Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Yey, jeg greide det:) *stolt* Nå følte jeg meg plutselig litt teknisk... :sjenert:

Hurra! :duskedame: Gratulerer som sitatmester ;)

og Gratulerer med 11 uker! :hoppe:

Jeg er rett i hæla dine :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Vingle :klemmer:

Jeg er så spent på tiden fremover, og det blir hvertfall spennende å se hvem av oss som kommer først i mål:)

Jeg skal på første svangerskapskontroll til torsdag - gleder meg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne tipse dere om et par nettsider jeg har kommet over.

Her er det veldig fine bilder/filmer av de små knøttene våre:

http://www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php?page=10

http://www.babycenter.com/2_inside-pregnancy-weeks-10-to-14_10308108.bc

I kveld skal jeg se Illusjonisten på TvNorge, gleder meg:)

Ha en fin kveld alle sammen :klemmer:

Endret av Lillefot84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste linken har jeg ikke vært borti før, stas! :hoppe:

Den andre har jeg sett på allerede, utrolig fine videoer. Viste mannen den i går og han syntes det var spennende. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående de linkene, og andre utenlandske nettsider også: angir de mors uker, eller fosterets uker? Blir så usikker, for de virker som om det er hipp som happ av og til... På den øverste linken, f.eks., så står det 9 Weeks: Swallows, Sighs, and Stretches. Er dette fosteret eller mors uker?

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lurt på også! Tror det varierer en god del. Uansett er mye av informasjonen ment veiledende - fosteret kan vokse litt i rykk og napp som barn ellers.

Noen steder har jeg for eksempel sett at fosteret kan svelge så og så tidlig (husker ikke akkurat når) mens andre steder står det først senere. Går ut fra at det p.g.a. at de regner ulikt (altså mor vs. foster).

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å ha lest at man alltid snakker om mors uker, men det virker ikke alltid sånn på enkelte utenlandske sider. To uker er jo ganske stor forskjell, så enkelte ganger skjønner man jo hvem av dem det gjelder (fosterets eller mors), mens andre ganger irriterer det meg at det er så diffust...

_____________________________

I dag har mannen og jeg vært og heiet på lillebroren hans. Han har spilt mange fotballkamper i dag, og det var så deilig å komme seg ut av leiligheten litt. Svigermor hadde tatt med seg stol til meg, og jeg fikk låne en ekstra genser av henne. Jeg hadde også med meg matpakke og snacks. Koset meg skikkelig:) (følte meg dog litt som ei gammal kjerring, som var en blant som drasset med meg stol over alt :gjeiper: )

I kveld har mannen og kameraten hans kapret TV'n, så jeg må ta opp filmen jeg hadde planlagt å se: Just like heaven på FEM kl. 21.00

Lurer på om jeg skal gå å lage meg en kopp te a la ingefær, sitron og honning :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært litt flink: jeg har bakt brød :)

Så nå har jeg akkurat fått i meg to skiver med egg, tomat, majones og aromat-krydder. Håper bare at dette fortsetter, at jeg kan begynne å få i meg litt mer mat fremover.

En på jobb ringte i dag. Hun sa at hadde hun vært i mine sko, så hadde hun heller ville gått på jobb i stedet for å være hjemme, fordi det er så mye lettere å la tankene vandre når man ikke har noe å gjøre. Jeg forklarte at jeg ikke kan jobbe av den enkle grunn at med en gang jeg er fysisk aktiv, så får jeg blødninger. Jeg lurer på hva det er de sitter å koker sammen på jobb... Blir så lei meg av alt dette :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så utrolig dust sagt! :kjefte: Teite menneskene.

Håper du klarer å overse det og heller tenke på at du er flink og gjør det du kan for at det skal bli bra for babyen din. :klem:

Den brødskiva hørtes fantastisk digg ut! Kanskje jeg skal lage meg det i stedet for middag? *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støtten alle 3 :klemmer:

Det er sånn hver gang noen er syke hos oss - drittslenging fra øverste hold hver gang. Hadde bare ikke forventet det fra hun her, da hun er relativt ny hos oss...

I kveld skal jeg se CSI:Crossover. Lurer på om det bare er som vanlig, eller om alle tre sjefene jobber sammen..?

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så idiotisk med sånne som skal legge seg opp i alt mulig og si hva de ville gjort, og sånn og sånn, ingen er like, man må lytte til sin egen kropp, stakkar, unødvendig at du må få sånne kommentarer nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Tusle, jeg synes det er ganske unødvendig, men jeg prøver å la være å tenke på det.

I dag holdt jeg på å besvime på morgenen. Det var ingen god opplevelse. Ble veldig slapp og nummen etterpå, og har ikke følt meg helt tipp-topp resten av dagen.

Jeg har også vært hos tannlegen i dag - det var helt forferdelig! :tristbla: Hun brukte noe som kjentes ut som et sandblåsings-apparat på tennene mine, og det brant! I tillegg pirket hun mellom alle tennene mine, og brydde seg fint lite om hun traff tannkjøttet. Har aldri blødd så mye hos tannlegen før...

______________________

Da vi giftet oss i fjor sommer, ønsket vi oss Silver Superior serviset fra Tilbords. Jeg hadde begynt å spare på dette serviset rett før jeg traff mannen, men det er jo dyrt, så jeg hadde ikke mye fra før av. Vi fikk en god del til bryllupet, men manglet fremdeles en del. Jeg ble derfor litt sjokkert da jeg i sommer så at dette serviset skulle gå ut av produksjon nå i høst. Mannen og jeg tenkte å kjøpe en del for et gavekort vi hadde, men i og med at jeg har vært så dårlig de siste ukene, så har vi ikke fått gjort det. Vi visste også at de skulle ha 40% salg på serviset nå i august.

Da mannen dro på Tilbords forrige uke, hadde de nesten ingenting igjen. Den ene damen i butikken klarte å si at det har stått lenge at serviset skulle gå ut i høst, og at "det er visst ikke alle som skjønner at de må være tidlig ute når vi har salg" (noe i den duren sa hun i hvertfall). Mannen klarte å holde seg fra å si noe, men jeg ble ganske irritert da han fortalte dette da han kom hjem. Det var rett før jeg ringte mamma og spurte henne om hun er klar over at hun har høstferie, og ikke sommerferie. Midten av august er IKKE høsten! De skulle hvertfall ringe litt rundt, og se om de fant resten av det vi var ute etter.

Nå er det Tori and Dean på FEM :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den turen til tannlegen hørtes ikke god ut :troest: har selv tannlegeskrekk fra det store H, og vet hvor himla vondt det kan være :tannverk:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...