Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Alt er kjøpt i offwhite, gult eller grønt. I tillegg til dette holder jeg på å hekle et babyteppe. Dette begynte jeg på noen mnd før jeg ble gravid, så det er litt lilla i det. Får satse på at det er jente jeg bærer på:) Min mor har også kjøpt en del babytøy allerede, og skal strikke et babyteppe.

Søsteren min begynte å hekle babyteppe så fort hun fant ut at hun skal bli tante. Jeg var med å plukket ut garn selv og valgte begge deler siden det er alt for tidlig å se noe kjønn enda. Vi endte opp med en litt mørkere type gammelrosa, en mørk mørk lilla, en utrolig fin blåfarge og hvitt. Tror det kommer til å passe uansett hva det skulle bli jeg så fremt det er litt av både feminine og maskuline farger i det. Nå er jeg rimelig sikker på, sånn magefølelsesmessig sett, at jeg venter en gutt og han kommer sikkert til å drukne i blått etter hvert uansett. Så noen rosa detaljer i teppet får han tåle :lur:

Når det gjelder matveien så er den veldig enkel for tiden. Jeg eier ikke matlyst så det går stort sett i knekkebrød og te til frokost og kvelds samt yoghurt eller eple/banan som mellommåltid. Middag spiser jeg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isabellaa: den smoothien må du prøve, den er bare kjempegod :tommelsmil:

Ava Mae: Teppet jeg hekler er offwhite, brunt og litt lilla (eller kanskje mer "gammel-lilla", hvis det er noe som kan kalles det). Mamma skal både strikke et teppe i offwhite, samt sy et teppe (sånn patchwork-opplegg) i fargene blå, lilla og hvit. Hvis det blir jente, skal hun sy på en applikasjon i lilla, blir det gutt syr hun noe i blått. Genial måte å gjøre det på når man ikke vet kjønnet enda, og er for utålmodig til å vente :tunge1: Svigermor er forresten likedan: hun strikker ett rosa teppe, og ett blått. Her er det snakk om helgardering ;)

Tror denne babyen kommer til å få mer enn nok tepper når jeg tenker meg om...

Når det gjelder mat, har jeg klart å få i meg en' skive med leverpostei og sylteagurk, en halv gulerot, litt lovehearts, noen få mandler, samt litt tomat i dag. Nå sitter jeg og prøver å få i meg en' skive til... Er ikke lett dette her. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlysten kommer sakte, men sikkert tilbake. Jeg spiser kun ting som frister, selvom det ikke alltid blir like sunt og nyttig, som for eksempel pulverpadder og tyrkisk pepper :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle,

prøver å få i meg en brødskive nå. Er sulten som fy, men det frister ikke i det hele tatt. Skal lage meg en smoothie etterpå, men orker så vidt å stå på bena akkurat nå :(

Ifølge gynekologen er jeg 10+2 i dag - når skal kvalmen begynne å gå over? Sliter du med den enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for spor i dagboka mi :) Gratulerer så mykje du også! :D

Vi er ganske like i tid, men du er kome nokre veker lenger enn meg :) Dette er spennande, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg vel at kvalmen gir seg for de fleste i uke 12-14. Jeg er tolv uker på vei og er rimelig kvalm enda. Trodde en periode at det hadde gitt seg, men nå har den kommet tilbake. Vi må bare tenke positivt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel mest vanlig at kvalmen gir seg rundt uke 12-14, for da synker hcg nivået litt. Jeg trodde den gav seg mange ganger rundt den perioden, men det var bare for et par dager av gangen.. Men da jeg rundet uke 20 ga det seg plutselig helt. (men det var betydelig bedre fra uke 14-15 altså..) Får håpe du slipper unna med et par uker til max ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til boken min, silverdoe :)

Huff, jeg får så dårlig samvittighet overfor knøttet i magen. Jeg føler at jeg ikke får i meg nok mat :( Alt er et ork, og ingenting smaker noe godt.

Hadde nettopp en selger på døra. Har helt vondt i magen her jeg sitter. Han var fra Lux, og skulle absolutt se på støvsugeren min. Det ville jeg ikke, sa at det ikke passet. Dumme meg sa at han fikk komme igjen en annen dag :murvegg: Han tok meg selvfølgelig på ordet (jeg sa det bare for å bli kvitt han), og skal komme til onsdag. Han spurte hva jeg het, men det ville jeg ikke si. Han skrev ned tid og sted, og sa vi ses til onsdag.

Hva gjør jeg nå? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket med lillefot-mannen. Han kommer hjem fra Oslo i morgen kveld, og skulle begynne senere på jobb på onsdag. Da er han forhåpentligvis hjemme når Lux-selgeren kommer på døra.

Jeg sjekket litt rundt på nettet, og disse er kjent for å lure eldre til å kjøpe støvsugere. Hva tror dere støvsugerne koster?

Hold dere fast....

:bond: 14 000!!!! :bond:

Jeg holdt på å dævve da jeg så det. Håper mannen er hjemme når selgeren kommer, for da skal han få høre det! :scorpis:

Over til noe annet: fikk faktisk i meg en halv-grov brødskive med honning i stad :) jippi :)

Nå skal jeg se om det går noe spennende på TV i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på :vinke:

Håper at du klarer å få i deg mer og mer mat om dagen, og at kvalmen ikke ødelegger dagene dine :klemmer:

Slike dørselgere er noe skikkelig dritt altså :kjefte:

At de ikke bare kan holde seg unne og la folk få være i fred! Og hvis en absolutt skal kjøpe seg en ny støvsuger akkurat der og da, så finnes det jo butikker som Elkjøp, Ekspert, Lefdal og Elprice som har det til en MYYYE rimeligere pris!! Makan til irriterende og fæle folk altså :kjefte:

Det var kveldens utblåsning fra meg :fnise:

Skulle egentlig bare stikke innom for å melde meg som snikleser jeg, så da har jeg fått gjort det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgere på døra, å fydda, innpåslitne, masete opplegg. Syns telefonselgere er ille også, og så prater de som de skulle vært din beste venn :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Dørselgere er noe skikkelig møkk. Innpåslitne masete *PIIIIIIP*

Men der er jeg hard, kanskje litt for hard, for jeg skjønner de bare gjør jobben sin, men jeg sier bare ikke interessert og klasker igjen døren, samme med tlfselgere, her er jeg ikke nådig :fnise:

Leit å lese om kvalmen. Min har vært rolig i snart 10-14dager, men idag er den litt på bårtur igjen kjenner jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei småkjekset, :velkommen: hit :) kjekt med sniklesere :)

Kvalmen har vært "så där" i dag, har i grunnen klart meg greit. Har til og med fått spist to ting jeg har hatt kjempelyst på i det siste, men ikke har fått tak i: marsipankake og kinamat :sikle:

Tusle og Milla: jeg håper for all del at mannen er hjemme i morgen når selgeren kommer... hvis ikke så stikker jeg ut en tur samtidig som mannen drar på jobb. Skulle ønske jeg var litt mer som deg, Milla, at jeg klarte å si at jeg ikke er interessert. Men de hersens selgerne er så flinke til å vri på alt man sier og gjør :(

Over til noe helt annet:

Jeg har hatt blødninger igjen i dag :( Har prøvd å tenke igjennom hva jeg gjorde i går og i dag, og det er husarbeid. Har vasket og hengt opp litt klær, samt ryddet litt. Tok mange pauser, og gjorde alt helt i mitt egent tempo. Jeg blir litt skremt hvis jeg ikke tåler å gjøre mer enn det - hvordan skal det da gå når jeg begynner på jobb igjen neste uke? (er sykemeldt ut denne uka). Det har i hvertfall gått over i spotting igjen nå, og jeg håper alt går over til i morgen. Var ikke så veldig mye, men nok til at jeg ble bekymret igjen.

I tillegg til dette, klarte jeg å små-kræsje bilen i stad:( Jeg skulle parkere, men så er det mørkt, og masse regn ute, og jeg hadde en bil med lysene stående rett imot, så jeg så ikke helt hvor langt jeg kunne kjøre. Det gikk bra, heldigvis, ingen synlige skader. Men jeg fikk jo helt vondt i magen allikevel:( Mannen sier at det ikke gjør noe, alt som er viktig er at babyen og jeg har det bra. Som han sa: det er bare en bil.

Men så over til litt glad-nyheter, hvis jeg kan kalle det det. Mamma har vært hos meg i dag, og gjett om hun har shoppet siden hun fant ut at hun skulle bli bestemor! Vi måtte gå gjennom alt både hun og jeg hadde kjøpt, slik at vi hadde litt oversikt (alt sammen tok 2 hele skuffer i kommoden min):

Str. 50

1 body

1 sparkebukse

2 joggebukser

2 par sokker

1 sovepose/pysj

Str. 56

3 par sokker

6 body m/lang arm

2 body m/kort arm

3 joggebukser m/fot

4 pysj m/fot

1 strikket dress u/fot (tynn)

Str. 62

1 lekedress m/fot

1 lekedress u/fot

2 pysj m/fot

2 pysj u/fot

1 sparkebukse m/fot

1 body m/kort arm + 1 joggebukse u/fot (barbapappa)

Str. 68

3 body m/kort arm

1 joggebukse u/fot

Annet

6 siklesmekker

2 helsetepper, hvite

2 badehåndkle (1 m/hette)

1 sengesett, til seng

3 stretchlaken, til seng

2 stretchlaken, til vogn

18 frotte'kluter

1 stor lue + votter + tøffler

6 stk gaskluter 70x70

20 gaskluter

1 stk lue str. 44 (vinterlue)

1 stk. vogndyne

Så nå kan babyen bare komme :hoppe:

Mamma har også hjulpet meg med husarbeid i dag, :husarbeid:

snille, snille mamma'n min :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det må jeg si, så snill hun er! :happy:

Kinamat er bare så DIGG :nigo:

Kjedelig med spotting og bil-bulking, men jeg er enig med Mannen jeg ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, kinamat er bare så godt :jepp:

GLeder meg til jeg kommer hjem fra ferien min i vest senere i uken, for da skal vi bestille take out og kose oss :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen Vingle, Småkjekset og Tusle :)

Så koselig å våkne til slike kommentarer:)

I dag er det overskyet her, og jeg regner med det blir regn igjen utover dagen :regn:

Litt oppdatering ang. dørsalg-mannen:

Vi bor øverst i en blokk, så dørsalg-mannen må først ringe på nede for i det hele tatt å komme inn. Lillefot-mannen er hjemme enda, så når dørsalg-mannen ringte på, presenterte seg, og lurte på om Lillefot-mannen kunne åpne, sa han bare: "Neitakk, det går helt greit, æ ska ikke ha nåkka støvsuger!" Så la han bare på :fnise:

Det er sånn jeg skulle ha gjort med en' gang...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i dag, men jeg skal hvertfall ta det med ro:) Er spent på hva som skal skje hos gynekologen i morgen; om jeg får se lille knøttet igjen.

Ha en fin dag alle sammen :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefot-mannen er flink med dørselgere :fnise:

Det blir spennende med gynekologtimen i morgen da ja :jepp: Tenk hvis du får se knøttet igjen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flott at mannen var hjemme, så slapp du det problemet :)

Kjedelig med blødninger, men det er mange som har slike småblødninger særlig frem til uke 12, og noen har det til og med gjennom hele svangerskapet. Skjønner godt du blir egnstelig :klem:

Du... hvor i landet holder du hus? :sjenert:

Hadde vært artig å kunne blitt kjent med andre gravide her i hovedstaden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset: Lillefot-mannen er flink med selgere generelt. En gang ringte en telefonselger, og da svarte mannen: "det passe litt dårlig nu, æ har sex - om du kan ringe mæ opp seinere?" :skratte: Hahahahaha! Telefonselgeren svarte at jada, det kunne han. Han ringte igjen litt senere. Lo meg skakk da mannen fortalte dette. Han har flere sånne på lager, for å si det sånn :)

Milla: jeg bor ganske langt unna hovedstaden, dessverre. Og siden jeg ikke er 12 uker på vei enda, og vi ikke har fortalt nyheten til "gud og hvermann", så venter jeg litt med å fortelle hvor jeg holder til. (Det er nemlig ikke så vanskelig å gjette hvem jeg er for de som kjenner meg)

I dag har jeg heldigvis klart å spise litt mer. Mannen hadde kjøpt inn til taco i dag, og jeg klarte å få i meg to skjell - ikke verst :) Jeg har også lest det nyeste gravid-bladet i dag, og ellers bare slappet av.

Nå venter jeg bare spent på morgendagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...