~lillefot~ Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #841 Del Skrevet 27. februar 2011 I dag har jeg slitt med blodtrykksfall som ikke ville gi seg. Jeg har dette hver dag, i større eller mindre grad, og det er totalt utmattende. Av og til kan jeg ha det flere ganger om dagen. Jeg stod opp og spiste frokost, så la jeg meg på sofaen totalt utslitt. Mannen lurte på hva som var galt, og kjente at jeg hadde ganske høy puls. Skulle tro jeg hadde løpt maraton. Skal være glad når snuppa er ute og jeg slipper disse anfallene mer. Det kjennes ut som om hele kroppen vissner, og jeg klarer ikke å stå oppreist. Nå føler jeg meg bedre, og skal lage meg mat igjen. Jeg håper jeg orker å lage horn i løpet av dagen; det er så greit med alt som er ferdig. Humøret er litt bedre i dag, men himmel så kjedelig det er å bare kunne ligge på sofaen og ikke gjøre noenting. Tror jeg skal gå og ta opp noen sjokoladekjeks fra fryseren og kose meg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. februar 2011 #842 Del Skrevet 27. februar 2011 Håper du føler deg bedre og får kost deg med sjokoladekjeks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. februar 2011 #843 Del Skrevet 27. februar 2011 Usj ikke noe godt med slike BT-fall nei. Men det forsvinner nok når mini er kommet på utsiden Er det blitt noe hornlaging? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #844 Del Skrevet 28. februar 2011 37 uker Hvis du har vært i arbeid, starter gjerne permisjonen nå. Det er normalt at du kan føde når som helst fra uke 38 til uke 42, så det er lurt å venne seg til tanken på at du kan føde når som helst. Sannsynligheten er stor for at du vil være gravid noen uker til, så du må ikke bli altfor lei ennå. Har du pakket bagen? Ha telefonnummeret til sykehuset klart, det blir lett litt stress idet dere må reise. Husk alle papirene dine fra svangerskapet. Du merker sikkert nå at du lett blir andpusten. Det er fordi barnet ditt gir et konstant press mot mellomgulvet slik at lungene ikke får brukt kapasiteten like godt som ellers. Derfor kompenserer lungene ved at du må trekke pusten oftere slik at du får nok surstoff. Tegn på at fødselen er i gang: 1. Vannet går. Det kan ikke alltid være like lett å skjønne om det har gått, ta da på deg et bind og ha det på en times tid. Har det kommet klar eller farget væske i det slik at det er litt vått, kan du ringe til fødestedet ditt og spørre dem til råds. Hvis hodet er festet er det nemlig ikke alltid det kommer så mye vann fordi hodet sitter ned i bekkenet som en propp. Er ikke hodet festet og du mistenker at vannet har gått skal du ringe til fødestedet ditt med en gang. 2. Kynnerne du har hatt blir regelmessige og det er 10 minutter eller mindre imellom og de varer 30 sekunder eller mer. Dersom du bor langt fra sykehuset kan det være lurt å kontakte sykehuset før det er 10 minutter eller mindre imellom for da kan du jo ha et stykke vei å kjøre. Er du flergangsfødende så går det også som regel fortere enn den første gangen. 3. Tegningsblødning. Dette er blod som kommer fordi mormunnen din begynner å bli påvirket av riene du har. Blør du mer enn mens nå bør du ringe sykehuset med en gang. Det samme gjelder dersom du ikke har mellomrom mellom riene, men at smerten er der hele tiden. Det kan være et tegn på at du føder raskt, men det kan også være et tegn på at noe er galt, så ta kontakt med fødestedet pr. telefon med en gang. Er det noe du lurer på eller er bekymret for ringer du fødestedet ditt og snakker med en jordmor eller en lege. Nå er barnet i uke 35: Ferdig utviklet, men har ikke fått med seg de siste ukene hvor det skal «ligge å gjøre seg fet». Det kan påvirke barnets styrke til å kunne skaffe seg selv nok mat. Babyen er nå rundt 46 centimeter lang og veier i snitt 2950 gram. __________________________________________________________________ Det ble ikke baking på meg i går. Følte meg såpass pjusk at jeg lot det være. Men jeg fikk heklet en del på babyteppet, og nå er jeg selvfølgelig tom for garn, så jeg får se om jeg klarer å komme meg avgårde for å kjøpe mer. Liker ikke tanken på å dra avgårde alene, i tilfellet noe skulle skje, men heldigvis er det ikke så langt til mannens jobb. Jeg har uansett godt av å komme meg ut litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. februar 2011 #845 Del Skrevet 28. februar 2011 37 uker Nå er det ikke lenge igjen til snuppa kommer! Krysser fingrene for at du slipper å gå så mye over tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. februar 2011 #846 Del Skrevet 28. februar 2011 37 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2011 #847 Del Skrevet 28. februar 2011 Gratulerer med 37 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. februar 2011 #848 Del Skrevet 28. februar 2011 for 37uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 28. februar 2011 #849 Del Skrevet 28. februar 2011 37 uker Nå er det bare litt fetekur igjen før du sitter med den lille i armene dine Håper det står bedre til med deg etter blodtrykksfallet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #850 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg kommer til å sovne som en stein snart her jeg sitter Jeg kom meg til byen i dag, og fikk kjøpt mer garn til babyteppet, pluss garn til flere baby booties. Jeg kjøpte også stoppenål, knapper til bootiesene, og bokstavknapper (som staver navnet til Lille Lo) som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med enda. Kjøpte annenhver lilla og rosa bokstav, og tenkte kanskje å lime dem på en hvit ramme med det første babybildet av henne i. Etter det gikk jeg og surret litt, og kjente at det begynte å bli vondt i korsryggen, samt at kynnerne meldte seg. Da dro jeg på jobben til mannen og satt der og ventet til han var ferdig, slik at vi kunne ta bussen hjem igjen sammen. Men kom det noe buss...? Nei. Vi stod og ventet i en' time (det skulle ha gått 6 busser hjem til oss på den tiden) før det kom en buss. En annen dame hadde stått og ventet lengre enn oss; halvannen time! Da bussen endelig kom var vi en del sinte passasjerer som nektet å betale for oss, men da ble bussjåføren sur og nektet å slippe oss inn; han slo rett og slett av bussen. Han sa at han ikke visste hva som hadde skjedd med de andre bussene, og at det ikke var hans feil. Han må jo i alle tilfeller ha kjørt forbi de andre bussene, så den forklaringa der henger jammen ikke mye på greip. Summa summarum ble jeg enda mer sliten av å vente så lenge på bussen; ryggen verker, magen er stram og jeg føler meg helt utslitt. Måtte stå lenge i dusjen i stad for å få igjen varmen også. Jeg vet ikke om det er noe vits i å klage til busselskapet heller, virker ikke som de bryr seg (er et nytt selskap som har tatt over driften etter nyttår, men det er jo de samme rutene, og de samme sjåførene, så det skulle ikke ha noe å si. Dessuten var det tørt og fint på veiene i dag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. februar 2011 #851 Del Skrevet 28. februar 2011 Syns du skulle klage høylytt til busselskapet jeg! Om du gidder kan du godt også tipse lokalmedia. Det der er en sak de fort kan lage store overskrifter av. Jeg forventer at bussen går når den skal - og er den 20 min forsinket spør jeg bestandig sjåføren om det har skjedd noe med den forrige bussen og han har stort sett en forklaring på det. Enten har det vært en trafikkkaos eller motorhavari på bussen. Jeg skjønner godt at dere ikke hadde lyst å betale for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2011 #852 Del Skrevet 28. februar 2011 Fy søren så irriterende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #853 Del Skrevet 28. februar 2011 Klage sendt til busselskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. februar 2011 #854 Del Skrevet 28. februar 2011 Det busselskapet i den byen der her helt tragisk!! Det er det eneste jeg gruer meg til med å flytte nedover; elendig kollektivtrafikk!! Godt du sender klage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #855 Del Skrevet 28. februar 2011 Ja, Jesse Men det verste er at vi fikk nytt selskap etter nyttår, og det har blitt 10 x verre etter det! Skulle ikke tro det var mulig. Mannen må ta to busser før han egentlig hadde trengt å dra hjemmefra, fordi de aldri er på tida. Når det er sagt, så er jo kollektivfeltene i denne byen en stor vits! Mannen lurte på om jeg hadde skrevet i mailen til busselskapet at jeg var høygravid og nå hadde skikkelig vondt i ryggen pga. dette - men det gjorde jeg ikke... Han sa også at jeg burde sendt kopi til lokalavisa, slik hegejenta sa. Søren at jeg ikke tenkte på det før. Men: jeg tror nok ikke det bare er meg de får klage fra i dag, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #856 Del Skrevet 1. mars 2011 Har i grunnen sovet greit i natt, men har kjent det godt i ryggen. Er ganske sliten i kroppen enda. Jeg har ikke fått noe svar fra busselskapet enda, noe jeg synes er dårlig. Men, får håpe grunnen er at de har en haug andre klager å forholde seg til. I dag er det avslappingsdag (igjen). Jeg tok opp en film her om dagen (vet ikke hva den heter eller handler om engang), og tenkte å se den samtidig som jeg hekler flere bestemorruter. I går kveld festet jeg trådene i baby bootiesene jeg har lagd, og festet på noen skjønne, røde knappe-hjerter Ønsker alle en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 1. mars 2011 #857 Del Skrevet 1. mars 2011 Busselskapet høres skikkelig jalla ut! Ødelegge gravide damer på det viset! Men som du er inne på har de sikkert en klage til inne som de må se på før de kan svare deg... Høres ut som om du har en utmerket kosedag i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #858 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Herregud Holder på å trille ut de fylte hornene nå (det ble visst ikke film og hekling på meg i dag - hvertfall ikke enda...) Ble kjempefornøyd med deigen, men jeg har kjøpt bokskinke som jeg trodde jeg hadde kuttet opp i små nok biter, men disse hornene kommer til å bli svære og klumpete. Ikke ser de ut som noe fryd for øyet heller Jaja, så lenge de smaker godt... edit: det ble fylte boller i stedet :gjeiper: Kunne ikke lage noe som så så makabert ut. Hehe. Note to self: ikke bruk bokskinke neste gang. Endret 1. mars 2011 av ~lillefot~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 1. mars 2011 #859 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei! Jeg prøvde meg på hornoppskriften, jeg brukte vanlig kokt skinke (skivet). De ble veldig gode, men det var en del jobb... Ble til slutt så sliten at mannen måtte ta over siste runden Jeg pensla den utkjevlede deigen med smeltet smør før jeg la på ost og skinke, også brukte jeg pizzakutteren til å dele den i snipper. Funka kjempebra For 37 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #860 Del Skrevet 1. mars 2011 Vingle: Da jeg var halvveis i bakingen angret jeg som en hund på at jeg hadde startet dette prosjektet. Det blir definitivt siste gang jeg baker før snuppa kommer. Jeg var helt utkjørt. Stod i det lengste og håper at mannen skulle komme hjem tidligere, slik at han kunne ta over (det gjorde han på nyttårsaften da vi bakte rundstykker), men han kom ikke... Jeg brukte forresten også pizza-kutter, men det var rett og slett bokskinke-klumpene som tok for mye plass inni der. Så da rullet jeg dem sammen til boller i stedet; det så mye bedre ut. Og de ble kjempegode! Kommer nok til å lage flere av dem etterhvert, ja. Og deigen var super å jobbe med, hevet som bare det. __________________________________________________________________ Fikk sett film i stad (men den var så kort, ble nesten skuffa. Hadde jo benket meg for et par timer, jeg), og satt og heklet samtidig. Nå har jeg ca 12 ruter igjen, så er jeg ferdig og kan begynne å montere babyteppet. Mamma kommer en tur til mandag, og da har hun sagt at vi skal ut og gå tur så vi får ut snuppa :gjeiper: Alle mammas barn har kommet for tidlig, som nevnt, og ingen har veid over 3 kg, så hun synes det er på tide at hun kommer ut nå. Hehe, hun er jo skjønn, da Men med min flaks blir det vel overtid og stor baby - og jeg gruer meg bare mer og mer til fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå