min er ikkje såååå mykje yngre enn mamma.. så det blir ein heil generasjon feil eigentleg. Svigermor er like gammal som farfaren min.. Så eg er ikkje så vant til "gamle folk", eg er jo vant med unge mamma og pappa og unge mormor og morfar Håper du også får ei god helg! Kos deg masse! tilbake!
Knøtteliten Skrevet 5. november 2011 #424 Skrevet 5. november 2011 Hopper for gårsdagens 39 uker! Håper lørdagskvelden er fin
silverdoe Skrevet 6. november 2011 Forfatter #425 Skrevet 6. november 2011 Hopper for gårsdagens 39 uker! Håper lørdagskvelden er fin Tusen takk! Hadde ein veldig fin laurdagskveld ------------------------ I dag er det cupfinale som står på programmet Eg er såklart oransje og blå Pappa er på stadion og får sjå kampen live, heldiggrisen På Vip-tribuna til og med! Nokre fordelar skal vel jobben hans ha.. Etter finalen skal vi opp til svigermor og besøke ho litt (drikke kaffi (ikkje eg da..) og ete kaker), før vi tre skal besøke grava til svigerfar og tenne lys. Og så er det ein tur i kyrkja også, sidan det er allehelgenssøndag. Håper de får ein god søndag!
Kitsch Skrevet 6. november 2011 #426 Skrevet 6. november 2011 Er som vanlig på etterskudd Men hopper for 39 uker likevel Begynner å bli veldig tungt å hoppe nå
Timseh Skrevet 6. november 2011 #427 Skrevet 6. november 2011 for forsinket 39 uker Og gratulerer med seieren
silverdoe Skrevet 6. november 2011 Forfatter #428 Skrevet 6. november 2011 Er som vanlig på etterskudd Men hopper for 39 uker likevel Begynner å bli veldig tungt å hoppe nå Tusen takk! Kanskje hoppinga får fortgang i fødselen?? for forsinket 39 uker Og gratulerer med seieren Tusen takk! Og kondolerer med tapet Men eigentleg: gratulerer med sølvet, det er jo ikkje verst det da Det er godt å vere sunnmøring i dag!
benni Skrevet 6. november 2011 #429 Skrevet 6. november 2011 Det er bra Aaah, men det forklarer jo litt da.. At svigermor er såpass gammel liksom.. Gratulerer med seieren da Jeg for min del har null peiling når det gjelder fotball, men fikk med meg at dere vant vertfall
Timseh Skrevet 6. november 2011 #430 Skrevet 6. november 2011 Åja, gidameg. Sølv og greier Har ikke peiling på fotball Gikk på trilletur da kampen gikk for jeg gadd ikke å sitte inne med gubben å se kampen
Gjest frøken am Skrevet 6. november 2011 #431 Skrevet 6. november 2011 (endret) Pappa skulle også hatt VIP plass (jobber i NFF og toppfotballdommer), men han måtte være hjemme hos mamma. Og støvsuge Da vi kom til middag i dag stod han med støvsugeren i hånden og niglodde på kampen, herre min gud... Mamma var irritert Da kampen var over kom hun løpende og skrudde av tv'en! Hørtes ikke barebare ut med forloveden og hans noget sære (?) mor. Men det er godt å høre at det er bedre mellom han og deg! Hvorfor har han vært så påståelig ang. det? Ellers MÅ jeg jo for 39 uker!! Og snart to dager Snart er du mamma Endret 6. november 2011 av frøken am
aftereight Skrevet 6. november 2011 #432 Skrevet 6. november 2011 Tiden flyr - nå er du snart mamma:)Jeg storkoser meg med lillepia mi Gled deg, du har ei spennende tid i møte;) Btw - ser dopapir står på lista, men trengs egentlig det? Er det veldig sårt er vel dusjen tingen - den brukte jeg. Gratulerer med cupgullet, heiet på Aafk i dag jeg også! Selv om jeg er romsdaling boende i Bergen synes jeg at "dere" fortjente å vinne, og siden MFK tok seriegullet - gikk jo alt til M&R HIPP HIPP HURRA!! -er på en superoppdateringsraid på flere sider i kveld. Her har vi hatt masse besøk og med nybaby i hus er det ikke mye tid til overs... Om jeg ikke er innom før det skjer noe må du ha masse lykke til med fødselen, håper alt går fint
silverdoe Skrevet 7. november 2011 Forfatter #433 Skrevet 7. november 2011 Det er bra : ) Aaah, men det forklarer jo litt da.. At svigermor er såpass gammel liksom.. Gratulerer med seieren da ; ) :jepp : Jeg for min del har null peiling når det gjelder fotball, men fikk med meg at dere vant vertfall :ler : Ja, ho er ei gammal dame, så vi må berre vere tålmodige og ikkje ta alt seriøst.. Tusen takk, det var godt å vere sunnmøring i går Eg er ikkje ihuga fotballfan, men syns det er veldig gøy når "lille" Ålesund gjer det bra Åja, gidameg. Sølv og greier :fnise : Har ikke peiling på fotball :sjenert : Gikk på trilletur da kampen gikk for jeg gadd ikke å sitte inne med gubben å se kampen :sjenert : Hehe, nei, alle kan ikkje vere like interesserte i fotball (heldigvis!) Sikkert MINST like kjekt å gå trilletur med gullet Pappa skulle også hatt VIP plass (jobber i NFF og toppfotballdommer), men han måtte være hjemme hos mamma. Og støvsuge :ler : Da vi kom til middag i dag stod han med støvsugeren i hånden og niglodde på kampen, herre min gud... Mamma var irritert :kjefte : :fnise : Da kampen var over kom hun løpende og skrudde av tv'en! :ler : Hørtes ikke barebare ut med forloveden og hans noget sære (?) mor. Men det er godt å høre at det er bedre mellom han og deg! :hjerte : Hvorfor har han vært så påståelig ang. det? :sjenert : Ellers MÅ jeg jo for 39 uker!! :strix : Og snart to dager :sjenert : Snart er du mamma :overrasket : Hehe, over gjennomsnittleg fotballinteressert pappa ja?! Vi er nok enige i at svigermor faktisk begynner å bli dement, så då er det ikkje så rart at ho kan virke litt sær ut.. Seier ein del rare ting og sånn, samtidig som ho som oftast fungerer heilt fint! Så vi må nok berre vere tålmodige med gamle dama.. Og mannen min er nok berre ein usikker og sjalu type som, når han blir usikker da, finn på alle rare teoriar og mistankar. Eg har aldri vore utro, og kjem aldri til å vere det heller. Men f.eks. viss eg jobbar saman med menn, så kan han finne på å tru at eg er interessert i dei. Så det har blitt ein del kranglar om det i løpet av dei åra vi har vore saman/gift. Heldigvis har han blitt tryggare det siste året, så det blir sjeldnare og sjeldnare. Han er eigentleg veldig snill og søt og fin, men han har litt for dårleg sjølvtillit, så han trur eg kjem til å forlate han for nokon andre. Særing, det er jo han eg vil ha! Ja tenk, no er eg snart mamma! Du store! Eg gler meg Tiden flyr - nå er du snart mamma : )Jeg storkoser meg med lillepia mi :rodmer : Gled deg, du har ei spennende tid i møte ; ) Btw - ser dopapir står på lista, men trengs egentlig det? Er det veldig sårt er vel dusjen tingen - den brukte jeg. Gratulerer med cupgullet, heiet på Aafk i dag jeg også! Selv om jeg er romsdaling boende i Bergen synes jeg at "dere" fortjente å vinne, og siden MFK tok seriegullet - gikk jo alt til M&R : ) HIPP HIPP HURRA!! -er på en superoppdateringsraid på flere sider i kveld. Her har vi hatt masse besøk og med nybaby i hus er det ikke mye tid til overs... Om jeg ikke er innom før det skjer noe må du ha masse lykke til med fødselen, håper alt går fint :klemmer : Heldige du, som har fått lillejenta di! Gler meg veldig eg også no! Eg tek med dopapir for sikkerthetss skuld.. Så får eg heller bruke dusjen om eg treng det Kjekt for M&R at alt gull i år gjekk hit - det viser kven som er det beste fylket! Så gratulerer til MFK og til AaFK! Kos deg masse med lisjepia, så får du heller stikke innom og oppdatere deg når du har tid!
silverdoe Skrevet 7. november 2011 Forfatter #434 Skrevet 7. november 2011 I dag skulle eg eigentleg gå til sentrum for å kjøpe urinprøveglas på apoteket.. Skal til jordmor på onsdag, og eg er tom..sist gong brukte eg eit c-vitaminbeger Men så var det så stygt ver i dag, at eg gadd ikkje.. Så i morgon MÅ eg gå, uansett korleis veret er! I dag er det forresten berre EI veke til termin! (I morgon er min mens-termin, så det blir artig å sjå kva termin som er "rettast"). Og i går klarte mannen min og eg å ENDELEG bestemme oss for namn på guten! Vi er veldig fornøgde med namnet og gler oss til å bruke det Men vi kjem ikkje til å seie det til nokon før han er ute Det blir to namn, og mellomnamnet, som er det same som farfars mellomnamn, er mest til stas No skal eg rydde litt her i huset..kan vere greit, i tilfelle fødselen startar..Då må her vere shina og klart til besøka som kjem når vi kjem att Og så skal vi henge opp "hengevugga i dag", hurra!
Timseh Skrevet 7. november 2011 #435 Skrevet 7. november 2011 (endret) Fyyyy deg! Du kan ikke si at dere har funnet navn også skal dere ikke fortelle det til noen før lillegullet er ute Henlu er så nysgjerrig, vet du Men jeg får vente tålmodig på å få vite navnet, for du forteller det vel etter at småen er ute...på innboks eller noe? Det blir spennende å se om dere valgte et typisk norsk navn eller hva dere kom frem til for 1 uke til termin! Edit: bitteliten skrivefeil Endret 7. november 2011 av HenLu
silverdoe Skrevet 8. november 2011 Forfatter #436 Skrevet 8. november 2011 Fyyyy deg! :nei : Du kan ikke si at dere har funnet navn også skal dere ikke fortelle det til noen før lillegullet er ute :fnise : Henlu er så nysgjerrig, vet du :sjenert : Men jeg får vente tålmodig på å få vite navnet, for du forteller det vel etter at småen er ute...på innboks eller noe? :sjenert : Det blir spennende å se om dere valgte et typisk norsk navn eller hva dere kom frem til :jepp : :hoppe : for 1 uke til termin! : ) Edit: bitteliten skrivefeil : ) Klart du skal få pm med namn når han er ute! Eg også bruker å vere kjempenysgjerrig på namn, så alle som vil skal få vite det, etter at han har komt Men det vart IKKJE mitt tøyseforslag: Julian Xerxes ----------------- Det var jammen bra eg valgte å utsette sentrumsturen min ein dag, for i dag var det strålande ver med solskinn og speilblank fjord Fekk kjøpt FEM urinprøveglas, så no har eg lenge Kjøpte også snorkenasespray til mannen min.. han har prøvd før, men kanskje eg kan få overtalt han til å prøve igjen.. I natt brukte eg minst 1,5 time på å sovne, endå han ikkje snorka den første timen. Eg berre låg og makka. Slitsomt.. Men eg merker eg er i dårleg form ja! Det er jo berre ca 10-15 minutt til sentrum..10 minutt til (nedoverbakke), 15 minutt frå (oppoverbakke, stønn!).. Eg vart så sveitt på heimturen! Opp bakkane, og med solskinn og vinterkåpe.. Huff! Måtte legge meg litt på senga og kjøle meg ned i nokre minutt då eg kom heim :gjeiper: Men eg fekk dagens trim da, ca 1 time med trasking I dag er det forresten min mens-termin! (Her gjelds det å hoppe for kvar dag ein kan..til slutt kjem siste hoppedag, nemleg fødsel ) I morgon skal eg til jordmora, det må eg hugse på. Og i dag skal mannen min til Skeidar og kjøpe kommode som vi skal ha inn på barnerommet, denne. Håper dei har den, for eg gler meg til å få montert den og få lagt nyvaska deilige babyklede i den! I går fekk vi hengt opp Mawok-vugga på rommet vårt, og reidd opp både den og sprinkelsenga. Gler meg til nurket litt der
Timseh Skrevet 8. november 2011 #437 Skrevet 8. november 2011 Gi beskjed hvis snorkenesesprayen fungerer Her har jeg en mann som er både gul og blå hver eneste natt. Jeg slår, sparker, klyper, holder han for nesen osv hver eneste natt fordi jeg blir GAL av snorkingen hans. Jeg er L-E-I! for menstermin
silverdoe Skrevet 9. november 2011 Forfatter #438 Skrevet 9. november 2011 Gi beskjed hvis snorkenesesprayen fungerer :fnise : Her har jeg en mann som er både gul og blå hver eneste natt. Jeg slår, sparker, klyper, holder han for nesen osv hver eneste natt fordi jeg blir GAL av snorkingen hans. Jeg er L-E-I! :hoppe : for menstermin : ) For å seie det slik, første natt med snorkespray var ingen suksess Kanskje vi må gi den nokre dagar? Men han er i alle fall villig til å prøve da Men i natt dura det som vanleg som eit sagbruk på soverommet.. Skal tru om babyen blir forstyrra, når han skal sove saman med oss? Eller kanskje han er så vant til det, han høyrer jo det sikkert i magen.. --------------------- No har eg nettopp kome heim frå jordmora, og der var alt i tipp topp stand Ingen spor i urinprøva, blodtrykk på 108/74 (bra, då har det blitt normalt igjen..), hovudet sat godt fast, hjertelyd på 146 slag og vitalt og sterkt foster som bevega seg mykje då ho rigla i han Då flirte jordmora, "å, no beveger han hovudet! Her oppe er rompa hans! Der trur eg eg kjente ei arm eller skulder" Artig Fin vekst også, ligg eit par ruter over den raude streken. Ja, og så fekk eg 0-1 på ødem (har hatt 0 hittil), fordi eg sa at no merka eg at gifteringen begynner å bli strammare. Den går framleis av, med såpe, men spørs om eg ikkje må feste den i smykket mitt no. Ho har faktisk sendt kvinner til gullsmeden for å klippe av ringen, fordi fingeren har begynt å bli blå! Fekk ny time 15.11, i tilfelle eg treng den. Viss ikkje, så er jo det greit Då blir det i så fall bestilt time på sjukehuset til overtidskontroll den 21.11. Og då er det litt opp til meg sjølv om eg vil settast i gong relativt raskt, eller om eg føler at joda, eg kan fint gå to veker over tida. Eg trur nok eg vil settast i gong fortast mogeleg, gitt at eg er moden for det. Heldigvis kan kroppen modnast utan at eg nødvendigvis merkar det, sa ho Det held nok på og skjer akkurat no, sjølv om eg ikkje har så mange symptom på det. Flaks for meg Men mensenfølelse var eit bra teikn da! Og det har jo eg hatt litt av dei siste par vekene. Eigentleg kunne eg gått gravid i mange månader til, sånn sett. Det plagar ikkje meg, og eg liker å ha ein liten fyr inne i magen min som dunkar og sprellar og hikker Det blir jo veldig fint å få han ut også da, men akkurat det å gå gravid plagar ikkje meg. Eg syns det er veldig fint Jordmora syns også eg såg ut til å vere veldig avslappa rundt det heile. Men klart, det blir jo veeeeldig fint å få han ut da I går hadde vi stellekommoden på plass på badet, så no kan eg begynne å fylle opp den Det blir stas, når vi skal stå der og stelle og bade lisje fyren Mamma, pappa og minstebroren min stakk innom ein liten tur i går, før dei skulle ta ferga. Broren min har visst laga noko til oss, som vi kan ha på barnerommet, men han hadde det ikkje med seg i går. Eg anar ikkje kva det er, så eg er spent. Han er jo søt da Gler seg til å bli onkel
benni Skrevet 9. november 2011 #439 Skrevet 9. november 2011 ÅÅÅ, det var BRA jeg leste her i dag. For i morgen må ikke jeg glemme å kjøpe urinprøveglass For på fredag skal jeg til lege, og brukte det siste glasset forige gang *MÅHUSKE* Jeg syns og det er fantastisk å være gravid Kunne gått sånn bestandig, nesten. Men lengter fælt etter å møte han som har gjemt seg der inne nå i snart 9 mnd. Så lengselen tar over. gleden av og til. Elsker å kjenne bevegelse, og føler meg bra. Slipper å passe på å holde magen inne (ironi, for bryr meg ikke sånn egentlig om det) og det er lov å se litt ufresh ut av og til Stas å ha de i magen og vise den frem, men skal bli ekstra stas å vise frem lilleprinsen Bra alt sto bra til med dere Og jeg har måtte tatt av meg ringene, og det var bare flaks. For hadde jeg ventet litt til så tror jeg at jeg hadde måtte gått å klippet de av. Jeg ble hoven sånn rett over natta.. Så hadde tatt den i smykket om jeg var deg
Timseh Skrevet 10. november 2011 #440 Skrevet 10. november 2011 Babyen blir nok ikke forstyrret. Det er så mange lyder i magen, så når babyen kommer på utsiden så liker de faktisk å sove med litt bråk Jeg venner i hvert fall Emre til å sove med bråk sånn at vi slipper å være MUSESTILLE når han blir eldre. Her har vi tven på full guffe når han sover i stuen, jeg støvsuger rett ved siden av han, prater med vanlig stemme, tar oppvasken så man hører tallerkener og glasslyder, men han sover godt og tungt Og når jeg er på tur ute så kjører jo lastebiler o.l forbi, men E sover bra uansett Har ei venninne som skrudde ned lyden på tven og pratet mye roligere når hennes gutt var baby. Nå må de være musestille for at han skal sove. Lite smart..så det er greit å vende de til litt lyder Og mensensmerter er et bra tegn Du modnes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå