Gjest kenghuru Skrevet 19. oktober 2010 #241 Del Skrevet 19. oktober 2010 Innom og oppdaterer meg Så koselig med spark på utsiden...det må ha vært ordentlig stast :rødme: Håper alt står bra til. Masse lykke til på UL i morgen. Spennende å se om dobbelttippingen min slo til Er en smule i tåka skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #242 Del Skrevet 20. oktober 2010 I går kveld var det full turning i magen. To ganger kunne jeg kjenne sparkene på utsiden. Mannen prøvde å kjenne etter, men kjente det ikke. Nå sitter jeg å drikker varm kakao, og kjenner at h*n er våken der inne. Jeg prøvde å kjenne etter hvordan det egentlig føles med spark i magen i går, og kom frem til at det minner veldig om å ha "leamus" (vet ikke om det har noe annet navn). I dag skal vi på UL, og jeg må si jeg er spent... Har litt blandete følelser merker jeg; midt i mellom å glede seg og grue seg. Tusen takk for at du titter innom Kenghuru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. oktober 2010 #243 Del Skrevet 20. oktober 2010 Gleder meg til å høre hvordan det gikk på ul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. oktober 2010 #244 Del Skrevet 20. oktober 2010 Spennende med UL Hvor var det dere skulle på UL? Og ikke minst, hvordan gikk det idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 20. oktober 2010 #245 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan har det gått på UL? Venter i spenning her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #246 Del Skrevet 20. oktober 2010 I dag har vi vært på ultralyd. Jordmor spurte oss først om det har vært hjertesykdommer eller andre alvorlige sykdommer i familien, om når jeg hadde siste mens, og om min og mine søskens fødselsvekt. Da jeg la meg på benken, fant hun knøttet med en' gang, og begynte å undersøke øynene, nesa og munnen, samt resten av kroppen. Det er helt fascinerende å høre og se hvor mye jordmora klarer å se ut av en ultralyd synes jeg. Jeg fortalte at jeg føler at jeg har kjent lite sparking i forhold til andre, og da sa hun at jeg har foranliggende morkake. Jeg fortalte videre at knøttet hadde sparket mye i går, men at det var lenge siden sist. Pga. at jeg hadde uregelmessig mens de siste to mnd. før jeg ble gravid, sa jordmor at det kunne hende eggløsningen kom senere enn den skulle ha vært. Jeg vet når jeg hadde EL, og hun mente at den hadde kommet til riktig tid. For å være helt sikker, målte hun knøttets hode tre ganger, og kom frem til at jeg er en del kortere på vei enn alle hadde trodd: Jeg er i dag 18+2, og fikk ny termin. Så var det kjønnet, da. I begynnelsen lå knøttet litt vanskelig til, men h*n våknet etterhvert, så vi fikk godt innsyn: Vi venter ei lita JENTE Jordmor dobbeltsjekket på slutten av undersøkelsen, og hun sa at hun var helt sikker i sin sak (hun viste oss til og med kjønnsleppene til knøttet). Jeg spurte spesielt om dette med Downs, og jordmor sa at det ikke er vanlig å basere en UL på den diagnosen, men knøttets neseben og lårben var slik de skulle være, og det var ingen nakkefold. Hun sa også at de hadde sett det lettere på den ultralyden jeg hadde da jeg var i uke 11, og gynekologen som tok ultralyden da, sa at alt så veldig bra ut. Så jeg føler meg trygg på at knøttet har det bra Vi har allerede navn klart på lillejenta, men siden det bare er få som heter dette i Norge, velger jeg å holde det hemmelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. oktober 2010 #247 Del Skrevet 20. oktober 2010 Så koelig, gratulerer med en liten pike i magen :rødme: Håper jeg kan følge etter deg imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. oktober 2010 #248 Del Skrevet 21. oktober 2010 Så koselig med en jente i magen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 21. oktober 2010 #249 Del Skrevet 21. oktober 2010 Wow...dobbelttippinga mi funka Gratulerer med ei lita tulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #250 Del Skrevet 22. oktober 2010 God morgen, jenter, og tusen takk for koselige kommentarer Kenghuru: jeg er glad du tippet dobbelt :D I dag er det endelig fredag igjen, og jeg har aldri gledet meg så mye til det skal bli helg. I morgen skal mamma og jeg på shopping, og gjett om jeg skal kjøpe lilla (...og litt rosa, men jeg er mest glad i lilla). Jeg skal prøve å finne en stellematte og en ammepute jeg liker, samt smokker og småstæsj jeg har hatt lyst til å kjøpe lenge. Nå kan jeg kanskje begynne å ta opp igjen heklingen min, så jeg blir ferdig med teppet før knøttet kommer Ha en fin dag alle sammen *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. oktober 2010 #251 Del Skrevet 22. oktober 2010 Koselig å kjøpe inn ting til lille tulla kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 22. oktober 2010 #252 Del Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer med ei lita jente i magen Vi har også bestemt oss for navn, og vi holder det hemmelig siden det er få som har det navnet her i Norge Så koselig å kjenne sparkene utenpå magen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 22. oktober 2010 #253 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg prøvde å kjenne etter hvordan det egentlig føles med spark i magen i går, og kom frem til at det minner veldig om å ha "leamus" (vet ikke om det har noe annet navn). Enig!! Gratulerer med alt vel og jentebaby på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 22. oktober 2010 #254 Del Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer med ei lita jente i magen! Når har du termin? Mener vi har kommet veldig likt, jeg har termin 24.mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 22. oktober 2010 #255 Del Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer med ei lita jente i magen Det er virkelig jenteboom her inne asså!! Og så utrolig bra at alt var som det skulle være med lille knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #256 Del Skrevet 23. oktober 2010 Da har jeg kommet hjem fra shopping med mamma:) Utrolig mye fint der ute; våre stakkars lommebøker fikk lide Dette kjøpte jeg i dag: 2 stk. rosa sparkebukser u/fot (en' med en søt gris på, og en' med en søt elefant på) 2 stk. siklesmekker (en' som det stod "prinsesse" på, og en rosa med elefant på) 1 hvit body med rosa detaljer Dette kjøpte mamma til oss i dag: 1 stk. fersken -og hvitstripete body 1 stk. ferskenfarget bukse 1 stk. Ole Brumm og Tigergutt-body 2 smokker; en' rosa og en' hvit 1 ammeput; rosa med teddybjørner på 1 stk. kosekanin fra H&M Dette kjøpte svigermor til oss i går: 1 stk. brun sparkebukse m/lilla hjerter 1 stk. lilla kjole med brune detaljer 2 bodyer; en' hvit med lilla hjerter og en' lilla med hvite hjerter 1 siklesmekke med teksten "farmors skatt" i lilla. Så nå har vi virkelig shoppet:) Mamma og jeg kjøpte en boks til å ha alt babytøyet i, og regnet med at den vi hadde fått tak i var mer enn stor nok. Men neida; måtte presse lokket på til slutt. Så nå er det litt babyklær-shoppe-stopp på oss Jeg bestemte meg for ikke å kjøpe stellematte enda, siden denne skal ligge oppå vaskemaskina. Det skal jo oppbevares i mellomtiden også. Men ammeputa tror jeg jeg får bruk for med en' gang. Merket at lilletulla er veldig urolig når jeg ligger på ryggen på natten, så nå skal jeg prøve å ligge med det ene bene på ammeputa om natten og se om det hjelper (ser at andre her inne gjør det allerede). De siste 4 dagene har det vært masse bevegelse i magen, og på torsdag kjente mannen sparkene for første gang:) Han kjente dem igjen i går kveld etter at vi hadde lagt oss, så da tok han likegodt å sang nattasang for henne. Så skjønn *smelt* Trekkoppfuglen: Jeg ble flyttet en del tilbake på ultralyden på onsdag, så jeg har nå termin 25. mars. Jeg får ikke dette til å stemme i det hele tatt, for jeg vet godt når jeg hadde EL. Men, vi får jo bare vente å se; hun kommer når hun er klar:) Jeg tror hun kommer før den 15. mars, men vi får se. Ha en herlig helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. oktober 2010 #257 Del Skrevet 23. oktober 2010 Så masse fint dere har kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. oktober 2010 #258 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei Takk for koselig hilsen i boka mi!! Har skumlest gjennom boka di -- det virker som om du og din kjære har det bra, og ikke minst den lille jenta :rødme: Håper det ordnet seg med styret på jobb! Gleder meg til jeg kan dra på babyshopping :rødme: Håper du har en finfin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 24. oktober 2010 #259 Del Skrevet 24. oktober 2010 Legger igjen et spor så jeg får deg på mine innlegg Skal lese gjennom boken din når jeg får en ledig stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #260 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei jenter, dette blir ikke et hyggelig innlegg... Jeg beklager at jeg ikke har vært så aktiv hverken i min egen bok eller deres bøker i det siste. Jeg har det ikke helt bra; har alt for mye å tenke på, og i dag toppet det seg helt da jeg fikk et anfall. Har aldri hatt det før, men jeg fikk beskjed av legen om å ta det med ro fremover. Nå er jeg nødt til å tenke på meg selv og prinsessa i magen, så får jobb o.l. komme i andre rekke. Jeg vil ikke ha flere sånne anfall mer, og må derfor slappe mest mulig av. Jeg er innom og leser i bøkene deres hver dag, men jeg har dessverre ikke alltid ork til å legge igjen en kommentar. Bare så det er sagt, så har prinsessa i magen det helt fint Jeg kommer sterkere tilbake etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå