Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Jeg hadde trillekoffert :ler:

Å det er faktisk ganske så vanlig ;)

Håper muffinsene ble gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da blir det liten trillekoffert på føden

(nevermind me; skal bare flytte inn her, jeg...) :rodme:

Hahaha :skratte:

Bagen min er full den, pluss at jeg har en liste med ting jeg skal ta med i det vi drar... lurer fælt på hvor jeg skal gjøre av de tingene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden, mens jeg var i telefonen med mamma, skulle jeg sette meg ned på sengekanten da jeg plutselig kjenner intense stikk i rumpa (!) Jeg hyler til, og mamma lurer på hva det er for noe. Jeg svarer at jeg har satt meg på en nål (det kjentes ut som den gikk langt inn også), men kunne ikke helt skjønne hvordan den skulle havnet der. Jeg kroppsvisiterte meg selv (:fnise:), men fant ingen nål. (Dette var helt intense smerter, altså). Det gikk heldigvis over litt etter litt.

Her i forrige uke skjedde det samme igjen: Jeg skulle sette mg ned, og den samme smerten kom (på siden av halebeinet sånn ca.). Jeg fôr opp av stolen igjen, overbevist om at jeg hadde satt meg på en nål. Men neida; ingenting. Tidligere i dag skjedde dette igjen, og jeg må si jeg føler meg ganske dum når jeg sitter her alene og roper ut au,au,au og fyker opp av stolen.

Har dette noe som helst med graviditeten å gjøre, eller er det bare kroppen min som har gått på en snurr?

I kveld har jeg forresten også kjent stikninger (ikke som nåler, bare "vanlige" stikk) down there, og lurer på om det kan være snuppa som graver seg nedover...

Jeg håper i det lengste.

Forresten: jeg har aldri brukt så mye dopapir som de siste dagene. Tror jeg kunne brukt opp en hel rull alene bare på en' dag. Må jo tisse hele tiden, jo :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: jeg har aldri brukt så mye dopapir som de siste dagene. Tror jeg kunne brukt opp en hel rull alene bare på en' dag. Må jo tisse hele tiden, jo :kjefte:

:ler:

Om det er noen trøst - er du ikke alene!

Jeg og er inne i en sånn periode nå - lillegutt bruker blæra mi som bokseball!

Det går med noen meter dorull i løpet av en dag ja!

Angående de stikkingene så er det nok modning som er på gang ja.

Snuppa kan jo komme når som helst nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 2 uker igjen til termin :duskedame:

I dag jobber mannen hjemmefra, jeg har hatt en god natts søvn, og sola begynner å titte frem :sol:

I går kveld (eller rettere sagt: i natt) ble jeg helt ferdig med babyteppet. Alle tråder er nå festet, og jeg har heklet kant rundt. Dette teppet skal ligge i vogna til snuppa. Er ganske fornøyd med at jeg klarte å gjøre det ferdig :) Så nå kan snuppa bare komme :opplyser:

(skal få lagt ut bilde av det etterhvert)

Vi har også fått et teppe av mamma som hun har strikket i ubleket babyull - dette skal ligge i sprinkelsenga. Og i går kom mannen hjem med et rosa teppe som svigermor har strikket - dette skal ligge i lekegrinda :) Så har vi jo en haug med helsetepper vi sikkert også får brukt ;)

I går lagde jeg som sagt browniesmuffins - de ble veldig gode:sikle: Da mannen kom hjem, sa han "de ble ikke helt vellykka" (ref. at de var sunket ned på midten). Jeg måtte forklare ham at det ikke var muffins, men brownies i muffinsformer, så da var det greit :tongue: Da de stod inni ovnen holdt de nesten på å renne over, så de sank sammen en del da jeg tok dem ut. Men sånn skal jo brownies være.

I dag har jeg ingen planer. Jeg har lyst til å hekle flere baby booties, men tror armene mine trenger litt pause nå. Bortsett fra det bør jeg fortsette på bursdagskortet til mannen, men det er ikke noe gøy når han er hjemme og kan se det.

Vi får se hva dagen bringer :) Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har mannen og jeg laget taco sammen, og sett Shrek 4. Vi tente lys og laget det ganske romantisk her hjemme :rodmer:

I morgen er planen at mannen skal kjøpe seg nye klær; de han har er blitt alt for store etter å ha gått på ketolyse-kuren. Men jeg tror ikke jeg skal belage meg på at det blir shopping før vi faktisk står i butikken: er det noe mannen hater, så er det å kjøpe klær.

Snuppa turner rundt i magen som alltid, og jeg merker at hun er på vei nedover. Det krafser der nede, og flere ganger i kveld har det kommet poppelyder (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare disse, men det er akkurat som det knepper i magen - har hatt dette noen dager nå). Men: jeg satser nok ikke på at det skjer noe enda - da blir bare ventetiden så uendelig lang.

Jeg satt og strøk meg på magen i stad, og tenkte på hvor mye livet kommer til å forandre seg nå. Hvordan er hun? Hvordan kommer jeg til å være? og mannen? Kommer vi til å kose oss, eller blir det bare slit og lite søvn den første tiden? Tør jeg i det hele tatt å ta henne med meg alene på trilletur? Eller i bilen? Kommer jeg til å være stolt der jeg triller rundt i byen, eller kommer jeg til å være livredd for at hun skal begynne å skrike? Og hva med ammingen?

Det er mange tanker som surrer rundt, men jeg gleder meg så utrolig mye til å bli mamma: endelig er det min tur! :rodmer:

Rier, kom til meg! Nuh! Jeg er k-l-a-r!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og strøk meg på magen i stad, og tenkte på hvor mye livet kommer til å forandre seg nå. Hvordan er hun? Hvordan kommer jeg til å være? og mannen? Kommer vi til å kose oss, eller blir det bare slit og lite søvn den første tiden? Tør jeg i det hele tatt å ta henne med meg alene på trilletur? Eller i bilen? Kommer jeg til å være stolt der jeg triller rundt i byen, eller kommer jeg til å være livredd for at hun skal begynne å skrike? Og hva med ammingen?

Det er mange tanker som surrer rundt, men jeg gleder meg så utrolig mye til å bli mamma: endelig er det min tur! :rodmer:

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var koselig å lese :rodmer: Nå savnet jeg litt det å være gravid.. :sjenert: Det er jo selvfølgelig MYE bedre å ha henne her ute, men savner det å sitte og stryke på magen, og fundere over hvordan hun kom til å være, og hvordan livet ville bli..alle forventningene :hjerte: Gleder meg til å oppleve det igjen, selv om det nok ikke blir akkurat like spennende som første gangen ;)

Ha en fortsatt god helg Lillefot :klemmer: Jeg håper snuppa bestemmer seg for å komme ut snart, så jeg får sladret :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint skrevet om dine forventninger og tiden som kommer med lille frøkna! :rodmer:

Håper mannen fant seg litt nye klær i dag.

Ønsker deg en super lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at andre tenker de samme tingene. Jeg tror jeg har omtrent den tankerekka der på repeat i hodet mitt om dagen... Noen ganger gjør det meg mest glad, andre ganger mest redd. Da velger jeg oftest å slå meg til ro med at det kommer til å bli alle tiders. De gangene jeg ikke er like flink til det så roper jeg på mannen. Så overbeviser han meg. :rodmer: Stort sett! :fnise:

Snart er vi mål Lillefot :klemmer:

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonella - det er meg, det...

Som nevnt før, så ser jeg alltid frem til lørdagene, for da har mannen og jeg sjansen til å tilbringe litt kvalitetstid sammen. Han hadde tidligere i uka nevnt for en kompis at han lurte på å ta turen for å se på nye klær, så jeg håpet jo i det lengste.

Jeg sov leeeenge i dag. Vel, det gjorde vi vel egentlig begge to. Da jeg var ferdig med frokosten, og hadde lest gjennom hele internett (dvs. alt av nettaviser og ellers ting jeg finner interessant), spurte jeg mannen om vi skulle bevege oss snart.

Gjett om jeg fikk et spørsmålstegn av en mann til svar. Han lurte selvfølgelig på hva jeg mente, og jeg måtte minne han på hva han hadde sagt (han sa forøvrig det samme forrige helg, men ble det noe av? Neida). Da forklarte mannen meg at han hadde sagt at han hadde tenkt og kanskje i samme setningen, og at jeg tydeligvis ikke hadde skjønt at det ikke nødvendigvis betydde at vi skulle noe som helst.

Jeg blåste selvfølgelig ut litt, og sa at han sier det samme hver helg, og lurte på hvorfor han ikke bare kunne la være å åpne kjeften, da, siden han tydeligvis ikke mente noe med det han sa. Jeg gikk på badet og begynte å grine; kjente meg skikkelig sliten, lei, og følte at jeg aldri kommer meg ut av huset. Etterpå gikk jeg og la meg, og syntes veldig synd på meg selv.

Etter en stund kom mannen inn på soverommet og trøstet meg. Han lurte på om vi skulle ta en tur ut, men jeg bare svarte at jeg ikke ville siden jeg visste at han ikke hadde lyst. Han spurte videre om jeg synes han var slem, hvorpå jeg knekker sammen og sier jeg er kjempesliten, føler meg mislykka (ref.: sykemeldt over lengre tid, ikke i jobb), og at jeg bare går hjemme og kjeder meg hele dagen. Jeg sier også at jeg er bekymret for snuppa hele tiden, for nå har jeg gått ned i vekt igjen, selv om jeg føler at jeg fokuserer på å spise regelmessig. Mannen trøster meg så godt han kan, og sier at han ikke har sett det på den måten, for han er jo avgårde hver dag, har mye å gjøre på jobb, og er sliten når helgen kommer. Han sier videre at snuppa har det helt fint i magen, og at jeg må tenke på hvor fin jeg kommer til å se ut etter at snuppa er født; uten det ekstra på kroppen som så mange sliter med. Jeg fortsetter å grine, og mannen lurer p åom jeg er litt hormonell også. JA! griner jeg bare.

Så fikk vi dratt avgårde, da, og det hjalp veldig på humøret, selv om jeg var lei meg for at jeg hadde skapt så dårlig stemning. Vi fikk tak i en bukse til mannen, diverse dilldall på Clas Ohlson, samt vasket bilen (skulle tro vi hadde fått ny bil, så fin var den :fnise:)

I kveld skal vi se film igjen, en eller annen som går på TV (var det the Departed, tro?). I mellomtiden sitter jeg og lager bursdagskort til pappas kone, som har bursdag snart hun også.

Men ja...i dag er dagen da jeg bare føler for å grine. Vil bli ferdig med ventinga, for jeg vil så gjerne hilse på min lille datter nå. :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Godt dere fikk snakket ut litt, og fikk en fin dag sammen tross alt.

The Departed er kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette må jeg si var veldig kjent problematikk Lillefot. Sånt skjer her også... Frustrerende når man kommuniserer forbi hverandre! Det er veldig kjedelig, men desto bedre når man får snakket ut etterpå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...