Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Småkjekset: Lillefot-mannen er flink med selgere generelt. En gang ringte en telefonselger, og da svarte mannen: "det passe litt dårlig nu, æ har sex - om du kan ringe mæ opp seinere?" :skratte: Hahahahaha! Telefonselgeren svarte at jada, det kunne han. Han ringte igjen litt senere. Lo meg skakk da mannen fortalte dette. Han har flere sånne på lager, for å si det sånn :)

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok telefonen en gang jeg visste det var selger, svarte med;' er du telefonselger?', mennesket i andre enden ble veldig perpleks og sa;'nei, eller jo, vent, det er jeg', så la vedkommende på :hoho:

Jeg ble litt skuffa over det nye gravidbladet jeg, syns det er tynne lefser, til å koste 70 kroner og kun komme ut annenhver måned så syns jeg de kunne hatt mer stoff i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem igjen fra sykehuset.

Gynekologen fant heldigvis ingen tegn til blødningene, men da hun skulle sjekke fosteret, ble vi litt stresset begge to. Vi så ingen bevegelse, og bare en "klump" som lå helt ubevegelig. Gynekologen ble helt stille, og jeg begynte å forberede meg på hva jeg skulle si til folk. :tristbla:

Så sa gynekologen plutselig; "der er hjertet, ser du det slår?". Jeg ble veldig lettet, men så fremdeles bare en ubevegelig "klump". Hun zoomet inn og ut på skjermen, og til slutt så jeg det også: En liten krabat hvis hjerte banket akkurat som det skulle. :rødme: Jeg så imidlertid ingen bevegelser,slik som hun så,men så er ikke jeg så god på å lese sånne svart/hvitt bilder heller. :sjenert:

Jeg ble igjen sykemeldt for en' uke, altså ut neste uke, pga blødningene. Jeg er veldig glad for at hun tar meg og lille knøttet såpass alvorlig. :Nikke:

Jeg ringte jobb med en' gang jeg kom hjem, for å gi beskjed om at jeg var sykemeldt lengre. Det ble ikke så veldig godt mottatt, nei. :riste:

Sjefen sa at sånne ting måtte de vite, for nå var det helt kaos på jobb, og de måtte sette inn vikar for meg. Jeg svarte bare at jeg ikke kunne gjøre noe fra eller til, at jeg måtte ta det med ro. Makan til sjefer skal man lete lenge etter.

Så nå er jeg både lettet og irritert på en' gang. Jeg prøver å ignorere det sjefene sier til meg, men jeg vet hva som foregår bak min rygg. Slik er det hver gang noen er syke hos oss.

Er bare kjempeglad for at alt er i orden med knøttet vårt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, Tusle; jeg er helt enig med deg. I hvertfall det bladet som var denne gangen. Stod jo nesten ingenting interessant der, jo :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå satt jeg med hjertet i halsen og leste. Så godt at alt stod bra til :klemmer::strix:

Forrige blad syns jeg bra, men dette, nei, det var slunkne greier :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Tusle :klemmer:

Gynekologen sa at fosteret nå er 8+5, og da er jeg altså 10+5. Men hvordan fikser jeg på tickeren min? Må jeg lage helt ny, da, og "jukse" det til? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig unødvendig kommentar fra sjefen! Som om du velger å få blødninger! Makan.

:klemmer:

Ang. tickeren - bare klikk på den du har, så kommer du til siden der du lager sånn ticker, også må du taste inn den nye termindatoen (minus to dager tror jeg - på grunn av forskjell på norsk og internasjonal beregning av svangerskapslengde) - så ja, du lager en ny en og bare erstatter med den gamle. Tror i hvert fall det er lettest sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg fikset på tickeren. Takk for hjelpen, Vingle :klemmer:

Tenk at jeg allerede er i uke 11 på lørdag :)

Ja, sjefer er ikke alltid like greit å forstå seg på. Men man kan ikke gjøre stort mer enn å overse dem. Det viktigste for meg er at knøttet har det bra. Hvis sjefene tror jeg synes det er gøy å gå hjemme å glo i veggene, så får de bare tro det. Jeg får ikke lov å gå tur i mer enn 1/2 time av gynekologen engang, så dette er jo kjempe festlig. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt å høre at alt stod bra til!! :)

Hadde sånne sjefer på min forrige arbeidsplass, og det er noe dritt. Men det er bare å overse det, de kommer ingen vei med å behandle sine ansatte sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Milla og Jesse:)

I går og i dag har jeg ikke vært så verst i form. Litt uggen på morgenen bare. Jeg klarer fremdeles ikke å få i meg brød og knekkebrød, men det meste av alt annet. Har akkurat fått i meg litt tacorester.

Jeg lurte på en ting: Hvordan siterer man det andre har skrevet? Jeg har prøvd å trykke på "multisitat" knappen, men forstod ikke noe videre av det... Kan noen lære meg?

By the way: noen som vet om en bra film/serie på TV i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere det bare én har skrevet trykker du bare på svarknappen rett under det aktuelle innlegget (ved siden av multisitat-knappen). Da kommer det aktuelle innlegget opp i den ruta du vanligvis skriver innleggene dine i, og du kan velge å putte din tekst over eller under (sørg bare for å skrive utenfor all teksten i skarpe klammer, det er den som gjør at teksten du siterer kommer i en egen boks). Hvis du ikke ønsker å sitere hele innlegget, fjerner du bare det som du mener er unødvendig.

For å sitere flere innlegg i ditt svarinnlegg trykker du på multisitat-knappen under de innleggene du vil ha med, før du trykker på den vanlige, rosa svarknappen nederst i tråden. For å komme med dine egne kommentarer mellom sitatene må du bare sørge for å plassere teksten din mellom den siste skarpe klammen i forrige sitat og før den første klammen i neste sitat.

Håper dette var forståelig :)

Det går Bones på tv3 i kveld kl. 21.30, jeg synes det er veldig moro, men nå har jeg fulgt med på det en stund, så mulig jeg er litt inhabil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, Vingle

Jeg tror jeg forstod alt sammen, faktisk:) Gjenstår å se om jeg får det til i praksis ;) Takk for hjelpen :klemmer:

Bones er veldig gøy synes jeg. Så den skal jeg se i kveld, takk for tipset! (jeg klarer aldri å følge med på hva som går når, jeg bare skrur på TV'n og ser det som er på). Jeg ser forresten på TVNorge at det skal komme CSI Crossover, men smartingene sier ingenting om når. Jeg gledet meg nemlig til å se det i går kveld, jeg. Men etter litt googling, mener jeg at det kommer mandag, tirsdag og onsdag i neste uke. Så da får vi se om jeg får det med meg... Jeg er veldig glad i krim, mord og mysterier, og ser gjerne på serier som Bones, CSI, NCIS, Cold Case mm.

Ha en fin TV-kveld, Vingle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig å være sykemeldt :tristbla:

Ikke tør jeg å gjøre så mye husarbeid, for da er jeg redd for å få blødninger igjen. Da gjenstår det bare å glo i veggen... Holder på å sy vimpler til niesa og nevøen min, da, men jeg orker ikke å holde på så lenge av gangen.

I dag har jeg sett på ultralyder på youtube. Det er så gøy å se hvordan andre reagerer, særlig hvis det er mer enn en' der inne :)

Hvordan får dere andre dagene til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~Milla~

Jeg er sykemeldt av andre grunner enn svangerskapet.. men dagene suer avgårde uansett synes jeg. Bruker endel tid på blogging(interiørblogging og hjelp til andre bloggere), ellers er kvinneguiden veldig god å ha ;) Og serier av ulike slag som kan ses på nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::duskedame: Hurra for 11 uker :duskedame::hoppe:

Tenk at jeg har kommet så langt :rødme: Om en' uke kan jeg forhåpentligvis senke skuldrene litt.

I går kveld var jeg litt rar i formen. Følte meg helt fin når jeg lå nede, men når jeg reiste meg og skulle gå, var det rett før jeg kastet opp. Fikk lagt meg ned igjen ganske fort, og fikk mannen til å lage et rundstykke til meg, så gikk det over. I dag føler jeg meg helt ok, har laget meg smoothie, et rundstykke, samt prøver å få i meg en gulerot. Tror det begynner å gå litt bedre i matveien nå.

I stad skulle jeg quote et innlegg, Vingle, men tror ikke jeg fikk det helt til. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve igjen her inne nå, på det du har skrevet. Here we go:

For å sitere det bare én har skrevet trykker du bare på svarknappen rett under det aktuelle innlegget (ved siden av multisitat-knappen). Da kommer det aktuelle innlegget opp i den ruta du vanligvis skriver innleggene dine i, og du kan velge å putte din tekst over eller under (sørg bare for å skrive utenfor all teksten i skarpe klammer, det er den som gjør at teksten du siterer kommer i en egen boks). Hvis du ikke ønsker å sitere hele innlegget, fjerner du bare det som du mener er unødvendig.

Nå er jeg spent på om jeg fikk det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, jeg greide det:) *stolt* Nå følte jeg meg plutselig litt teknisk... :sjenert:

Jeg har fundert litt på noe:

Jeg har jo blitt flyttet frem en del dager, og over en' uke ut ifra det jeg trodde mtp. eggløsning. Betyr det at fosteret mitt vokser ganske fort? Ikke at det gjør noe, men jeg tenker litt på hva jordmor sier når jeg skal på ordinær UL, om hun flytter meg tilbake igjen. Jeg regner jo med at de små knøttene våre vokser litt i rykk og napp, men kan det vært veldig store forskjeller tro? At knøttet mitt vokser fort nå i begynnelsen, men så stopper det litt opp etterhvert?

Alt man skal fundere på...

Jeg kjeder meg jo som sagt en del om dagene, og da er youtube kjekk å ha. I går så jeg på babyer som sparket under graviditeten, og hvor tydelig dette var på utsiden av magen, til og med når mor bare var 20 uker på vei. Jeg blir fascinert :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tror ikke det har noe med hvor fort fosteret vokser....

Slik jeg har forstått det beregner de vanligvis termin ut fra menstermin, inntil man har vært på ultralyd i ca. uke 18. Ut fra fosterets størrelse på dette tidspunkt beregnes sannsynlig termindato, og dermed også hvilken uke du da er i.

Termindatoen på ordinær UL fastsettes på grunnlag av fosterhodets tverrdiameter, eventuelt magediameter og lårbenslengde målt med kjente gjennomsnittsmål.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...