Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Jeg har visst litt temperatursvingninger, i ene øyeblikket hakker jeg tenner mens samboern nærmest svetter fordi det er varmt, og det andre øyeblikket holder jeg på å svimeav av varme :fnise:

Et lurt tips når det lille kommer, sammen med melken ;) Klipp til et fleecepledd og ha rundt puppene, som et lite pledd, det skal være med på å holde de varm og unngå brystbetennelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:helen: Vingle og Milla :klemmer:

Da har jeg nettopp postet nyheten på facebook, så får vi se hva folk sier:) Har fått en' kommentar allerede, av ei jeg møtte her om dagen. Hihi, jeg nevnte ikke graviditeten da, så det måtte hun jo kommentere :fnise: Stolt over at jeg klarte å la vær så si noe da. Mannen postet nyheten på sin facebook-side ca kl ett i natt, og har fått mange kommentarer.

Håper det er greit at jeg kopierte denne fra deg, Milla, selv om det nok ikke stemmer helt på meg... Jeg fikk jo antatt termin for 2 mnd. siden, som sa 17. mars, men så ble jeg flyttet frem på UL, uten å få noen ny termindato. Så siden vi er like langt på vei, tar jeg sjansen på å poste denne:

:hjertesmil: 12uker :hjertesmil:

Unnfangelsen finner sted omkring:

19. juni 2010 :hjertesmil:

Hjertet begynner å slå:

14. juli 2010 :hjertesmil:

Embryoet beveger seg:

7. august 2010 :hjertesmil:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

14. august 2010 :hjertesmil:

Alle indre organer er ferdig formet:

14. august 2010 :hjertesmil:

Risikoen for spontanabort avtar:

28. august 2010 :hjertesmil:

Kvalmen avtar for de fleste:

4. september 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

11. september 2010

Fosteret svelger og tisser:

25. september 2010

Tid for ultralyd:

2. oktober 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

9. oktober 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

23. oktober 2010

Fosteret begynner å høre:

13. november 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

11. desember 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

15. januar 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

21. februar 2011

Antatt termindato:

14. mars 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Jesse:)

Jeg begynner like godt dagen med blødninger, jeg :tristbla:

Visste at jeg ikke skulle delt nyheten på facebook i går...

Men jeg prøver å tenke positivt. Nå har jeg hatt såpass mange av disse, at mannen sier "det er bare sånn du er". Kanskje han har rett. Fargen er lys, så jeg håper den går over i spotting snart. Jeg håper dette er siste blødningen jeg har, for nå er jeg lei!

Har heldigvis ikke vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har dere annonsert det på facebook, så koselig :rødme: Fått mange tilbakemeldinger?

Det med blødningene er visst bare sånn, håper for din skyld at dette er siste gang, og jeg forstår godt det får tankene til å svirre. Men noen har det bare sånn gjennom graviditeten, men de får likevel friske og flotte barn for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Milla :klemmer:

Jeg vet jo at mamma hadde en del blødninger med meg, men det er så ekkelt når det skjer. Blødningen har begynt å avta nå, og har gått over i spotting, heldigvis.

Jeg har fått en del tilbakemeldinger på facebook, ja :)

Det var noen som synes det var på tide :gjeiper: hehe. Det er koselig at folk bryr seg:)

Nå skal jeg legge meg ned på sofaen og bare slappe helt av, og kanskje se på TV for å få tankene over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt en del på dette med fødsel (det er i grunnen noe vi jenter ikke kommer unna, er det vel...? :gjeiper:)

Jeg har lest at det å ligge flatt i senga kan låse bekkenet noe, og det kan bli vanskeligere å få babyen ut. Jeg har derfor bestemt meg for å føde halvveis sittende i en gynekologstol(sjekk den linken her; håper jeg er så stille og konsentrert under fødselen:

)

eller (og dette er mitt høyeste ønske): føde i vann.

Hva mener dere, jenter - har dere noen innspill? Hva skal dere gjøre?

Så over til noe annet: nå har jo jeg hatt et par UL pga. blødninger, men skal noen av dere på tidlig UL for å sjekke at alt er i orden med knøttet deres? Jeg har lest dette med at man kan se nakkefold og neseben fra uke 10-12, mtp. downs syndrom. Nå er det jo mange andre ting fostrene kan ha, men det er kanskje dette mor og far helst vil sjekke..? Nå er dette bare min mening, men jeg blir ganske irritert på de som mener vi lever i et sorteringssamfunn. Skal ikke vi foreldre få lov til å bestemme over våre egne liv, våre egne barn?

Uansett: vi har bestemt oss for ikke å bestille tidlig UL, så får vi håpe vi får se en frisk og fin baby på ordinær UL :)

Nå håper jeg ikke at jeg har provosert noen, jeg blir bare litt provosert selv av og til.

Ha en fin kveld alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har så smått begynt å tenke i de baner.. før har det liksom vært, hmm spennende at man kanskje engang i livet skal føde. men nå er tankegangen annerledes, jeg skal faktisk føde, om jeg nå vil eller ei :fnise:

Men har ikke tenkt så mye på fødestillinger osv, tar det litt som det kommer etterhvert som svangerskapet går sin gang.

Nei vi skal ikke ha noe tidlig UL. Vi satser på ordinær UL og kanskje 3D UL når vi kommer så langt :)

Har liksom ikke hatt de store tankene iforhold til funksjonshemninger av ulike slag, for somregel ordner kroppen opp med de små som ikke er "levedyktige".

I Norge tilbys kvinner over 38 år utvidet ultralyd i uke 9–14. Da sjekkes fosteret for blant annet Downs syndrom.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lyst til å føde i vann. Mamma gjorde det med lillesøsteren min og hun anbefalte meg det på det sterkeste, så jeg har lyst til å prøve på det :)

Men etter å ha snakket med to venninner som har født nå nettopp, så har jeg ikke tenkt til å planlegge fødselen for mye, for begge de sine endte i hastesnitt underveis, så det er jo ikke sikkert at det blir som man vil. Men jeg skal ihverfall si ifra at jeg vil det hvis det lar seg gjøre.. :)

Er veldig rart å tenke på at det ikke er mange mnd til jeg skal føde! :sjokkert:

(Håper forresten jeg også klarer å være så rolig under fødselen som hun på filmen. Det så jo ut som en drømmefødsel! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på UL i uke 11+2 for å sjekke at det var i orden der inne, i og med at jeg har hatt blødninger og da sjekket han samtidig nakkefold og neseben.

Så moro med annonsering på FB da, jeg har ikke profil der jeg, men jungeltelegrafen jobba effektivt uansett ;)

Hva fødsel angår så er jeg ikke kvalifisert til å føde i vann (overvekt), men jeg har da gjort meg opp noen tanker uansett. Jeg ønsker å stå og gå mye i åpningsfasen (dersom jeg orker) og føde på knærne eller på huk (nok en gang; dersom jeg orker), prøver å ikke lage meg for mange planer når det gjelder fødsel, men det er jo greit å ha gjort seg opp noen tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en helt ok søndagskveld, Småkjekset, men ble ikke noe større beroliget av at blødningene mine gikk over i mørk brun/slimete utflod :(

Jeg har derfor ringt både jordmor og sykehuset i dag, for å høre om det er noe å bekymre seg over, eller om jeg bare skal ta det med ro. Sykehuset ville ha meg inn for sjekk igjen, så jeg skal dit til onsdag. Synes det er helt pyton å ikke kunne nyte graviditeten 100% :(

Jeg hadde første jobbdag på 2,5 uke i dag, og det var tungt. Jeg jobber i barnehage, og var veldig slapp og kvalm de første timene. Orket nesten ikke annet enn å sitte. Hver gang det var måltid måtte jeg puste gjennom munnen, for jeg orket ikke luktene som var der. Jeg følte dessuten at hun ene på jobb gikk og fortalte meg hva jeg skulle gjøre hele dagen, selv om hun ikke er i pososjon til å gjøre det. Jeg er i hvertfall spent på om jeg blir sykemeldt videre fra onsdag, og hvilke reaksjoner det får hos sjefene mine. Da ei gikk gravid hos oss i fjor, var de ikke nådige, det kan jeg love.

For å prøve å få tankene over på noe annet, dro jeg på shopping etter jobb. Jeg prøvde en mammabukse (aldri hatt det på meg før), men liker ikke at de er så rette i bena. Dessuten vil jeg ha dem i mørk dongeri. Jeg er også ganske lav, så alt må jo legges opp.

Jeg kjøpte meg to nye BH'er (puppene har vokst, ja), uten å prøve dem (gadd rett og slett ikke, kan sikkert byttes hvis nødvendig). Ellers kjøpte jeg bare babytøy: en dress i teddystoff med ører, en cordfløyelsbukse (sparkebukse) og to par babyvotter.

...Og nå fungerer ikke smileyene mine igjen *arg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Håper at alt går greit på sykehuset på onsdag, og at det bare er en filleting at du har disse småblødningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: kan jeg spørre hvor du var for å ta tidlig UL?

Trodde ikke de ville sjekke nakkefold og neseben, jeg... Tør jeg å spørre om det på onsdag, tro?

Småkjekset: tusen takk for støtten, håper du har rett :)

Endret av Lillefot84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...